جشنواره ضیافت رمضان با 75 غرفه ویژه بانوان سرپرست خانوار در کرج برگزار شد/ بازارچه دائمی برای 5000 هنرمند البرزی وجود نداشت.


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834522

فریدون محمدی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ضیافت رمضان با 75 کابین در پارک خانواده و کاخ مروارید کرج برگزار و تا عید سعید فطر ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریدون محمدی مدیر عامل میراث فرهنگی البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با اشاره به برگزاری 35 غرفه صنایع دستی در کاخ مروارید کرج گفت: این نمایشگاه از 24 فروردین آغاز شده و تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

محمدی افزود: نمایشگاه 40 غرفه صنایع دستی در پارک خانواده کرج از 18 فروردین آغاز و تا عید فطر ادامه خواهد داشت. عنوان اعیاد مذکور در کرج، عید ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 75 غرفه در قالب صنایع دستی، مشاغل خانگی و سوغات برپا شده است، گفت: 90 درصد شرکت کنندگان در جشنواره زنان سرپرست خانوار و تنها 10 درصد به مردان اختصاص دارد.

محمدی اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان، برگزاری مراسم احیاء و توزیع غذای نذری بین کودکان کار را از اقدامات جنبی این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: در سال 1400 255 کاهش اشتغال در حوزه صنایع دستی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی در سال 1400 برای 631 نفر شغل ایجاد کرده است، گفت: متأسفانه مکان دائمی برای راه اندازی بازارچه دائمی در کرج نداریم، با وجود اقدامات بعدی، اعطا نشده است. مجوز یا مکان.”

محمدی افزود: البرز با بیش از 3 میلیون و 5 هزار هنرمند از نبود بازارچه دائمی رنج می برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید