جنگی که دختران اوکراینی را از پدرانشان جدا می کند، کودکان یتیم خاورمیانه را/ اعتماد به غرب، امضای سند دفاع از اوکراین امروز


ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811686

جنگ همیشه و همه جا منزجر کننده است، همانطور که دختران اوکراینی را از پدرانشان جدا می کند، سال ها است که یمنی، فلسطینی، افغانی و غیره را جدا کرده است. فرزندان از والدین خود هستند و ممکن است آنها را یتیم کرده باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ تهاجم نظامی روسیه به اوکراین شوک بزرگی در سال 2022 بود که جهان را تکان داد.
این حادثه واکنش کشورهای مختلف، فعالان ضد جنگ و به تعبیری همه ملت های جهان را برانگیخت، جنگ اوکراین نه تنها روابط سیاسی و نظامی، بلکه معادلات اقتصادی جهان را نیز تحت تأثیر قرار داد.
قبل از شروع جنگ که روابط دو کشور تیره شده بود، بازارهای مالی و نفت جهان دچار آشفتگی شده بود و قیمت نفت هر روز افزایش می یافت و از زمان حمله روسیه به بشکه ای 100 دلار می رسید.


42635996 2a08 4c8d a70c 39275399b616 خبر خاکستری


تنش های بین المللی منجر به افزایش قیمت نفت می شود
باخمن قدمی دامابی، کارشناس اقتصادی گفت: برخی تنش ها در سطح بین المللی به وجود آمده است، مانند تنش روسیه با غرب بر سر اوکراین بر سر یکی از مشکلات عمده تاثیرگذار بر قیمت جهانی نفت.

درگیری های ژئواکونومیک یکی از مهم ترین خطرات جهان در سال 2022 است
شاهویسی، کارشناس اقتصاد بین‌الملل درباره تأثیرات جنگ روسیه و اوکراین بر انرژی، بازار سهام و ساختارهای اقتصادی می‌گوید: «یقیناً یکی از مهم‌ترین ریسک‌هایی که جهان در سال ۲۰۲۲ با آن مواجه خواهد شد، درگیری‌های ژئواکونومیکی است. سراسر دنیا.
وی افزود: بسیاری از مواردی که در بحران اوکراین توجیه می کنیم رویکرد اقتصادی دارد. علیرغم چالش های پیش روی ایالات متحده و اروپا، رویکردی در حال محو شدن برای عملکرد اقتصادهای بین المللی پدیدار شده است.
این اقتصاددان بین الملل ادامه داد: به نظر می رسد چهارراه مبتنی بر دسترسی ژئوپلیتیکی به دسترسی ژئواکونومیک در حال برخورد است، توانمندی های ناتو که در حال حاضر در مرزهای اوکراین به حالت تعلیق درآمده است، امنیتی است.
شاهویسی گفت: بخش بزرگی از بازار اروپا از روسیه از همین کریدور عبور می کند و اوکراین حدود 90 درصد لوله های گازی که تامین حدود 16 تریلیون مترمکعب گاز اروپا از روسیه را تشکیل می دهد از این مسیر عبور می کند و در صورت امکان و کارکردهای سیاسی در این کشور عظیم به جناح های جدید نظم جدید داده می شود، نه تنها می تواند بر رقیب بزرگی مانند فدراسیون روسیه حکومت کند، مهمتر از آن، می تواند بر شریک استراتژیک خود، یعنی اتحادیه اروپا حکومت کند. اتحاد. اتصال.
همیشه عوامل مختلفی با یکدیگر همکاری می کنند تا جنگ ایجاد شود و درگیری بین روسیه و اوکراین نتیجه دخالت غیرقابل توجیه کشورهای اروپایی و آمریکایی در روابط دو کشور همسایه است.
همان شورشی که مدت هاست در کشورهای خاورمیانه برپا شده است، خاورمیانه را دارند و برخی از آنها موفق بوده اند.


43ba7e27 c0de 47f2 90e2 e06c1cf93fa1 خبر خاکستری


بحران اوکراین نتیجه کنجکاوی آمریکا در سراسر جهان است
حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: بحران اوکراین ناشی از کنجکاوی آمریکا در سراسر جهان است و ناعادلانه یک ابرقدرت محسوب می‌شود.
وی با اشاره به بحران اوکراین اذعان داشت: موضع نظام در قبال اوکراین از سوی مقامات محترم بیان شده است، اما سیاست مشترک ما در این گونه مسائل دعوت از همه طرف های درگیر به گفت وگو و خویشتن داری است.
رهبر موقت تهران در دعای جمعه گفت: آنچه ما را نگران می کند کشتار مردم بی گناه است. در این حادثه اقدامات تحریک آمیز ناتو علیه ناتو اوضاع منطقه را پیچیده کرده است. که از طرفی ابرقدرت هم نیست، در این داستان کشورهای اروپایی مدام بر طبل جنگ می کوبند، انگار نان خود را در این جنگ می دانند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نیز ماهیت کشورهای غربی را شر، شر، جنگ و خونریزی توصیف کرد و تاکید کرد: شکاف میان اوکراین و روسیه ناشی از بدگمانی آمریکا و کشورهای اروپایی است.


64703773 1f3b 4bb8 aaaf 2896ee7b8e06 خبر خاکستری


کسانی که بر طبل غرب می کوبند باید بدانند که چهره غرب شیطنت و شر و جنگ و خونریزی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خصوص مسئله اوکراین و روسیه گفت: رئیس جمهور اوکراین را وسوسه کرد اما امروز در این امر تنها ماند. این راهی است که آمریکایی ها باید بیاموزند، کسانی که بر طبل غرب می کوبند باید بدانند که چهره غرب شیطان، جنگ و خونریزی است.


09a8cc5c 50ac 44cd a6a5 d5de222afdc4 خبر خاکستری


حمله روسیه به اوکراین یک درس است
حجت الاسلام یدالله رحمانی امام جمعه لردگان در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: خبر مهمی که این روزها رسانه ها به آن مشغول هستند، حمله روسیه به اوکراین است، باید به این اتفاق به عنوان یک درس نگاه کرد.
وی افزود: مقام معظم رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بارها در بیانات خود فرموده اند: آمریکا، غرب و اروپا را باور نکنید، آنها دروغگو هستند و به عهد خود عمل نمی کنند. اتفاقاتی که در این دوره افتاد این را نشان می دهد، مثلاً «دولت پهلوی نوکر آمریکا بود، اما وقتی از ایران فرار کرد، تنها کشوری که به شاه پناه نبرد، آمریکا بود. زیر یک پل تحقیرآمیز، کشته شد و ایالات متحده هیچ کاری برای نجات او انجام نداد.
خطیب نماز جمعه لردگان ادامه داد: صدام به ابتکار آمریکا هشت سال با ایران جنگید، اما زمانی که همان مرد به کمک نیاز داشت کمکی به او نکرد و دیدیم که به عراق حمله کرد، صدام از سوراخی بیرون کشیده شد. و اجرا شد.
رحمانی گفت: نوکرترین و پست ترین حکومت در افغانستان تشکیل شد، زمانی که همین حاکمان تصمیم به خروج از حکومت گرفتند، افغانستان در عرض یک هفته سقوط کرد، رهبران خودخوانده آن فرار کردند و کاری برای زنده ماندن انجام ندادند.
«اوکراین سومین قدرت هسته‌ای بزرگ جهان بود. حاکمان آن به امید پیوستن به ناتو سلاح های هسته ای خود را نابود کردند، اما دیدیم که در این جنگ تنها ماندند. رئیس جمهور اوکراین با رئیس جمهور فرانسه تماس می گیرد و می خواهد با آنها تماس بگیرد.
امام جمعه لردگان افزود: کسانی که فکر می کنند اگر زیر چتر آمریکا باشد این کشور از آنها حمایت می کند سخت در اشتباه هستند.


a25b2380 d4bf 4feb 932c c24b818f7b0f خبر خاکستری


اوکراینی‌ها در جنگ در پیمان بوداپست شکست خوردند، همان سالی که اعتماد به غرب و ایالات متحده را کلید اقتدار و آینده‌ای روشن خود دیدند.
محمدرضا عسکری آرمندی کارشناس ارشد علوم سیاسی در گفتگو با جهانبین نیوز; وی گفت: باید با دید واقع بینانه به درس تاریخ نگاه کرد و به این بیان معنادار رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن غرب و آمریکا که البته تاریخ امروز اوکراین است. “
وی افزود: وقایع چند روز اخیر درس عبرتی است برای غربی ها که هرگز از وقایع سال 1320، کودتای 1332 علیه مصدق، حمایت صدام از جنایات جنگی علیه مردم ایران در سال 59، ترور علما، عبرت نگرفته اند. فرماندهان و مقامات عالی رتبه از سال 1357 تا 1400. «ایالات متحده و غرب همچنان خود را بهشت ​​گمشده می‌دانند، امروز شاهد تکرار تاریخ هستیم، اما این بار در اوکراین، که آنقدر بدشانس بود که با اطمینان از خلع سلاح ایالات متحده و غرب.
این کارشناس ارشد علوم سیاسی ادامه داد: آخرین سخنان زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دقیقاً همان داستان را تکرار می کند. به این چند جمله دقت کنید:
زلینسکی: ما را تنها گذاشتند! از آنها می پرسم با ما هستید؟ آنها می گویند با ما هستند، اما نمی خواهند ما را وارد اتحاد نظامی (ناتو) کنند. همه می ترسند.
عسگری گفت: این چند جمله ثابت می کند که غرب و آمریکا هرگز متحدان وفادار نبوده اند، بزدل های کرواسی که همیشه در حساس ترین لحظات تاریخ متحدان خود را خالی کرده اند و امروز اوکراین باید به یاد داشته باشد که چه زمانی دفاع کرد. آمریکایی ها و غرب شاهد قاپیدن طولانی بازوی لباس کروات رنگ بودند که به عنوان پیام صلح از سوی اوکراینی ها برخاسته بود، زیرا همگی باید از کشور دفاع می کردند و هزاران کلاهک هسته ای اوکراینی را غارت می کردند.
او خاطرنشان کرد که اوکراینی‌ها جنگ را در توافقنامه بوداپست 1994 شکست دادند، همان سالی که اعتماد به غرب و ایالات متحده کلید اقتدار و آینده روشن آنها بود و ناتو و غرب کلید موفقیت اوکراین بودند.
این کارشناس علوم سیاسی روسیه افزود: تهاجم روسیه به اوکراین بی دفاع است. موشک ها هزینه زیادی دارند و باعث عقب ماندگی می شوند.
عسگری گفت: انقلاب اسلامی نه شعارهای شرقی و نه غربی را مطالعه نکرده است و ائمه انقلاب نیز همواره بر این سیاست تاکید داشته اند و قطعا با افزایش توان موشکی، دفاع کشور را تضمین خواهند کرد و چه زیبا فرمودند حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی). گفت: قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره نیست…!
وی تاکید کرد: پیشنهاد می کنم مسئولان هر شهر و روستایی این جمله را روی تمام دیوارها و بیلبوردها بنویسند تا همه دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران هیچ تعارفی از توان دفاعی خود ندارد.
وی گفت: در نهایت برای تایید مطلب فوق از شما دعوت می کنم چند خط از سیاستمدار مشهور اوکراینی یوری کوستنکو را که در کتاب اوکراین و خلع سلاح هسته ای نوشته است، بخوانید. : همه ما (اوکراینی ها) فریب خوردیم و این معامله را انجام دادیم، پس همه ما مقصریم. خلع سلاح هسته ای با رضایت و هو کردن مردم اوکراین و با حمایت رسانه ها و تبلیغات انجام شد. اما اکنون معلوم می شود که این تخمین ها کاملا اشتباه بوده است. «به نظر می رسد اوکراین دومین عراقی است که رژیم آن با تهاجم بین المللی سرنگون شده و اکنون به سمت تجزیه و غرق شدن در بحران های مختلف پیش می رود.
به گزارش جهانبین نیوز؛ این کمدین فاجعه ای را برای اوکراین به ارمغان آورد که به بی دفاع ترین کشور جهان تبدیل شده است و ارتش روسیه شهرهای آن را در چند روز اشغال کرده است.
تقلبی که اوکراینی ها پس از تحسین خلع سلاح کشورشان، به ظهور متحدان و دوستانشان لطمه زده است، نشانه تایید دیگری است که نشان می دهد شعار ایران “نه شرق نه غرب” زمان و مکان نمی شناسد.
اگر ایران به گفته برخی اصلاح طلبان به جای توسعه صنایع نظامی و موشکی خود به دنبال مذاکره بود، شاید امروز باید در جبهه های مختلف با اشغالگران می جنگید.
جنگ همیشه و همه جا منزجر کننده است، همانطور که دختران اوکراینی را از پدرانشان جدا می کند، سال ها است که یمنی، فلسطینی، افغانی و غیره را جدا کرده است. فرزندان از والدین خود هستند و ممکن است آنها را یتیم کرده باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید