جزئیات سرقت بزرگ توسط بانک ملی

جزئیات سرقت بزرگ توسط بانک ملی

روز جدید: چند تن از کارمندان بانک که در تحقیقات اولیه این حادثه سهل انگاری کردند تحت نظر هستند و تحقیقات ادامه دارد.

سارقان در تعطیلات خرداد ماه با ورود به شعبه بانک ملی در تهران محتویات حدود 250 گاوصندوق را به سرقت بردند.

تعدادی از سارقان در تعطیلات اخیر با ورود به شعبه ممتاز بانک ملی واقع در خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران، از ساختمان همجوار، حدود 250 گاوصندوق را باز کرده و اموال موجود در صندوق را به سرقت بردند.

بر اساس این خبر، سارقان به دلیل آگاهی از فضای بانکی، دستگاه DVR را به همراه خود به سرقت بردند و همین امر منجر به آمار و اطلاعات دقیقی از این سرقت، تعداد و چگونگی سارقان شد. آنها موفق شدند به سیستم بانکی نفوذ کنند که در حال حاضر در دسترس نیست.

به گفته منابع، سامانه اخطار بانک که باید هم به تلفن همراه بانک و هم به سامانه پلیس وصل باشد، تنها به تلفن همراه بانک متصل بوده و سرقت به تلفن همراه بانک ارسال شده است، اما مانند سال های گذشته سیستم اشتباه هشدار داده است. رئیس بانک به این پیامک توجهی نکرده و فکر کرده است که پیامک مانند دفعات قبل اشتباه بوده است.

حجم، تعداد و رقم سرقت هنوز مشخص نیست، زیرا بانک از محتویات گاوصندوق مطلع نبود. پرونده این سرقت نیز توسط کلانتری 17 پلیس آگاهی در حال بررسی و رصد است.

بانک ملی همچنین در اطلاعیه ای اعلام کرد: حادثه با شعبه دانشگاه این بانک که منجر به خسارت محدود به گاوصندوق شد، توسط پلیس و مراجع ذیربط در حال رصد است.

دستگیری عابر بانک ها پیگرد قانونی دارد

سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در خصوص سرقت از گاوصندوق یکی از بانک های خیابان انقلاب گفت: به محض وقوع سرقت، پیگیری های لازم برای دستگیری سارق یا سارقان ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است چند تن از کارکنان بانک که در تحقیقات اولیه این حادثه سهل انگاری کرده بودند تحت نظر هستند و تحقیقات ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید