جمهوری اسلامی: فاجعه رخ داد/ مسئولان باید اشتباهات خود را بپذیرند

جمهوری اسلامی: فاجعه رخ داد/ مسئولان باید اشتباهات خود را بپذیرند

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: مردم زمانی به حاکمان اعتماد می کنند که صداقت را از آنها ببینند و احساس کنند عمل آنها با گفتارشان مطابقت دارد.

در ادامه این مقاله؛

متأسفانه در دهه های اخیر به ویژه پس از دولت نهم و دهم با رواج دروغ و تقلب در دستگاه های کشور، عدم تحقق وعده ها، دوری مسئولان از مردم، جنگ قدرت بین مسئولان، عادی شدن مفاسد اقتصادی، تعیین مسئولیت افراد ضعیف اعتماد مردم به مسئولان با طرد افراد مجرب و شایسته، بداخلاقی های سیاسی، تضعیف ارزش ها، فراموشی شایسته سالاری در انتصابات و انتخابات و بازگشت کشور به نظام اسناد و مدارک پیش از انقلاب به شدت خدشه دار شد.

تاسف بارتر اینکه سیستم تبلیغاتی یک طرفه نیز به این بی اعتمادی دامن زده و آن را به جایی رسانده است که افکار عمومی اکنون به دنبال اقتدار رسانه ای خارج از مرزها هستند. این یک فاجعه برای کشور است، فاجعه ای که پیامدهای تلخی مانند سیل مهاجرت نخبگان و نارضایتی گسترده را به همراه داشته است.

البته به شرطی می توان اعتماد از دست رفته را بازگرداند که اولاً مسئولین نظام بپذیرند که با این روش های نادرستی که برشمردیم باعث سلب اعتماد شده اند و ثانیاً سعی کنند با یک روش قوی این روش ها را تغییر دهند. اراده. برقراری آرامش در کشور و حل مشکلات موجود با بازگرداندن اعتماد از دست رفته امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید