حاج قاسم مظهر بصیرت و رهبری بود/ دشمن از محبوبیت ژنرال می ترسید


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921322

ابوالفضل گلزاری گفت: حاج قاسم پیشوای قلوب است و مختص گروه خاصی نیست و فقط فرمانده و رئیس قوای خود بود. حج فهمید که همه نعمت ها و نصرت های الهی در خط ولایت و امامت است و این راهی است که انسان را به رستگاری واقعی می رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل گلزاری، مدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران و از رزمندگان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس و همرزم سردار سرفراز حاج قاسم سلیمانی که به عنوان یکی از رزمندگان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) به شمار می رود. سرباز حاج قاسم در گفتگو با خبرنگار عصرهامون گفت: سلیمانی ما مانند کسانی هستیم که در پای کوه ایستاده ایم و نمی توانیم تمام ابعاد و اطراف و عظمت کوه را ببینیم، همچنین نمی توانیم تمام عظمت کوه را درک کنیم. این شخصیت

وی افزود: حاج قاسم سال ها در کوه و بیابان به جستجوی پر گذراند و گفت: من چنین مرگی می خواهم و چرا گفتی من چنین مرگی می خواهم زیرا این مسیر حج بود سیر تکامل قاسم سلیمانی. و نه تنها حضرت علی (علیه السلام) که به فضت و خدای کعبه رسید و رستگار شد. به نظر من حاج قاسم هم با همین فضت و رب الکعبه به بلوغ رسید و فدایت شد. در واقع مرگ در رختخواب برای چنین افرادی دور از عدالت خداوند است.

حاج قاسم مظهر بصیرت و حکومت داری بود

گلزاری ادامه داد: حاجی فهمید که همه برکات و عنایت الهی در خط ولایت و امامت است و این راهی است که انسان را به رستگاری حقیقی، بالاترین آرزوی هر انسانی می رساند که بالاترین آن خدمت و شهادت است. ، حاج قاسم با تمام وجودش فهمیده بود و برای اهل بیت (ع) و پرچم امام زمان (عج) و دین خدا خرج کرد و جان و آبرو و خانواده و همه چیزش را فدا کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حاج قاسم پیشوای همه قلوب بود نه گروه خاصی و تنها فرمانده و فرمانده نیروهای خود بود و نه تنها خانتومان، ابوقریب، لشکر ثارالله و بچه ها. قدس، اما برای همه از هر قشری حاج قاسم را دوست داشتند و هنوز هم دوستش دارند، به طوری که در سرتاسر جهان، شهرهای مقاومت و دفاع و روشنفکران اروپا، به معنای واقعی، حج است. قاسم نقش پیراهن و حرف و دل و زبان بسیاری از مردم جهان است

وی بیان کرد: چرا حاج قاسم پیشوای دل ها شد چرا که حاج قاسم بالا و پایین را کامل می کند و قول معروف رهبری در مورد دختر بدحجاب و بدحجاب و این اصولگرا و این اصلاح طلب، همین بچه سوسول است. و این نماینده حاج قاسم این دیدگاه ها را نداشت به همین دلیل سردار سلیمانی با شفیق هاشمی رفسنجانی و جواد ظریف و حسن روحانی دوست شده بود اما شفیق با این دختر حجاب دوست بود البته نه امروز که حجاب از سخنان قاسم سوء استفاده می شود و مجبور به گفتن این سخنان می شوند.

همرزم سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم یک شبه محبوب نشد، بلکه کارهایی کرد که باعث محبوبیت او شد و می گفت باید در راه خدا جنگید، در راه خدا انفاق کرد، در مقابل شجاع و نترس بود. از دشمنان و اطاعت از حافظ زمان، خود باشی و سردار سلیمانی همه اینها را با هم داشتند و در دهات غوطه ور بود، در آه و نگاه یتیم غوطه ور بود و مشکلات سیاسی را حل می کرد امامش سازگار می شد و اگر چهره امامش ابری شد، ناراحت می شود. اگر شادی را در چهره امامش می دید خوشحال می شد.

وی تاکید کرد: حاج قاسم عاقبت به خیر شد; گرچه جسورترین اشقیا او را به قتل رساند و دستور قتلش را داد، اما نشانه هایی از پایان خوب وجود دارد. یکی از این نشانه ها علاوه بر شهادت که اوج عاقبت بخیر است، این بود که دلها در ایران و جهان به پیشوای دلها روی آوردند و حاج قاسم عاشق دلهای این دختر محجبه، برای این طلبه شد. برای این جوان سوسول، برای این معلم و دل، که با همه بود و شیعه به معنای واقعی اتم و خاص بود که خاندان بزرگوارش حاج قاسم بودند.


گلزاری گفت: در چند روز اخیر که به عتبات مشرف شدم، رفتیم تا ماشین حاج قاسم را پیدا کنیم که جسورترین اشکیه آن را تکه تکه کرد و حتی به ماشین او هم رحم نکردند زیرا دشمن نمی‌خواست اثری از او باقی بماند. حاج قاسم و در واقع استاد است.» این به خاطر این است که وقتی حاج قاسم خالصانه در میدان عمل می‌خواند که من حریف تو هستم، دشمنم، اما اکنون از شهید سلیمانی بیشتر می‌ترس.

وی افزود: شاید بتوان گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تنها 5 درصد از شخصیت حاج قاسم را توصیف و نمایش می دهد و من معتقدم هیچکس نمی تواند جای حاج قاسم را بگیرد چرا که حاج قاسم وحدت آفرین بود. نظام و چیزی برای خودش، آزادی خود را نخواست و از دست نداد و شهادت حاج قاسم سندی بر حقیقت و نشانی از حیات انقلاب اسلامی شد. سندی بر بقای انقلاب اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند دل ها را متوجه سردار سلیمانی کرد و هیچکس نمی تواند بگوید من این کار را کردم. حاج قاسم بدون اینکه چیزی برای خودش بخواهد وقف این مملکت شد. آمد تا دیده نشود، هرچند مدت ها بعد از شهادتش دیده شد، چون کسانی که باید حرف می زدند، حرف نمی زدند و بالاخره بیشتر دیده شد.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: مردمی بودن حاج قاسم از ویژگی های ایشان است. فردی که مردمی است قطعا در دل مردم جای دارد و از هر گروه و حزبی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب عاشق حاج قاسم بودند، حتی آنهایی که طرد شدند حاج قاسم بودند. قاسم را دوست داشتند چون حاج قاسم آبرویش را برای پیشرفت نظام خرج کرد و حالا کمتر کسی مثل حاج قاسم آبروی خود را در نظام گذاشت و حاجی آبروی او را کف دستش گذاشت.

دشمن از محبوبیت سردار می ترسید

گلزاری ادامه داد: آمریکا به خاطر شهادت حاج قاسم سلیمانی نتوانست به یک ژنرال ضربه بزند و به نظام لطمه بزند زیرا اسطوره ای را که آرزوی آن شهادت بود را کشت و سردار سلیمانی به دلیل ترس از قاسم سلیمانی عملاً بازی آمریکا را به هم زد و به همین دلیل مصمم شدند. او را به ناجوانمردانه ترین شکل بکشند. هر چند گمان نمی کنند سال هاست که دنبال چنین لحظه ای بوده و حالا نام شهید سلیمانی لرزه بر تن دشمن می اندازد و بیشتر از او می ترسند.


وی افزود: حاج قاسم شجره طیبه ای بود که منجر به اتحاد همه گروه های سیاسی، مقاومت و دیدگاه های اجتماعی شد که همه با افتخار می گویند ما همرزمان حاج قاسم هستیم و همین امر موجب وفاق ملی ایران و عراق و عراقی ها شد. خوب بداند . اینکه حکومت قاسم سلیمانی در روزهای سخت بغداد فراموش نشدنی است، نه تنها مقامات سیاسی، فرماندهان نظامی، حتی سربازان رده پایین ارتش عراق و فرزندان حشدالشعبی آن روزها از حاج قاسم یاد می کنند. و سلفی را به عنوان یادگاری در گوشی خود نگه می دارند.

رفیق حاج قاسم گفت: سردار ایرانی الان فقط برای ایرانیان یک سردار محبوب نیست، بلکه در کل منطقه نام حاج قاسم را دنیای امید و پناه تعریف می کردند و حالا حبیب و پیشوای دل هاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید