جوانان و نوجوانان ایرانی در اردوی تمرینی پاردونه / قهرمانان آینده والیبال جهان در جام کورناکیا ایتالیا


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819989

جام کورناکی با سابقه 40 ساله میزبانی مسابقات در سطح جهانی، هر ساله میزبان والیبالیست های زیر 17 و 19 سال است و بسیاری از مشهورترین بازیکنان فعلی این ورزش سابقه حضور در جام را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، جام کورناکیجا یکی از مهم ترین مسابقات بین المللی والیبال در رده اصلی اروپا است که از سال 1983 آغاز شده و هر ساله با حضور تیم های قدرتمند در شهر پوردنونه ایتالیا برگزار می شود. این مسابقات یکی از قدیمی ترین مسابقات والیبال جهان است و تاکنون چندین تیم از پنج قاره جهان در آن شرکت کرده اند.

جام کورناکیجا در سال 1983 به یاد “پدربزرگ فروچیو” تیسیانو کورناسیوس آغاز شد و اکنون این مسابقات توسط استفانو و متئو (پسران تیتیان) با حمایت تمام خانواده که همگی سابقه طولانی در والیبال دارند، اداره می شود.

فروچیو کورنازیا در اواخر دهه 1960 باشگاه ورزشی رئال سنت آنتونیو را در پورشیا تأسیس کرد. اشتیاق او به ورزش باعث شد تا در سال 1975 باشگاه والیبال Polisportiva San Giorgio را در Porcia تأسیس کند.

فروچیو در 7 دسامبر 1982 درگذشت و در زندگی کوتاه خود با ورزش جان صدها نوجوان را نجات داد، در زمانی که اروپا و ایتالیا در عذاب فقر و شکاف طبقاتی شدید بودند.


جوانان و نوجوانان ایران در جام کورناکیا

تیم‌های ملی والیبال دختران و پسران ایران که در سال 2022 به مصاف قهرمانی آسیا می‌روند، به منظور برگزاری اردوی خارج از کشور و برگزاری دیدارهای تدارکاتی در مسابقات جام کورناکیا 2022 ایتالیا شرکت خواهند کرد.

مسابقات امسال از شنبه 17 آوریل آغاز می شود و به مدت سه روز در شهر پوردنونه ایتالیا ادامه خواهد داشت.

مسابقات والیبال زیر 17 سال دختران این جام در سال 2022 با حضور تیم 16 برگزار می شود که تیم ملی والیبال دختران ایران با هدایت میترا شعبانیان در گروه اول مقدماتی قرار دارد. تیم ملی جوانان ایران در مرحله گروهی به ترتیب به مصاف پورشیا ایتالیا و اربانیا می رود.

مسابقات والیبال دختران زیر 19 سال این جام با حضور 16 تیم برگزار می شود. شاگردان پدیده بلوری زاده در گروه چهارم مرحله مقدماتی تیم ملی والیبال دختران ایران (به نمایندگی از آرژانتین، ایستریا، مجارستان و پورشه) به مصاف هم خواهند رفت.

شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم ملی جوانان ایران نیز در مرحله گروهی تیم جوانان زیر 19 سال که با حضور 12 تیم برگزار می شود، مسابقات را از گروه چهارم آغاز خواهند کرد.

تیم های پریلپ و ترنتینو از ایتالیا حریفان مرحله گروهی تیم ملی والیبال جوانان هستند.

مرحله گروهی و اولین پلی آف جام کروناسیا ایتالیا روزهای شنبه و یکشنبه 27 و 28 فروردین ماه پیگیری می شود و مرحله نیمه نهایی و نهایی این رقابت ها دوشنبه 9 فروردین برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید