جواد لاریجانی و تندروهای «جاسوسی»!

جواد لاریجانی و تندروهای «جاسوسی»!

محبوب اما

محمدجواد لاریجانی، فرزند ارشد میرزا هاشم آملی، از روحانیون برجسته شیعه و برادر بزرگتر چهار پسر دیگر میرزا هاشم، علی، باقر، صادق و فاضل است. برادر بزرگتر که اخیراً به خاطر اظهاراتش به چیزهای زیادی متهم شده است. از «تهمت زن» تا اتهام تبانی با جاسوس اعدام شده.

چند ماهی است که خبر خاصی از خانواده پوررجال منتشر نشده است! لاریجانی نبود. اما ناگهان محمدجواد لاریجانی با اتصال مسجد مکی زاهدان به مسجد ضرار سر و صدای زیادی به پا کرد.

پسر بزرگ میرزا هاشم جسد برجام را زیر پا می گذارد در حالی که برادر کوچکترش علی لاریجانی که اتفاقاً در دوران ریاست جمهوری او برجام را به تصویب مجلس رسانده است، بارها تاکید کرده است که برجام یک تصمیم رژیم است.

مسجد ضرار مسجدی بدنام در تاریخ اسلام است که گفته می شود منافقین با حیله و تدبیر آن را برای آماده شدن برای جنگ با پیامبر اسلام با حمایت هراکلیوس امپراتور بیزانس ساخته اند.

اخیراً پسر بزرگ میرزا هاشم هفته ها پس از جمعه خونین زاهدان در بیانیه ای گفته است که «مسجد مکی نمونه کامل مسجد ضرار است، یعنی مسجد نیست و دقیقاً محل توطئه است. . “از آنجا سخنان متعفن به گوش می رسد. تخریب مسجد ضرار برای پیامبر اسلام بسیار سخت بود، اما مسجد را عده ای برای گسترش افکار انحرافی ساخته اند و پیامبر دستور تخریب آن مسجد را صادر کرده است. الان هم کار انجام شده است. جبهه انقلاب در این نگرش کاملاً مشخص است و باید در این نگرش محکم بایستد.

محمدجواد لاریجانی در خصوص مولوی عبدالحمید به دولت توصیه کرد که از تعارف او دست بردارد. لاریجانی عبدالحمید را به نداشتن صلاحیت علمی، دشمنی با زنان و پیشبرد پروژه دشمن متهم کرد.

راز بزرگ یک فارغ التحصیل برکلی!

با این اظهارات سیل انتقادات و اظهارات علیه لاریجانی آغاز شد. جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مجلس در توییتر، اظهارات جواد لاریجانی را نشان از جهل کامل وی دانست و سپس خطاب به لاریجانی نوشت: «نه، تو پیامبر هستی. نه مسجد مکی، نه مسجد ضرار، نه هموطنان منافق ما. کشور به صلح، آشتی و برادری نیاز دارد. دل بلوچستان را با بی خردی تازه نکن!»

معین الدین سعیدی نماینده چابهار جواد لاریجانی را ورشکسته سیاسی دانست که در میدان دشمن بازی می کند و با اشاره به ارتباط لاریجانی با سفارتخانه های خارجی ابراز امیدواری کرد که وی در دام دشمن نیفتاده باشد.

احمد زیدآبادی در واکنشی دیگر نوشت: «تلاش مؤثر و واقعی برای براندازی توصیه های محمدجواد لاریجانی است، نه چیزی که برخی تحت این عنوان به آن مشغول شده اند».

زیدآبادی با اشاره به اینکه جواد لاریجانی تحصیلکرده دانشگاه برکلی آمریکاست و مردی نیست که با مسائل داخلی و خارجی بیگانه باشد، ادامه داد: قصد نیت خوانی ندارم اما فکر می کنم اظهارات آقای لاریجانی در سالهای اخیر از سطح درک و دانش او دور است و این یک راز بزرگ است.»

زبان مشترک جواد لاریجانی و علیرضا اکبری

با این حال سخنگوی دولت خاتمی دیروز در توئیتی گویی سعی در حل این معمای بزرگ داشت. عبدالله رمضان زاده نوشت: مواضع جواد لاریجانی در قبال برجام و سیاست خارجی را با جاسوس اعدام شده مقایسه کنید تا متوجه خط استعمار پیر شوید و ببینید چه کسانی منافع ملی را قربانی می کنند.

پس از اعدام علیرضا اکبری به اتهام جاسوسی، برخی اظهارات وی درباره برجام را بازخوانی کردند و یادآوری می‌کنند که اکبری به‌عنوان یکی از مخالفان سرسخت برجام گفت: «در برجام، شمشیر داموکلس تحریم‌ها بر گردن ایران است. هزینه‌هایی که ایران پرداخت می‌کند فراتر از تصور است و ما از برجام چیزی جز حذف توانایی‌های ایران نخواهیم داشت.

او اگرچه معتقد بود جواد ظریف در تخیل خود زندگی می کند، اما در مورد FATF نیز تاکید کرد که تصویب این لوایح مسیرهای انتقال ارز در کشور را مسدود می کند و قیمت دلار را افزایش می دهد.

وضعیت اسفبار جواد لاریجانی را با اکبری تشبیه کردند که از قضا چند روز پیش هم جسد برجام را بررسی کرد و گفت جسدش بو می دهد.

لاریجانی راهبرد دولت ابراهیم رئیسی را راهبرد خوبی برای ادامه کار بدون برجام عنوان کرد و ادامه داد: در انتخابات پیش رو احتمالاً کسانی که می خواهند جناح اصلاح طلب وارد میدان شوند بگویند بهترین ها را از دست داده اید. فرصت ها و اگر عادت کرده ایم فلان معامله را انجام دهیم و بهمن کنیم! اما نتیجه سند مایه شرمساری جبهه اصلاحات است».

البته این اظهارات پسر بزرگ میرزا هاشم در حالی است که برادر کوچکترش علی لاریجانی که اتفاقاً در دوران ریاست جمهوری برجام را پذیرفته بود، بارها تاکید می کرد که برجام تصمیم نظام بوده است.

رمضان زاده برای قوت دادن به جواد لاریجانی به اتهام «سرنخ دادن به استعمار پیر»؛ وی در توئیت خود به ماجرای دیدار جواد لاریجانی با نیک براون، رئیس ایران در وزارت خارجه انگلیس اشاره کرد و در ادامه گفت که این دیدار و محتوای رد و بدل شده در آنجا نیز افشاگر است!

سایه سنگین نیک براون

به هر حال مواضع لاریجانی او را مظنون کرد و رمضان زاده برای اثبات ادعای خود در توییت خود به ماجرای دیدار جواد لاریجانی با نیک براون، رئیس اداره ایران در وزارت خارجه انگلیس اشاره کرد و ادامه داد که این دیدار و … محتوای رد و بدل شده در آن نیز گویا است!

وی به دیدار محرمانه جواد لاریجانی با نیک براون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 76 اشاره می کند. زمانی که لاریجانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس بود و رئیس او ناطق نوری به عنوان نماینده جریان راست به فکر ریاست جمهوری بود.

جواد لاریجانی به عنوان یک متحد سیاسی با نیک براون صحبت کرد و انتشار بخش هایی از آن گفتگو برای برادر بزرگتر لاریجانی یک رسوایی سیاسی شد. گفته می شود لاریجانی به نیک براون گفته است که اگر ناتیک در انتخابات پیروز شود، می تواند منافع غرب و انگلیس را تامین کند. او سعی کرده بود توجه غرب را به جریان راست جلب کند و در عین حال چهره ای افراطی از جریان چپ نشان دهد تا جایی که بنا به گزارش ها، این جریان را دلیل اصلی فتوا به سلمان رشدی را بکش

سایه این دیدار همیشه بر سر جواد لاریجانی سنگینی می کند. البته نباید از این نکته غافل شد که برخی از سخنان رمضان زاده و چهره هایی مانند او در مورد جواد لاریجانی بیشتر یک مبارزه جناحی و سیاسی است تا رصد محتوای سخنان او. به خصوص که لاریجانی برجام را ننگ اصلاحات خواند و درباره مولوی عبدالحمید مدعی شد که در جریان اصلاحات بال های زیادی به او داده شد و در واقع اصلاحات را مقصر حوادث زاهدان دانست.

با این حال، اظهارات جنجالی اخیر او بسیاری را به این باور رساند که او به جاسوسی یا بازی در خاک دشمن متهم شده است. ضمن اینکه او یک چهره سیاسی شناخته شده و محبوب نیست و همین باعث می شود که فضا علیه او ایجاد شود. از اتهام زمین خواری در دولت احمدی نژاد تا حمایت او از مجازات سنگسار در حالی که سال ها دبیر تیم حقوق بشر قوه قضائیه بود، همه چیز نشان می دهد که او بهتر است یک سیاستمدار بازنشسته خاموش باشد!

دیدگاهتان را بنویسید