«جهاد تبیینی» راهی برای مقابله با شبهات اربعین


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897285

استاد تخصص و دانشگاه گفت: استقبال عالی عراقی ها از زائران حسینی و موکب های ایرانی باید با جهاد به عموم مردم ارائه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد سعیدی آریا استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی و تبلیغات منفی منافقین و معاندان علیه این اجتماع بزرگ مذهبی اظهار داشت: موضوع اربعین حسینی است. از چند جهت به آن پرداخته می شود، اول عمل و این همایش ظهور حضرت حجت الی الله فرجه الشریف است، ببینید عشق و پیروی از امام چگونه می تواند مردم را فارغ از ملیت و قومیت و پوست گرد هم آورد. رنگی، غنی و فقیر.

وی با بیان اینکه طریق الحسین(ع) وحدت مسلمین را تقویت کرد، گفت: از یک سو وقتی دشمنی منافقان، دشمنان و دشمنان (کسانی که با معصومین علیهم السلام حد وسط ندارند) زیاد شود. این نشان می دهد که ضربه سنگینی از سوی جوامع مذهبی وارد شده است و اربعینی را گرفتند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: هدف دشمنان و معاندان براندازی دین و زیر پا گذاشتن ارزش های دینی است چرا که در اربعین حسینی عناصر زیادی خلاف هدفشان اتفاق افتاد، بنابراین طبیعی است که با ما بجنگند.

ساعدی آریا در بخشی دیگر از گفت و گو با «تهران نیوز» به وظایف شیعیان و مسلمانان در قبال تبلیغات منفی دشمنان و مخالفان اشاره می کند و خاطرنشان می کند: اولاً «تبیین» مهم ترین وظیفه ماست و همانطور که حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) جهاد را ذکر کردند. توضیح، ما باید این عنوان کلی را سرلوحه فعالیت های خود در تمام شئون اسلامی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: هر فردی در قبال «جهاد تبیین» وظایفی دارد و لذا استقبال عالی عراقی ها از زائران حسینی و موکب های ایرانی باید با جهاد تبیین به عموم مردم ارائه شود.


خدمت اقوام و فرهنگ های مختلف به زائران اربعین زیباست

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آنچه در اربعین حسینی می گذرد خدمت اقوام و فرهنگ های مختلف به شیعیان و زائران اربعین است و زیباست و در اثر مرزبندی خود اربعین حسینی، آب به آسیب می ریزد. دشمن.

سعیدی آریا افزود: موکب هایی که به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند برای ادیان و ملل مختلف است و موکب های عراقی و ایرانی در کنار سایر ادیان به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات منفی دشمنان درباره اختلاف بین ایرانیان و عراقی ها راه به جایی نمی برد، افزود: قطعا قصد دشمنان برای ایجاد شبهه و اختلاف بین مسلمانان سوء قصد است و ایجاد اختلاف بین مسلمانان هدف اصلی دشمنان است. .

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: در اربعین حسینی قومیت، ملیت و کشور مهم نیست، آنچه مهم است وحدت و همبستگی است و شیعه و سنی وجود ندارد و این نشان دهنده عشق مسلمانان به امام حسین علیه السلام است.

سعیدی آریا تصریح کرد: روایت داریم که در آخرالزمان برخی از یاران حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چنان هدایت می شوند که گویی آتش پرستند، پس امام حسین علیه السلام ، چراغی است که خاموش شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین علیه السلام چراغ هدایت نه تنها برای شیعیان بلکه برای جهان بشریت بود و امروز نیز به فضل خداوند متعال و حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف. ، این نور هدایت همچنان می سوزد و بشریت را دور خود جمع می کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پروانه هایی که دور چراغ راهنما جمع می شوند برای دشمنان نامناسب هستند. در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که هنگام عروج، خداوند متعال صفات پست اهل دنیا را برشمرده است.

سعیدی آریا می گوید: خداوند متعال فرمود: «وَ یَذْکُمُمْ مِنْ الْأَرْسَهِ وَ یَخْسُمُ الْعَمَلِهِمْ» پس خصوصیات مردم دنیا این است که بدی ها را ذکر و منتشر می کنند و خوبی ها را پنهان می دارند، پس ما باید مراقب باشیم که افراد در سراسر جهان را شامل نشود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید