حاج قاسم دستی ارادت داشت و دستی اطاعت از ولی عصر خود.

ساعت: 18:48
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795574

حاج قاسم همانقدر که در بین دوستانش محبوب بود خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب و مستضعفان جهان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ در فرهنگ شیعی حضرت مهدی (عج)، روز جمعه پس از مدت ها غیبت و انتظار ظهور منجی عالم بشریت، همواره روز دلتنگی بوده است، اما دو سالی است که روز جمعه بر دلتنگی دیگری افزوده شده است. «مردم قهرمان» شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، رهبر عزیز و دوست داشتنی که عاشق دلهایی بود که عشقشان نه تنها در دل اطرافیانش بلکه در دل مردم دورافتاده کشور و کشور است. حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی و کسانی که حتی یک بار در آن نزدیکی دیده نشده اند.

مرد دلیر و ساده زیستی که در اقیانوس عشق مردم غرق شد، هر جا که رفت، مردی الهی که همه او را کوهی استوار و تزلزل ناپذیر می دیدند و محبوب او بودند. جبهه جنگ همیشه جویای احوال خانواده شهدا می شد که انگار به خاطر آنهاست. فرزندان شهدا محبت پدران را می جستند و مادران شهدا گوشه قاب سیاه خود را در آینه محبت حاج قاسم می جستند و می نشستند، تماشا می کردند، صحبت می کردند و آرام می گرفتند.

ddf43cc6 8101 428b 85d4 38309c82d7bb خبر خاکستری

* سایبان زیبا با گلبرگ های قرمز فرزند شهید

دلاوری که وقتی با تواضع در برابر خداوند به عنوان مولای مستضعفان جهان ایستاد، راز و نیاز خود را با خدای خود با شانه های لرزان به لرزه در آورد، گویی کسی را در اطراف خود جز خود نمی دید، اما در عین حال برخاست. گلبرگ های طفل کوچکی که شهید را رد کرد، او را با محبت و مهربانی گرفت و نوازش کرد.

دوستی عجیبی با اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) داشت. او مردی شجاع، شجاع و پیروز میدان جنگ بود. خانواده شهدا آنقدر از مادر حضرت زهرا(س) رزمندگان صحبت می کنند که گویی حضرت زهرا(س) را با دو چشم دیده است.

* یک دست ارادت و یک دست اطاعت از حافظ زمان

محبوبیت حاج قاسم، سیاستمداری که اهل سیاست نبود و وابسته به هیچ جریان سیاسی نبود، محدود به جغرافیای ایران نبود. در بین مردم منطقه هم همینطور بود. افغانستان، پاکستان، هند و … و بسیاری از کشورها حتی اروپایی، آفریقایی و آمریکایی به دلیل اعتماد قلبی و ایمان مردم به آن ابراز محبت کرده اند. فرمانده دلاور و پیروز میدان که به وعده الهی اعتماد داشت، دشمن را چنان ناچیز و ناچیز می شمرد که بدون هیچ حفاظی بر خاکریزها قدم می زد و قدرت آنها را به رخ جهانیان می کشید، اما وقتی به دیدار ولی و مقتدای خود رفت، مثل بچه بود آهو سرش را در آغوش باز ارباب و مقتدا گذاشت و در بوسه محبت آمیز او غرق شد. حاج قاسم در دیدار با جانشین امام زمان و فرمانده کل قوا، یک دستش را به طاعت و دست دیگر را به فداکاری گرفت.

b31ab333 62f7 4ddf 8c0a 2861fd350c0b خبر خاکستری

* مصداق واقعی «خشونت با کافران، رحمت بین آنها» بود.

اما حاج قاسم به همان اندازه که در بین دوستانش محبوب بود خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب و مستضعفان جهان بود. آنها رفتند. پای فرمانده که باز شد تمام نقشه هایشان بی نتیجه شد و همه امکانات و تجهیزاتشان از کار افتاد و ناکارآمد شد و هیچ کدام مثمر ثمر و موثر نبود حتی دانش علمی و آموزش جانبازان و ژنرال هایشان کارساز نبود و از کار افتاده بودند.

سپس جمعه سیاه 13 دی ماه 1377 قاب عکس های زیبای چهره زیبای حاج قاسم سلیمانی که در حین کار یا زندگی در ایران و تمامی دوستانش در کشورهای دیگر به دام عکاسان، صفحه موبایل یا قاب روی میز یا دیوار افتاده بود. تزئین شده است.

– علت محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی چیست؟

این سوال را از هاجر از فعالان فرهنگی شاهین شهر پرسیدم و گفت: حاج قاسم در نزد مردم نماد و نماد صداقت و برابری گفتار و کردار بود. او خود را یکی از مردم می دانست و می گفت که دهقانی رنج کشیده محرومم. شجاعت و غیرت حاج قاسم ناشی از اعتقاد به اعتقادات و ارزش های دینی و انقلابی برای حفظ منافع ملی بود و حاج قاسم همه اینها را در عمل ثابت کرد.

حاج قاسم اگرچه نظامی بود، اما بعد نظامی تنها یکی از جنبه های شخصیتی او بود. زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی او از این بعد نظامی گری جدا بود. حاج قاسم از مردم جدا نشد. و از مشکلات روزمره آنها آگاه بود و با آنها ارتباط برقرار می کرد. مردم او را در سختی ها، گرفتاری ها و مشکلات با یکدیگر دیده بودند. اتفاقاً روحیه نظامی گری او از همین پرسش نشأت می گیرد که او را ترغیب می کرد تا در دفاع از مرزها و ارزش های انقلاب، بدون هیچ ترسی خود را به آب و آتش بزند.

487f9fa8 5101 4fa7 bd65 8bd034900b3a خبر خاکستری

– امروز حاج قاسم سلیمانی را به عنوان قهرمان مردم می شناسند، آیا قهرمان دیگری با ابعاد شخصی حاج قاسم می شناسید؟

شخصیت ها و فرماندهان نظامی زیادی در دنیا وجود دارند که مامای شجاعت و دلاوری در میدان نبرد با دشمن هستند، اما در عمل چنین نیستند. آنها به جلو حرکت کنند و به همین دلیل است که او نیز بارها در خطر بود.

حافظه تاریخی هیچ ملتی سرداری به اندازه شخصیت حاج قاسم نمی شناسد که اگر هم بزرگ شده باشد و ملت خودش را دوست داشته باشد، مثل میرزا کوچک خان جنگلی و ستارخان و بکیرخان که در مقطعی از تاریخ چنین بودند. .

امروزه با کمک رسانه ها و افزایش بصیرت و دانش عمومی و همراهی مردم در انقلاب اسلامی، مردم را بیشتر قدردان کرده است. امروزه بصیرت مردم نسبت به قرون گذشته بیشتر شده است. به غریبه نگاه کردند و چون غریب وسط آمد، مردم او را طرد کردند.

– چگونه با شهادت سردار سلیمانی آشنا شدید و این روز با احساس نسبت به شما و اطرافیان چگونه گذشت؟

صبح جمعه مشغول انجام کارهای بچه ها بودم ساعت 8:30 صبح بچه ها تلویزیون را روشن کردند مشغول کارهای خانه بودم و آنجا خشک بودم دوباره با دقت بیشتری وسایل را خواندم عقب ماندم و زمین خوردن. با اینکه از تلویزیون جمهوری اسلامی تماشا کرده بودم، باورم نمی شد. نمی خواستم باورش کنم

چون خانواده پرجمعیتی هستیم، فرزند خردسالم در آن زمان شیرخوار بود و اتفاقاً بچه ها تازه از سرماخوردگی خلاص شده بودند، اما به محض شنیدن خبر تشییع شهید، برای اولین بار همسر و فرزندانم تصمیم گرفتم تشییع جنازه شرکت کنیم با وجود بیماری جسمی و مشکلات بچه ها برای تشییع به تهران رفتیم وقتی رسیدیم با کمک بچه ها به سختی پیاده شدم و راه افتادم و این به خاطر حاج قاسم بود. جایگاه ویژه و والایی برای ما داشت.

91dcb58d e69f 4d1d ad26 cf0042febfe2 خبر خاکستری

– ابعاد فردی حاج قاسم سلیمانی را چگونه شناختید؟

بخشی از حاج قاسم را بعد از شهادت شناختم، اما چون نسبت به فرمایشات حضرت آقا حساس هستیم، نسبت به فرمایشات حضرت آقا در دفاع از حرم و روابط سیاسی کشورمان با سوریه برای دفع داعش حساس هستیم. حاج قاسم بود ما از ظلمی که در دفع داعش در غیاب دولت و برخی سیاستمداران کشور بر او وارد شده بود واقف بودیم و می دانستیم که او مردی است که قاطعانه و قاطعانه به دستور حضرت آقا مبنی بر حفظ حرم عمل می کند. اهل بیت(ع) و دفع شر داعش و دشمنان ایستاده است و این مرد کسی نیست جز سردار حاج قاسم سلیمانی.

حاج قاسم به هر قیمتی از قول خود برای پاسداری از حرم اهل بیت دفاع کرد و آن را بزرگ و مورد احترام مردم قرار داد و در طول تاریخ، بزرگان دین به پاسداری از ارزش های دینی و ملی دستور داده اند، اما همیشه فرماندهی مطیع بوده است. و هیچ اطاعتی نبوده و این در زمان امام حسن مجتبی (ع) کاملاً مشهود است.علم نظامی به کاستی ها و نارسایی ها و عدم پشتیبانی واقف است در این شرایط توجیه و اطاعت نمی شود.

– چگونه می توان مکتب حاج قاسم سلیمانی را حفظ کرد و ادامه داد؟

حاج قاسم در روستا ذوب شد و به آرمان ها و ارزش های دینی پایبند بود، انقلابی بود، هرچند از نظر جسمی در بین ما نیست، اما راهی هست و باید ادامه دهیم. همه ما از رسانه ها دیده ایم که حاج قاسم بارها قسم می خورد یعنی اینکه بعد از 30 سال از امامت امام دوم محافظه کار نباشیم روابطمان با جمهوری اسلامی و رهبری امام خامنه ای چقدر معتقد و عمل می کنیم. توصیه ها و دستورات ایشان این است که چگونه می توانیم مکتب حاج قاسم را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید