جهشی رو به جلو در روابط سازنده ایران و آفریقا


ساعت: 01:40
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893104

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: سفر موفقیت آمیز وزیر امور خارجه کشورمان به چند کشور آفریقایی، نویدبخش جهشی جدید در روابط سازنده ایران و آفریقاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پست اینستاگرامی خود نوشت: سفر موفقیت آمیز وزیر امور خارجه کشورمان به چند کشور آفریقایی، نویدبخش جهشی جدید در روابط سازنده ایران و آفریقاست.

وی در خصوص چشم انداز جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با قاره آفریقا گفت: آفریقا مهد ملت های نجیب، آزادی خواه و مبارز و سرزمین بسیاری از استعدادهای طبیعی و انسانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همواره مایه امید در قاره آفریقا بوده و موجب تقویت ایمان و عزت نفس مردم آفریقا برای ثبات و مبارزه با استعمار و استکبار بوده است. بی عدالتی و تقویت آرمان مقدس استقلال و آزادی .

کنعانی تاکید کرد: توجه به قاره آفریقا یکی از اولویت های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. نگاه ایران به کشورهای آفریقایی مبتنی بر احترام و منافع متقابل است.

وی ادامه داد: ملت های آفریقایی بهره مند از ثروت های خدادادی و سرمایه های عظیم انسانی شایسته آن هستند که به دور از طمع و دخالت بیگانگان از توسعه و رفاه بیشتر برخوردار شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همچنان با دولت ها و ملت های آفریقا در این مسیر است و آینده روشن متعلق به مردم این قاره کهن و فرهنگی است.

کنعانی خاطرنشان کرد: سفر موفق اخیر دکتر حسین امیرعبدالخیان وزیر امور خارجه کشورمان به چند کشور آفریقایی نویدبخش جهشی جدید در روابط سازنده ایران و آفریقاست.

دیدگاهتان را بنویسید