جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد برگزار شد.


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806645

جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه صوفیه “آزاد” با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضای این شورا در محل سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

محمدمهدی طهرانچی، مهدی علینژاد، جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی، ایرج رحمانی، محمود حسروی اوفا، رئیس کمیته پارالمپیک، فریبا محمدیان، ایمانجانی، مدیر آموزش و پرورش و جامعه همدانچی، سرلشکر این نشست با حضور آنا برگزار شد. آژانس.

طهرانچی در این نشست با استناد به مقاله تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این سند شامل برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی است. مقاله تحول و تعالی 5 رویکرد به تحول را در قالب 10 بسته کاری ارائه می کند.

وی با اشاره به بسته های کاری سند تحول و دستاورد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از بین 10 بسته کاری سند تحول و پیشرفت دانشگاه، دو بسته کاری شامل ارتقای کیفیت و اثربخشی دروس و ارتقای اخلاقی، معنوی، و آموزش یکسان.» این ربطی به ورزش دارد. هر یک از این بسته های کاری شامل اهداف، راهبردها و اقدامات خاص خود می باشد که از جمله آنها می توان به ارتقای کاربردی بودن رشته ها بر اساس انطباق رشته ها با نیازهای آموزشی، ارتقای کیفیت و کارایی فرآیند آموزشی مبتنی بر پرورش استعدادهای مختلف، تامین امکانات رفاهی و فرهنگی اشاره کرد. خدمات برای دانش آموزان ارتقاء سلامت روحی و جسمی.

وی با اشاره به اینکه تهیه سند برنامه ریزی در حوزه ورزش یکی از الزامات مهم است، گفت: در حوزه ورزش اجرایی شود. برای اجرای این موضوع و ایجاد دانشکده های مهارتی و کارآفرینی، تهیه سند برنامه ریزی ضروری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تدوین و تدوین سند ساماندهی ورزش، سلامت و سلامت جسمانی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند چراغ راه راه اندازی دانشکده های مبتنی بر مهارت در این زمینه باشد.

طهرانچی با تاکید بر اهمیت وجود گروه های دانش در دانشکده های مهارتی و کارآفرینی گفت: در حال حاضر دانشکده تربیت بدنی وجود دارد اما وجود گروه های موضوعی و گروه های دانش در این دانشکده ها حائز اهمیت است. در مقاله تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به این موضوع پرداخته شده است. سند برنامه ریزی در حوزه ورزش باید جغرافیایی و موضوعی باشد.

وی گفت: در خصوص ورزش دانش بنیان باید با دستور کار جدی و محوری تری عمل کنیم. ورزش باید از خارج از برنامه به کار متنی تبدیل شود.

در ادامه این نشست فرزاد جهانبین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رویکرد این معاونت به ورزش گفت: توسعه ورزش همگانی تهران در ورزش با استفاده از ظرفیت علمی، ارتقای ورزش و تاکید بر استفاده از کالاهای خانگی برای تیم های ورزشی از جمله رویکردهای معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد نیز با ارائه گزارشی از برگزاری لیگ ورزش های همگانی در دانشگاه آزاد، گفت: این لیگ برای اولین بار توسط دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ایجاد و حفظ فعالیت بدنی در طول سال های گذشته طراحی شد. تاج: در این لیگ که از 8 هفته اول آبان ماه و همزمان با هفته تربیت بدنی آغاز می شود، شرکت کنندگان هر هفته به مدت دو روز به مدت 25 دقیقه ورزش کردند و حرکات تخصصی در سامانه بارگذاری شد. در پایان هر هفته به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

وی به تعداد شرکت ها اشاره کردکه درشرکت کنندگان در لیگ همگانی بیان کردند: در مجموع 31 هزار و 314 نفر به مدت 8 هفته در این لیگ شرکت کرده اند. مراسم اختتامیه این لیگ روز شنبه 23 بهمن ماه برگزار می شود.

لشگری همچنین در خصوص نمودار خلاصه شرکت کنندگان، رتبه بندی استان ها بر اساس شاخص مشارکت، رتبه بندی استان ها بر اساس تعداد شرکت کنندگان و … اطلاعاتی ارائه کرد.

در این جلسه مقرر شد سند برنامه ریزی ورزشی دانشگاه آزاد بر اساس کشور تا سطح واحدها تهیه شود. کلیات اعزام دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد به مسابقات جهانی دانشجویان و جام جهانی دانشجویان نیز مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید