جزئیات تغییرات تعرفه تلفن ثابت

جزئیات تغییرات تعرفه تلفن ثابت

روز جدید سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: تعرفه تلفن ثابت تغییری نکرده و فقط حداقل هزینه دارد چرا که خدمات صوتی تلفن ثابت بر اساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازار برای مشترکان در نظر گرفته شده است.

محمدرضا بیدکام، سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفتگوی رادیویی به تشریح تغییرات تعرفه تلفن ثابت پرداخت.

متن این گفتگو به شرح زیر است

مجری: موضوع تایید کار با تلفن ثابت چیست؟
مهمان: بر اساس دستورالعمل جدید ستاد تنظیم بازار که با پیشنهاد کمیسیون تنظیم مقررات و تصویب مقام معظم رهبری ابلاغ شده، در دوازده سال گذشته افزایش تعرفه ای در حوزه تلفن ثابت نداشته ایم. شورای رقابت از ابتدا در شهریور ماه تغییراتی در قیمت تلفن ثابت داشتیم.

در حال حاضر بین 27 تا 30 هزار تومان برای حفظ خط تلفن ثابت صرف نظر از اینکه مشتری صحبت می کند یا نه، هزینه می کنیم.
مجری: الان اشتراک ما چقدر است؟
مهمان: طبق دستورالعملی که ستاد تنظیم بازار به ما داده است، برای هر مشترک تلفن ثابت در تهران، حداقل قیمت ماهانه تلفن ثابت 20 هزار تومان با یک کالا درج شده به عنوان خدمات صوتی تلفن ثابت با پرداخت هزینه مشترک می تواند از 4444 دقیقه مکالمه محلی استفاده کند. دریافت رایگان یا 592 دقیقه تماس بین ایالتی یا 317 دقیقه تماس تلفنی.

برای استان های دیگر عدد 20 هزار تومان تغییر می کند، حداقل هزینه ماهانه ما 15 هزار تومان است. برای سایر استان ها به جز تهران، با پرداخت این مبلغ، مشتریان می توانند 3333 دقیقه مکالمه رایگان شهری یا 444 دقیقه مکالمه بین استانی یا 238 دقیقه مکالمه تلفن همراه داشته باشند. بهره بردن از

برای سایر شهرها مشتری با پرداخت حداقل 10 هزار تومان در ماه می تواند از 2666 دقیقه مکالمه شهری رایگان یا 355 دقیقه مکالمه بین استانی یا 190 دقیقه مکالمه موبایلی بهره مند شود.

مجری: اشتراکی که قبلا تایید شده چقدر بود؟
مهمان: ما به اشتراک خود دست نزدیم و تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده است، اما حداقل مبلغی از قیمت به عنوان سرویس صوتی ثابت طبق بخشنامه مرکز تنظیم بازار برای مشترکین محترم در نظر گرفته شده است.

مجری: تا حالا اگر یکی استفاده می کرد یا نه، مبلغ اشتراک ما روی قبض نشان داده می شد و باید پرداخت می شد، چقدر بود؟

میهمان: قبلا در استان ها بین 1500 تا 2500 تومان بود، اما اکنون با توجه به افزایش شدید تورم در کشور و در همه حوزه ها با وجود گذشت 12 سال، تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده است.

مجری: حالا علاوه بر آنچه قبلا بود، این توضیحاتی که در قسمت اول اشاره کردید به حساب ها اضافه می شود، زیرا توضیح دادید که میزان دقایق رایگان برای هموطنان در نظر گرفته شده است و می توانند از این فرصت استفاده کنند و در غیر این صورت استفاده از آن در هر صورت این مبلغ در حساب آنها خواهد بود.
مهمان: بله برای روستاها هم چیزی اضافه نشده است.

مجری: در مورد اجرای این قطعنامه یکسری ابهامات وجود داشت، حال آن مواردی که اکنون حل شده چه بود؟
مهمان: به نظر ما هیچ ابهامی وجود نداشت چون مصوبه ای که در شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شد و به ستاد تنظیم بازار ارسال شد کاملا شفاف بود، فقط شورای رقابت یک سری اسناد را برای سال 1401 خواست.

مجری: این مصوبه چه زمانی لازم الاجرا می شود؟
مهمان: از ابتدای شهریور اجرا شده و در حساب های این دوره لحاظ می شود.

مجری: از این به بعد باید حداقل 22500 هزار تومان بپردازیم. ما از تلفن ثابت استفاده نمی کنیم.
مهمان: ما برای مشتریان هزینه تعمیر و نگهداری ثابتی داریم، خواه از آن استفاده کنند یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید