جو بایدن: آمریکا به حمایت از همه ایرانیانی که با ایمان و شجاعت خود الهام بخش جهان هستند، ادامه خواهد داد.

جو بایدن: آمریکا به حمایت از همه ایرانیانی که با ایمان و شجاعت خود الهام بخش جهان هستند، ادامه خواهد داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در حالی که همراه با همسرش در مراسم نوروزی شرکت می‌کرد، در پیامی به همه کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند، گفت: آمریکا از همه ایرانی‌هایی حمایت می‌کند که با ایمان و شجاعت خود، الهام بخش جهان هستند. ادامه خواهد داشت.» او در اظهارات مداخله جویانه خود سعی کرد مردم و مسئولان ایران را در مقابل یکدیگر قرار دهد.

وی با بیان اینکه «تعطیلات نوروزی خانواده ها را دور سفره هفت سین گرد هم می آورد تا سالی که گذشت را مرور کنیم و با امید به سال آینده نگاه کنیم» به وضعیت اسفبار زنان ایرانی اشاره کرد و با بیان اینکه نوروز در شرایط سخت فرا می رسد، گفت: همانطور که ما داریم به بهار، رشد و شرایط جدید خوش آمدید، ما در کاخ سفید سفره هفت سین خود را تزیین کردیم تا امید خود را به سال جدید نشان دهیم. ما همراه با آمریکایی ها در سراسر جهان، تنوع فرهنگ ها را جشن می گیریم. عید سعید قربان را به همه عزیزان تبریک عرض نموده و سالی سرشار از آرامش و موفقیت را برای شما آرزومندیم.

وی سفره نوروزی را نماد وحدت و فرهنگ ایرانی را فرهنگی استثنایی برشمرد و با بیان اینکه اهل فرهنگ ایرانی نبوده و خود را دانشجوی علاقه مند به فرهنگ ایرانی می دانستم، افزود: برای اولین بار است که چنین می شود. در کاخ سفید جشن بزرگ نوروزی برگزار شد.” خواهد بود آغاز سال نو یعنی امید نو. این امید مردم ترکیه و سوریه است که با زلزله ویرانگر مواجه شدند. این امید برای مردم افغانستان است. که با طالبان روبرو هستند. این امید برای هزاران زن و دختر ایرانی نیز هست.

بایدن با اشاره به دستگیری جیسون رضائیان در ایران گفت: همه آمریکایی هایی که در ایران و سایر کشورها زندانی هستند باید بدانند که تا زمانی که آنها را آزاد نکنیم دست از تلاش بر نمی داریم. آزادی گروگان های آمریکایی اولویت این دولت است.

دیدگاهتان را بنویسید