جهاد تبیین مستلزم شناخت دستاوردهای انقلاب است


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905039

یسری گفت: در دوران انقلاب 70 درصد زنان کاملا بی سواد بودند اما امروز حتی جزو 100 عالم برتر دنیا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوذر یسری استاد دانشگاه امام حسین(ع) در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: جهاد خود تبیین مقوله فهم می خواهد.

وی ادامه داد: بانوانی که می خواهند در عرصه جهاد تبیینی فعال باشند باید درک درستی از بیانیه گام دوم انقلاب، امید، خودباوری و اولویت های انقلاب و نظام داشته باشند.

یسری افزود: اگر از تبیین گام دوم انقلاب، انقلاب و دستاوردهای نظام درک دقیقی به دست آید، زنان به راحتی با مثال های بسیار ساده می توانند جهاد را تبیین کنند.

این استاد دانشگاه گفت: اکنون جنگی که در حوزه زنان رخ داده مربوط به حجاب زنان مسلمان ایرانی است.

وی بیان کرد: دشمن سعی دارد زنان مسلمان را به خاطر حجاب و حیا به عقب نگاه کند و القا کند که اگر فرهنگ کشور برهنه بود پیشرفت بیشتری حاصل می شد که کاملا اشتباه است.

یسری ادامه داد: زنان برای پاسخگویی به دشمن باید داده های خود را جمع آوری کنند، مثلاً زمانی که انقلاب شد 70 درصد مردم ایران کاملا بی سواد بودند، اما امروز رده های اول پزشکی، مهندسی، اساتید دانشگاه و حتی در سطح جهانی جزو رده های اول هستند. دانشمندان زیر 100 جهان زنانی هستند که با افتخار از این پوشش نیز حمایت می کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: بنابراین تبیین در حوزه جهاد تبیینی می تواند مقوله ای جداگانه برای بانوان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مقابله با هجمه های غیرمنطقی و جاهلانه و دستور کار در حال شکل گیری علیه هویت زنان مسلمان ایرانی و انقلابی، زنان باید ابتدا خود را به سلاح علم مجهز کنند و سپس در عرصه جهاد فعالیت کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید