جزئیات حذف ارز ترجیحی از زبان شهریاری


ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822238

در گفت و گو با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تشریح جزئیات لغو ارز ترجیحی گفت: به اجرای طرح جایگزینی خوشبین نیستم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی شهریاری در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره مذاکرات برای حذف ارز ترجیحی دارو گفت: نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کردم و تاکید کردم که باید جایگزینی برای ارز ترجیحی دارو وجود داشته باشد. در غیر این صورت قیمت دارو به شدت در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه مجلس اختیار حذف یا حفظ ارز ترجیحی را به دولت داده است، اضافه کرد: در صورت حذف ارز ترجیحی باید منابع مالی کافی در اختیار شرکت های بیمه قرار گیرد تا مصرف کننده با فشار مواجه نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا دولت قادر به اجرای طرح جایگزینی ارز ترجیحی دارو است؟ وی گفت: من معتقدم دولت قادر به انجام این کار نیست، بنابراین سه ماه پیش نامه ای به سران قوا ارسال کردم و گفتم به دلیل سیستم حاکمیتی کشور و توانایی دولت، امکان جایگزینی برای این امر وجود ندارد. ارز ترجیحی برای مواد مخدر.

شهریاری با بیان اینکه مردم از این شرایط متضرر می شوند، افزود: به همین دلیل تذکرات و تذکرات لازم به دولت داده شده و باید دید در آینده چه اتفاقی می افتد.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح مبادله ارز ترجیحی با دارو باید به شرایط بیماران خاص توجه شود، خاطرنشان کرد: قانون اختیارات لازم را به دولت داده است و سران قوا باید با همکاری یکدیگر مشکل جایگزینی ارز ترجیحی را حل کنند. واحد پول.”

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اجرای طرح تغییر ارز ترجیحی خوشبین نیستم، گفت: امیدوارم با اتحاد رهبری این مشکل برطرف شود تا بیماران دچار مشکل نشوند. افزایش قیمت داروها

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید