جهان اسلام در دفاع از فلسطینی‌ها موضعی یکپارچه اتخاذ کند

رهبر جریان حکمت ملی عراق که به اقلیم کردستان سفر کرده است در دیدار با علی باپیر، رئیس «جماعة العدل» کردستان تأکید کرد که جهان اسلام باید در برابر آنچه در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد موضعی یکپارچه داشته باشد.

عمار حکیم پیش از این نیز در واکنش به عملیات « طوفان الاقصی » گفت: تحولات میدانی پیاپی در سرزمین‌های اشغالی و اقدام نیروهای مقاومت فلسطین در اجرای عملیات در عمق رژیم غاصب را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت که عملیات مقاومت فلسطین را پاسخی طبیعی به اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی می‌دانیم که روزانه به کشتار و شکستن حرمت فلسطینیان و غصب زمین‌ها و تخریب اموال و مزارع و مصادره کرامت فلسطینیان و نادیده گرفتن حرمت مسجدالاقصی و محدود کردن عبادت مسلمانان و مسیحیان و تحمیل سلطه یهودیان با اجرای مراسم تلمودی تحریک‌کننده و دیگر رفتارهای خلاف عرف‌های انسانی و قوانین بین‌المللی دست می‌زنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی امروز مسئولیت رفتاری را به گردن می‌گیرد که خود آغاز کرده است، تصریح کرد: صبر ملت عزیز محاصره شده فلسطین لبریز شد و بر تحمیل واقعیت تلخ با زور و آتش شورش کرد.

حکیم تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید به سیاست‌های ظالمانه این رژیم در حق فلسطینیان و اجحافی که ملت مظلوم فلسطین با آن مواجه‌ است پایان دهد و از مساله عادلانه آنان دفاع کند.

دیدگاهتان را بنویسید