حاج کاسم علمداری در زلزله بم / از تلاش برای انتقال مجروحان به پرواز مستقیم به فرودگاه بم

زمان: 09:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795018

محمدرضا حسنی سعدی گفت: با وجود اینکه فرودگاه بم در هنگام نشست و برخاست هواپیما محدودیت هایی برای هدایت هواپیما داشت. اما حاج قاسم در کمتر از یک ساعت شش پرواز در فرودگاه انجام داده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: زلزله بم که در 4 دی ماه سال 1361 رخ داد، صبح روز جمعه به بم رسیدیم و به فرودگاه این شهر رسیدیم، شنیدیم سردار سلیمانی زودتر از سوی بسیاری از مسئولان و همراه با شهید کاسمی از زلزله مطلع شدند. که در آن زمان فرمانده کل سپاه به بم آمده بود.

مدیر گلزار شهدای کرمان ادامه داد: زمانی که به فرودگاه بم رسیدیم به ما اطلاع دادند که با وجود اینکه فرودگاه بم محدودیت هایی برای هدایت هواپیما در هنگام نشست و برخاست دارد. اما حاج قاسم در کمتر از یک ساعت شش پرواز در فرودگاه انجام داده بود.

وی گفت: سرلشکر شهید سلیمانی بسیار جدی بود و برای تخلیه مجروحان تلاش می کرد و گاهی بیماران را برانکارد می برد و همچنین نیروها را برای انجام کار و جابجایی مجروحان، هواپیماهای نیروی هوایی بسیج و تشویق می کرد. بسیج شدند.

سردار حسنی سعدی گفت: یادم هست ساعت چهار بعد از ظهر بود که حاج قاسم گفت من چیزی نخورده ام، شهید سلیمانی روی آسفالت فرودگاه و بیرون سالن نشسته بود که جعبه ماهی تن و حج را باز کردم. قاسم با مقداری نان. خشک خوردند و دوباره شروع به کار کردند.

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: یک پرواز از یونان یا ترکیه در فرودگاه بم به زمین نشست، شش سگ جست و جو حضور داشتند و نیروها غافلگیر شدند و نمی دانستند باید چه کار کنند. اما حاج قاسم به شدت روی اعصاب خود تسلط داشت و در این زمینه تصمیم خوبی گرفت و شش تیم را به قسمت های مختلف شهر تقسیم کرد، همانطور که فکر می کردیم مدت زیادی در این شهر زندگی می کرد، حاج قاسم برای هر تیمی که تهیه می کرد. یک ماشین صورت

وی با بیان اینکه هر جامعه و کشوری دارای قهرمان، الگو، اسطوره و شخصیت برتر است که لطف خداوند برای اعتلا، رشد و حرکت جامعه است، گفت: از نعمت های بزرگی که خداوند متعال در این عصر به ما عطا کرده است، حضور از بزرگانی چون امام راحیل، مقام معظم رهبری، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدا.

سردار حسنی سعدی خاطرنشان کرد: حاج قاسم رهبر، دانشمند، قهرمان، الگو و الگو در بحران ها بود، حرکت، تلاش و نوید را برانگیخت و هر فردی که با شهید سلیمانی مواجه شد امیدوار و حرکت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید