جزئیات طرح صدور مجوز یک روزه برای دارندگان موتورسیکلت

سردار سید کمال هادیان فر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح جزئیات طرح یک روزه مجوز موتورسیکلت در کشور اظهار کرد: این طرح برای کسانی است که موتورسیکلت دارند اما گواهینامه موتور سیکلت ندارند. آمارها نشان می دهد از بین 12 میلیون و 500 هزار موتورسیکلت دار کشورمان، 6 میلیون و 800 هزار نفر فاقد گواهینامه هستند، بنابراین باید شرایط اخذ گواهینامه برای این افراد تسهیل شود.

وی افزود: اگر بخواهیم پروسه صدور گواهینامه موتورسیکلت برای این افراد را بر اساس روند عادی در 180 آموزشگاه موتورسیکلت در کشور طی کنیم، حدود 42 سال طول می کشد تا همه این افراد گواهینامه بگیرند. ردیف روزانه

رئیس پلیس راهور فرجا ادامه داد: کسانی که موتورسیکلت دارند اما گواهینامه ندارند برای بیمه موتورسیکلت خود با مشکل مواجه می شوند و به طور کلی در تردد با موتورسیکلت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین شرایطی را فراهم کرده ایم که این افراد بتوانند در یک روز گواهینامه دریافت کنند.

هادیانفر با تاکید بر اینکه طرح صدور گواهینامه یک روزه برای کسانی است که دارای سند مالکیت موتورسیکلت هستند، گفت: این طرح بر اساس اختیارات پلیس راهنمایی و رانندگی و با مشارکت مدارس سراسر کشور اجرا می شود و به گونه ای برنامه ریزی شده است. ، که توسط آن کلیه فرآیندهای مربوطه برای گذراندن معاینات و آزمایشات پزشکی لازم برای اخذ گواهینامه رانندگی ظرف یک روز.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تاکید کرد: این طرح برای کسانی است که موتورسیکلت دارند و با موتورسیکلت خود تردد می کنند اما گواهینامه ندارند، اما سایر متقاضیان گواهینامه که فاقد موتورسیکلت هستند می توانند طبق روال معمول به 180 آموزشگاه موتور سواری در سراسر کشور مراجعه کنند. درخواست بدهید و گواهینامه خود را دریافت کنید.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی در شهرهای سمنان و تبریز اجرا می شود و افرادی که کد ملی آنها با این دو شهر مرتبط است می توانند به مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی این شهرها مراجعه و در سامانه ثبت نام کنند. برای این منظور طراحی شده تا مراحل اخذ گواهینامه موتور سیکلت یک روزه را طی کند.

وی در پایان گفت: هم اکنون در حال بررسی و رفع مشکلات احتمالی طرح یک روزه صدور گواهینامه موتورسیکلت و سامانه مربوط به آن هستیم و پس از مرحله آزمایشی، به زودی این طرح را در سراسر کشور اجرایی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید