جهانی شدن پیام عاشورا رسالت اصلی رسانه هاست


ساعت: 08:13
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886701

یک کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی جهانی شدن پیام عاشورا را رسالت اصلی رسانه ها از نظر شعور و معرفت عنوان کرد و گفت: رسانه ها باید در همه ابعاد پیام عاشورا را به گوش جهانیان برسانند و عمق آن را تبیین کنند. و محتوای پیام همراه با تحلیل، علل و پیامدهای آن برای مخاطبان در تمام نقاط جهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید دست افشان کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و فعال رسانه ای اردبیل در گفتگو با سبلان ما وی با بیان اینکه همگانی شدن پیام عاشورا از بعد شناختی و معرفتی رسالت اصلی رسانه در اشکال مختلف آن است، گفت: ابزار و رسانه برای انتقال پیام عظیم عاشورا باید به بعد شناختی و معرفتی توجه شود. در کنار بعد احساسی این رویداد تاریخی.

دست افشان با بیان اینکه مخاطب پیام عاشورا محدود به زمان و مکان نیست، گفت: رسانه به عنوان جریانی سیال و فرامرزی به ویژه در عصر انفجار اطلاعات با استفاده از اشکال نوین ابزار ارتباط جمعی، بخش عمیقی از عاشورا است. مدرسه، اگر تنها بیان احساسی این واقعه عظیم تاریخی کافی نباشد، می تواند به جهانی شدن پیام عاشورا کمک کند.

این کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی با بیان اینکه شیعیان و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) نیز به تدریج در حال گسترش ارتباطات در دنیای مدرن هستند، به استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی و تشکیل پایگاه های شیعه در شبکه های مختلف اطلاعاتی روی آورده اند. وی افزود: در رسانه‌ها، بیشتر حرکت‌ها برای انتقال پیام‌های متعالی اندیشه شیعه در شکل بیرونی آن توسعه یافته است، به‌طوری‌که بیشتر رسانه‌های دیداری و شنیداری و مطبوعات مجازی و غیرمجازی برای ارائه جایگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. ، اهداف و نمایندگی اهل بیت (ع) (به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و حماسه عاشورا طیفی از اطلاعات چندرسانه ای مانند: متون، شکایات و شکایات، دعاها، تصاویر و کلیپ های فیلم را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. که اگرچه برای استفاده آماتورها و برای مداحان اهل بیت (ع) مفید است، اما محتوا و حقیقت پیام ائمه اطهار به ویژه پیام نهضت را ارائه نمی کند. و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و پیام واقعه کربلا به حضار.

وی افزود: زائران و علاقمندان به مکتب عاشورا تا چه اندازه محتوای خطبه حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا را در تولیدات رسانه ای و هنری می دانستند، خطبه ای که پیام های ارزشمند بسیاری برای بشر دارد. نژاد، اگر به آن توجه شود.

این فعال رسانه ای تاکید کرد: انتظار کارشناسی از اصحاب رسانه در صدور محتوای پیام عاشورا صرف «تشکیل هیئت ها و مجالس عزاداری، سرودن شعر و نوحه، گریه و نوحه، ابراز حزن و اندوه نیست، بلکه انتظار از آن است. این رسانه ها در هر قالبی باشند.» در صدور پیام عاشورا به جهانیان، عمق و محتوای این پیام را همراه با تحلیل علل و پیامدهای آن تبیین و راهکارهای متنوعی را در حوزه های مرتبط با مخاطب ارائه کند. در تمام نقاط جهان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید