جهش تولید با اقتصاد دانش بنیان حاصل می شود


ساعت: 21:56
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816827

امام جمعه بهمئی گفت: زمانی که تولید باکیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی باشد برای کشور ارزآوری خواهد داشت و در زمینه صادرات موفق خواهیم شد و با صادرات واقعا حوزه اشتغال افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امام جمعه بهمئی با تبریک سال نو با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر شعار سال تا صبح زاگرس گفت: توانایی و قدرت متفاوت است.

حجت‌الاسلام افروزی با اشاره به اینکه رهبری سال‌هاست شعارهای سال را برای مسائل اقتصادی، معیشتی و اشتغال انتخاب کرده‌اند، افزود: در بحث اقتصاد، تولید و اشتغال دو مهم‌ترین موضوعی است که حوزه‌های مختلف را تحت تأثیر قرار داده است. کشوری که نیاز دارد

وی با تاکید بر اینکه اشتغال در گرو تولید است، افزود: در این بین در سیاست گذاری کمی عقب هستیم، زیرا آمار وام های خوداشتغالی در تولید بسیار بیشتر از حوزه است.

افروغی ادامه داد: انحرافات زیادی از فرصت های خوداشتغالی وجود دارد. اگر انگیزه سرمایه گذاری در بانک کم باشد و وام ها و تسهیلات حامی تولید باشد، به جای مقداری تورم بورسی و غیره، اشتغال ایجاد می شود.»

وی گفت: اگر تسهیلات و نقدینگی به تولید کمک کند، تولیدی که زیربنای صادرات است و معیشت مردم را توسعه می دهد رونق و تشدید می شود.

خطیب نماز جمعه بهمئی با تشریح مبانی گفت: اگر این دانش از صنایع کوچک به سمت صنایع بزرگ، مادر و کارخانجات هدایت شود، در تولید و اشتغال با کیفیت تاثیر بسزایی دارد.

افروغی گفت: زمانی که محصولات باکیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی باشد، ارزآوری برای کشور خواهد داشت و در صادرات موفق خواهیم بود و با صادرات در واقع اشتغال ما افزایش می یابد و در نتیجه بیکاری کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید