جهاد تربیتی معلمان برای ترمیم آسیب های تحصیلی در دوران تاج گذاری


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843317

هنگامی که موجی از همدلی به قلب روستا هجوم می آورد.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، یکی از مناطقی که بیشترین آسیب را دید، حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان بود. در این میان جمعی از معلمان جهادگر با برگزاری اردوهای جهادی و آموزشی در مناطق مختلف به کمک دانش آموزان شهرستان رودان آمدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، یکی از مناطقی که بیشترین آسیب را دید، حوزه مربوط به آموزش و پرورش دانش‌آموزان بود و این ویروس منجر به جایگزینی کلاس‌های درس با کلاس‌های مجازی و آموزش از راه دور شده است که قطعاً تأثیرگذار خواهد بود. آثار منفی و مخرب فراوانی در تربیت صحیح نسل دانش آموز به جای گذاشت.


e9f3af16 896d 4546 9b0a c74152c2649d خبر خاکستری

در میان این آموزش های مجازی، جمعیت روستایی و قطع اینترنت و آموزش مجازی و محرومیت دانش آموزان از امکانات اتصال به اینترنت برای حضور در کلاس های آنلاین بیشترین آسیب را به همراه داشت.

اما جمعی از معلمان جهادگر با تشکیل خانه خلاق آوای دانش در رودان اقدام به برگزاری اردوهای جهادی و آموزشی در زمینه های مختلف برای کمک به دانش آموزان و پیشگیری از مشکلات تحصیلی آنان کردند.


fe272723 f493 4d40 ab6c ee3850039e24 خبر خاکستری

این ایثار جهادگران علم و دانش نشانه نوع دوستی و اخلاص در عمل برای رضای خدا و خدمتی بزرگ است که جهادگران به آن افتخار می کنند.

زهرا سالاری در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: خانه خلاقیت و یادگیری آوای دانش از اوایل خردادماه برای آموزش دانش آموزان از تاج ضعیف و آسیب دیده به همت معلمان مجرب و معلمان ابتدایی شهرستان و با همکاری پایگاه بسیج شهید دهکاری , سپاه بسیج سازندگی , آموزش آغاز شد.


57cfdd51 9858 46e8 af1f a9f49107dd74 خبر خاکستری

وی با اشاره به لزوم آموزش خانواده ها و دانش آموزان در زمینه آسیب ها افزود: با شیوع بیماری عروق کرونر و مجازی شدن یادگیری دانش آموزان، جهاد علمی معلمان مرزبانی ما بر همگان نمایان شده است؛ تعهد و دغدغه معلمان. ، آموزش در خدمت دانشجویان جهادگر است.

مدیر خانه خلاقیت آوای دانش رودان ادامه داد: هدف از راه اندازی این گروه جهادی تکمیل دروس و رفع مشکلات تحصیلی و مشکلات یادگیری دانش آموزان آسیب دیده تاج است.

سالاری گفت: خانه خلاقیت آوای دانش در قالب اردوهای جهادی در مدارس به دانش آموزان و اولیای محترم شهرستان رودان خدمات آموزشی و فرهنگی کاملا رایگان ارائه می کند.


8b050a59 0699 489b 902a 1b350df26d71 خبر خاکستری

وی گفت: تاکنون دو سمینار با حضور 20 معلم جهادگر از جمله اقدامات و فعالیت های این دوره آموزشی ویژه دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی، تشخیص و درمان اختلالات املایی، تشخیص و درمان کتابخوانی برگزار شده است. اختلالات و درمان اسپوندیلوز، تقویت حافظه شنوایی و بینایی، مشاوره تحصیلی و مشاوره خانواده و کارگاه آموزشی ویژه والدین.

مدیر خانه خلاقیت آوای دانش انگیزه معلمان را تقویت روحیه ایثار و فداکاری عنوان کرد و گفت: این برنامه در مناطق کم برخوردار و هر هفته در مدارس ادامه دارد.

سالاری خاطرنشان کرد: معلمانی که در حال حاضر در این طرح فعال هستند هیچگونه مزایا و حقوقی دریافت نمی کنند و با ظرفیت و توان خود سعی در خدمت رسانی به این دانش آموزان دارند و پس از بازگشایی مدارس این طرح به عنوان طرحی برای اقدام اصلاحی استفاده می شود.کم -کلاس های درآمدی دانش آموزان کم درآمد برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید