جمع آوری 5000 تن عسل از زنبورداران گیلانی


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897434

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: زنبورداران گیلانی در تابستان امسال حدود 5 هزار تن عسل از کندوهای خود جمع آوری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه حجت علی اکبرنژاد معاون بهبود دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز با اعلام این خبر گفت: وفور گل و گیاه و تنوع پوشش گیاهی در مناطق کوهستانی گیلان در تابستان و بهار امسال. باعث شده تولید عسل گیلان امسال 10 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد.

وی با بیان اینکه زنبورداران گیلانی تابستان گذشته 4 هزار و 600 تن عسل جمع آوری کردند، افزود: در تابستان امسال زنبورداران گیلانی حدود 5 هزار تن عسل از کندوهای خود جمع آوری کردند.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: جمع آوری عسل تابستانی از اواسط شهریور ماه آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد. میزان برداشت عسل در این ایام بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و سازمان جهاد کشاورزی گیلان برنامه های خوبی برای ارتقای کیفیت تولید عسل و افزایش آن دارد و از فعالان این حوزه اجرا و حمایت های لازم را انجام می دهد.

گیلان 5000 زنبوردار دارد و بیشتر عسل تابستانی گیلان در مناطق روستایی تالش، رودسر، رضوانشهر، ماسال، سیاهکل و رودبار تولید می شود.

زنبورداران به مناطق کوهستانی مهاجرت می کنند و در مناطقی با آب و هوای خوب سعی در تولید صیفی جات دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید