جمهوری اسلامی: کارکنان کرونا در دولت روحانی افرادی بودند که پس از خلع سلاح وارد جنگ شدند

جمهوری اسلامی: کارکنان کرونا در دولت روحانی افرادی بودند که پس از خلع سلاح وارد جنگ شدند

روز جدید : مدیران خوب کسانی هستند که نیازهای واقعی جامعه تحت حاکمیت خود را به درستی شناسایی کرده و با اولویت بندی مشکلات مردم و سوق دادن جامعه به اهداف و آرمان های مورد نظر سعی در حل آنها دارند.

این معیار همه بخش های حکومت از قوه مقننه گرفته تا مجریه و قضائیه را در بر می گیرد. بخش‌های برنامه‌ریزی دستگاه و مسیریابی از این نظر حساس‌تر هستند. اگر دولت پایبندی عملی به این معیار را نشان دهد، هرگز وارد امور حاشیه ای نخواهند شد و به وظایف اولیه خود عمل خواهند کرد.

ما معتقد نیستیم که هیچ حکومتی و هیچ دولتمردی کامل نیست، همچنان که معتقد نیستیم حکومت و دولتمردی پیدا می شود که سر تا پا بی عیب و نقص باشد. همه دولت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه‌ای از نقاط قوت و ضعف بوده و هستند که در درجه‌ی نقاط قوت و ضعف متفاوت هستند. در برخی از آنها نقاط قوت و ضعف غالب و در برخی دیگر نقاط ضعف و قوت بیشتر بود. بنابراین مطلق گرایی دولت ها و دولتمردان اعم از ایجابی یا سلبی اشتباه است و قضاوت ما باید همیشه بر اساس کلی گویی باشد.

با این مقدمه به دولت یازدهم و دوازدهم می پردازیم که این روزها به شدت مورد ضربات بی رحمانه برخی نمایندگان مجلس یازدهم قرار گرفته اند. از جمله آن ضربات، گزارشی است که دولت دوازدهم درباره مبارزه با تاج در مجلس یازدهم تهیه کرده و به قوه قضائیه ارسال کرده است. خبر ارسال گزارش به قوه قضائیه طوری تنظیم شد که گویا گناه رئیس دولت قطعی است و اکنون قوه قضائیه موظف است رئیس ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت را که رئیس دولت دوازدهم است مجازات کند.
نوع پوشش خبری به خودی خود رویکردی غیرمنطقی است، چرا که نمایندگان مجلس تنها می توانند یافته های خود را بدون تبلیغات منفی و منفی به قوه قضاییه ارسال کنند.

اخطاریه ای که هفته گذشته توسط رهبری به قانونگذاران صادر شد و در آن آنها بر امتناع از نام بردن افراد به عنوان مجرم قبل از اینکه قوه قضائیه بتواند گناه آنها را ثابت کند، حتی اگر در این مورد نبوده باشد، تأکید کردند. نمایندگان مجلس می توانند در مورد هر موضوعی و هر فردی که در مذاکرات خود به نتیجه می رسد به قوه قضائیه گزارش دهند و منتظر اظهار نظر و اقدام قوه قضائیه که صلاحیت دارد طبق قانون باشند، اما نمی توانند قاضی را جایگزین کنند.

ما به هیچ وجه نمی خواهیم این را منتقل کنیم که توصیه می کنیم مادر در دولت دوازدهم غیرفعال باشد. اگر قرار است کار ستاد ملی تاج در دولت دوازدهم زیر سوال برود، باید همه اعضای ستاد در آن شرکت کنند. اتکا به شخص یا افراد خاصی نشانه برخورد غیر اصولی با موضوع است و افکار عمومی چنین برخوردی را منطقی و منصفانه نمی داند. ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت در دولت دوازدهم عملکردی با کاستی های فراوان داشت که بخشی از آن ناشی از تعجب کارکنان از پدیده عجیب ویروس کووید 19 بود، بخشی به دلیل محدودیت های بیرونی و بیشتر به دلیل مشکلات داخلی به ویژه مسائل مربوط به آن. به دیدگاه های بی اساس در مورد مسائل مذهبی و همچنین تاریخچه عجیب واکسن. بررسی منصفانه این موارد این واقعیت تلخ را آشکار می کند که متولیان ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت در دولت دوازدهم چیزی جز خلع سلاح های اعزامی به جنگ نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید