نگاه معدنی به ادبیات و فرهنگ جهشی بزرگ ایجاد می کند


ساعت: 19:22
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913270

سیدمصطفی حسینی گفت: صنایع مسی که ثروت این کشور را استخراج و به فرصت تبدیل می کند می تواند به عنوان بازوان فرهنگ باشد و ما باید کارخانه های فرهنگی در کشور داشته باشیم که منابع فرهنگی ما را به محصول تبدیل کنند. بتواند نشان دهد که صادرات، ارز و اشتغال هم برای کشور ما و هم برای جهان دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مصطفی حسینی طراح، نویسنده و کارگردان انیمیشن که برای اولین بار داور چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بود در گفتگو با راه عالی وی گفت: شرکت در این رویداد بسیار خوب است. فارغ از حضوری که داشتیم، وقتی انرژی و توان جوانان امروزی را می بینم، متوجه می شوم که چه سرمایه انسانی جدی برای توسعه صنعت انیمیشن و سینما در کشور داریم.»

وی ادامه داد: در حوادثی که به شدت رخ می دهد مشهود است; جوانان علاقه مند با انگیزه ای که می توانند در این مدت کوتاه محتوا و اثر تولید کنند، اگر فضا آماده تر و محیط هموارتر باشد، بدون شک می توانند آثار بهتری تولید کنند.

حسینی تاکید کرد: در رویداد تولید محتوای بسیج دیدیم که انرژی و پتانسیل زیادی در کشور قفل شده است و در یک فرصت 48 ساعته تیم های شرکت کننده آثار قابل مشاهده و ارائه را تولید می کنند که بسیار خوب و خوب است. امیدوار کننده امیدواریم رشته تحویل البته به این سبک ادامه داشته باشد.


وی همچنین با تقدیر از واحد صنعتی مس سرچشمه کرمان گفت: باید به دوستان صنعت مس که در جهت توسعه هنر انیمیشن قدم برداشتند تبریک گفت. و امیدواریم این حرکت آنها سرمشق خوبی برای سایر صنایع باشد، پیشنهاد من این است که صنایعی که ظرفیت دارند چنین ورودی داشته باشند و نگاه کلان به مقوله فرهنگ داشته باشند و این نگاه به عنوان یک امر کشور باید باشد. مکان پیدا نمی کند

این تهیه کننده انیمیشن اذعان کرد: صنایع مسی که ثروت این کشور را استخراج می کند و به فرصت تبدیل می کند، می تواند به عنوان بازوان فرهنگ باشد و ما باید کارخانه های فرهنگی در کشور داشته باشیم که منابع فرهنگی ما را به محصولات قابل عرضه تبدیل کنند. هم برای کشور ما و هم برای دنیا صادرات، ارز و اشتغال دارد.

حسینی ادامه داد: واگذاری دارای فرهنگ و روحیه خودباوری است و در صورتی که کارکنان چنین مخالفتی داشته باشند به کارخانه ای نیاز داریم که فرهنگ داشته باشد.

داور رویداد تولید محتوای بسیج تاکید کرد: اگر بتوانیم به فرهنگ و آداب و رسوم این کشور مانند معدن نگاه کنیم و به سراغ استخراج آن برویم در حالی که تفاوت آن با صنعت معدن این است که اشیاء فرهنگی غنی تر و دنیا تشنه آن است نوع محتوا نو است این استارت آپی که از همین فضا شروع شده اگر فرهنگ را هدف بگیرد و مانند مس سرچشمه در حوزه فرهنگی فعالیت کند بی شک کشور جهشی بزرگ خواهد داشت.


وی ادامه داد: بچه های کرمان یکی از خوبی های ایران هستند و تعداد زیادی انیمیشن و آثار باکیفیت تولید کرده که در سطح ملی دیده شده و بعضاً به نام جاهای دیگر هم ضبط شده است اما بچه های کرمان حضور داشتند. در کرمان پتانسیل خوبی برای تولید انیمیشن وجود دارد و نمای قطبی در این صنعت جایی ندارد.


حسینی در پایان خاطرنشان کرد: تفاوت محصولات فرهنگی با مس در این است که محصولات فرهنگی قابلیت توزیع جغرافیایی دارند و می توانند با ایجاد اشتغال و رشد در زمینه های اقتصادی و فرهنگی، پیشرفت کنند و اگر صنعت مس به همین منوال ادامه دهد یکی از قطب هاست. جدی تر این است که می تواند یکی از بهترین انیمیشن های ایران باشد و می تواند شعبه ای برای استان های دیگر باشد و مقوله فرهنگ با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و با این دیدگاه موانع برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید