جشنواره ملی آیین تخمه پزی در آشتان برگزار می شود


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834506

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشتیان اعلام کرد: هفتمین جشنواره ملی آیین تخمه پزی در مجموعه ورزشی تهتی شهر آشتیان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا امیری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آشتی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: این جشنواره هفتمین جشنواره سمنو در اشتان است که با حضور 20 کارگاه آموزشی سمنوپزی برگزار می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشتیان گفت: در حاشیه این جشنواره برنامه های فرهنگی از جمله موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، بازی های خیابانی و بازی های محلی محلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیری با اشاره به اینکه این جشنواره پس از دو سال وقفه به دلیل بیماری عروق کرونر، امسال شهرت بیشتری خواهد داشت، افزود: این جشنواره 22 و 23 اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی تهتی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون شش جشنواره بذر در استان برگزار شده است، گفت: این جشنواره با هدف حفاظت و صیانت از میراث ناملموس کشور با کمک اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شورای اسلامی و شهرداری برگزار می شود. آشتیان.» حمایت مالی شرکت تحقیقات صنعت نوین» اجرا خواهد شد.

رئیس اداره میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشتیان گفت: جشنواره سمنو در شهرستان آشتیان در سال 1397 با شماره 1734 در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید