جهاد عفاف اولین وظیفه زنان مسلمان است


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881713

امام جمعه شهرستان نیر جهاد عفاف را اولین وظیفه بانوان مسلمان خواند و گفت: تغییر رویکرد و اصلاح رفتار مراکز آموزشی به ویژه صدا و سیما، دانشگاه ها و آموزش و پرورش در موضوع عفاف و حجاب منجر خواهد شد. برای تغییر و اصلاح .جامعه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با سبلان ما بر اهمیت ایجاد و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: تغییر رویکرد و اصلاح رفتار تربیتی. مراکز به ویژه صدا و سیما، دانشگاه ها و آموزش با موضوع عفاف و حجاب موجب تحول و اصلاح جامعه می شود.

وی به استفاده از ماسک در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: مردم در آن ایام به صورت داوطلبانه از ماسک استفاده می کردند تا علاوه بر اینکه احتمال بیماری خودشان وجود دارد، از ابتلای دیگران نیز جلوگیری کنند.

حجت الاسلام نعمتی گفت: حجاب نیز همین است و فردی که حجاب را رعایت می کند نه تنها مراقب خود بلکه دیگران نیز هست زیرا بی حجابی باعث فساد در جامعه می شود.

این خطیب اسلامی به توانایی های درونی افراد اشاره کرد و گفت: عقل و منطق همه افراد یکسان نیست و شیطان نیز اغواگر است، بنابراین رعایت حجاب ضامن سلامت جامعه از دام های دام است. شیطان

وی تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب باعث ایجاد امنیت اجتماعی می شود.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به خاطرات آقای همفر اشاره کرد و گفت: ایشان معتقدند برای ایجاد فساد در بین مسلمانان باید زنان و دختران را بی حجاب کرد، بنابراین رعایت حجاب نیاز و نیاز بیشتری دارد. از همیشه

این مبلغ اسلام به آثار بد حجاب در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: بیماری امروز جامعه نتیجه بدپوششی افراد است چرا که پوشش این افراد مانند یک بیماری بدخیم در جامعه است.

وی تصریح کرد: انسان با پوشش خود نگرش جامعه را نسبت به آنها مشخص می کند.

امام جماعت شهرستان نیر در ادامه سخنان خود بر لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: در جوامع اسلامی فرد با پوشش مناسب خود و خانواده اش را از دام های شیطانی رها می کند، زیرا حجاب یکی است. از الزامات و اعتقادات دینی.

وی با بیان اینکه عفاف جهادی اولین وظیفه بانوان مسلمان است، گفت: برای حفظ دین شهدای گرانقدری چون حضرت رقیه (سلام الله علیها)، علی اکبر و علی اسفار تقدیم اسلام شد.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به ماجرای بی حجابی در دوران رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: در آن روزهای سرنوشت ساز خسارات هنگفتی به جامعه وارد شد، به طوری که تعداد زیادی از مومنین در رژیم پهلوی کشته شدند. حادثه و تاریخ مسجد گوهرشاد این واقعه را فراموش نخواهد کرد.»

وی خواستار نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده ها شد و گفت: آموزش، حل مشکلات اقتصادی، ایجاد تفرجگاه های سالم و مراکز مشاوره در کنار ایجاد بستر مناسب برای ازدواج آسان از راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه.

امام جمعه شهرستان نیر به گشت های عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: با وجود راه اندازی گشت های عفاف و حجاب در سراسر کشور قطعا کلاس های آموزشی، مراکز مشاوره، نمایشگاه های عفاف و حجاب، همایش های متعدد اطلاع رسانی جامعه مفید و مثمر ثمر است.

وی خواستار تغییر رویکرد و اصلاح رفتار مراکز آموزشی به ویژه صدا و سیما، دانشکده ها و آموزش و پرورش در موضوع عفاف و حجاب شد و گفت: راه اصلاح جامعه از اصلاح این مرکز مهم و حیاتی می گذرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید