جنگ روسیه و اوکراین دروغ کسانی را که می گفتند دوران موشکی به پایان رسیده ثابت کرد


ساعت: 20:06
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811869

رضایی گفت: وضعیت امروز اوکراین بار دیگر نشان می دهد که اعتماد غرب و آمریکا اشتباه بزرگی است.

وی افزود: جنگ روسیه و اوکراین بار دیگر حقایق مهمی را روشن کرد که یکی از مهمترین آنها رد سخنان کسانی است که گفته می شد دوران موشکی آنها را ثابت کرده است.

وی گفت: حتی در این موارد نیز نمی توان نقش آمریکا را نادیده گرفت. البته هر جا که جنگ و جنایت باشد، آمریکا نقش موثری دارد.

این کارشناس سیاسی افزود: از نظر دولت و ملت ایران جنگ و کشتار انسان ها در هر کجای دنیا محکوم است، اما کسانی که امروز برای اوکراین اشک می ریزند کسانی هستند که در برابر آمریکا سکوت کرده اند. کشتار نزدیک به 1.5 میلیون انسان بی گناه در عراق و افغانستان را رهبری کرد.

رضایی در ادامه با بیان اینکه ردپای جنایت آمریکا در مناطق مختلف دیده می شود، گفت: هفت سال است که شاهد جنایات یمن با حمایت همه جانبه آمریکا هستیم و متجاوزان سعودی با حمایت آمریکا به هلاکت رسیده اند. صدها هزار کودک و مردم یمن به خاک و خون ریخته شدند، اما امروز صدایی از شاکیان نیست.

وی تاکید کرد: شرایط امروز اوکراین بار دیگر نشان می دهد که اعتماد به غرب و آمریکا اشتباه بزرگی است و اوکراین که سال ها پیش بر اساس اعتماد به آمریکا قدرت نظامی و دفاعی خود را تضعیف کرد، به وضوح این اشتباه راهبردی را تشخیص می دهد. امروز.”

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکایی ها اقدام موثری در حمایت از اوکراین انجام نداده اند، گفت: آمریکا بارها نشان داده که در بحران پشت متحدان خود نخواهد ایستاد و البته امروز شرایط داخلی و بین المللی آمریکا به این شکل است. که در گذشته، او فاقد قدرت حمایت از متحدانش بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید