راه اندازی 11 بازارچه دائمی و بوستان بانوان در شهرستان های خراسان جنوبی


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882901

مدیرکل امور بانوان و خانواده به استاندار اعلام کرد؛

اسدزاده از مساعد معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور جمور از احداث 11 بازارچه دائمی و 11 بوستان ویژه بانوان در شهرهای مختلف استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، فرشته اسدزاده امروز در نشست خبری با تشریح دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به وسعت استان و عدم امکان سفر به شهرهای مختلف، با ایجاد نمایشگاهی از فرصت های همه زنان استان در زمینه معرفی ظرفیت های اشتغال توانسته ایم به دستاوردهای خوبی برسیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برپایی 187 غرفه در نمایشگاه ایده، خانه و فن بازار برای ارائه فرصت های بانوان استان، تصریح کرد: بازدید معاونت. رئیس امور زنان و خانواده در این نمایشگاه منجر به ارائه فرصت های بالقوه برای بانوان علمی، فرهنگی و اقتصادی استان شد.

اسدزاده به سخنان معاون رئیس جمهور مبنی بر رفع موانع فروش محصولات زنانه اشاره کرد و گفت: ایجاد بازارچه دائمی برای فروش محصولات یکی از مهمترین خواسته های بانوان در سفر اخیر معاون رئیس جمهور به خراسان جنوبی بود که مصوبه لازم را داشت. اعتبار برای احداث 11 بازارچه دائمی در سطح استان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: تامین اعتبار برای احداث 11 بازارچه دائمی بانوان در شهرستان ها از مصوبات سفر معاون رئیس جمهور به خراسان جنوبی است که به شرط تامین زمین انجام می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شهرستان نبندان اولین شهرستانی بود که زمین مورد نظر را برای احداث بازارچه دائمی تامین کرد و در شهرستان بیرجند نیز قول مساعدی از شورای شهر برای زمین دریافت شد. در مرکز شهر با دسترسی عمومی .باید از رعایت کلیه امور تجاری زنان اطمینان حاصل شود.

اسدزاده به قوانین سختگیرانه بانک ها در پرداخت تسهیلات به بانوان اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور میدانی و بازدید مدیران استانی و آشنایی با فرصت های بانوان در نمایشگاه بازار ایده، خانه و مداحان. قول همراهی بانک های فعال در تامین اعتبار داده شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین امکان حضور صنعتگران در نمایشگاه های ملی، بین المللی و داخلی برای عرضه دائمی محصولات تولیدی بانوان استان به موزه های معروف تهران فراهم می شود.

وی به درخواست معاون رئیس جمهور برای بازدید از روستاهای بین المللی صنایع دستی خراشاد پرداخت و اظهار داشت: اقتصاد خانواده محور زنان روستای خراشاد در این سفر بسیار مورد توجه قرار گرفت که الگویی برای سایر استان ها خواهد بود.

اسدزاده از مساعد معاون امور بانوان و خانواده جحمور از احداث 11 بوستان ویژه بانوان در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: در این راستا احداث پارک ویژه بانوان در شمال شهر انجام می شود. شهرستان بیرجند که یکی از تصمیمات گذشته بود تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در ادامه مهمترین تصمیم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را مربوط به حوزه درمان دانست و اظهار داشت: ماموگرافی و دستگاه سونوگرافی با تلاش یک خیر قبل از سفر دوم رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی توزیع می شود

وی ادامه داد: حضور همزمان مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جربان و سفر معاون رئیس جمهور به استان، استقبال خوبی را در حوزه کار به همراه داشت، به همین دلیل بخشی از مطالبات مطرح شده در جلسه گروه های مختلف زنان امروز در کمیته رفاه اجتماعی و امنیت کارگران بررسی شدند.

اسدزاده با اشاره به تلاش برای اصلاح میزان زاد و ولد در انتخاب رشته تحصیلی، گفت: در حال حاضر معیار نرخ زاد و ولد در استان برای شهرستان بیرجند است که حقوق تعداد زیادی از شهروندان در این شهر بوده است. نقض شده است، اما ما اصرار داریم که تا 30 جولای نرخ زاد و ولد 2.8 به 2.33 تعدیل شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در پایان بر تجلیل از 50 خبرنگار زن در این سفر تاکید کرد و افزود: این موضوع جزو درخواست ها و مصوبات سفر نبوده اما پیگیر تحقق آن هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید