حادثه 15 خرداد نقطه عطفی در انقلاب اسلامی ایران بود


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843511

مرتضی موسوی گفت: شهدای حادثه 15 خرداد یکی از مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی ما هستند که در سال 42 ولایتمداری خود را نشان دادند و از این رو حادثه 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ما است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ حجت الاسلام سید مرتضی موسوی امشب در دوازدهمین یادواره سرداران و 157 شهید اصناف شهرستان ساری با محوریت بزرگداشت و بزرگداشت آکورد چهاردهم، سالروز رحلت امام خمینی (ره) و سالگرد خونین. جشن آکورد پانزدهم در مسجد ابوالفضل (ع)، خیابان مدرس ساری. با تسلیت رحلت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 500 شهید از اصناف مازندران و شهدای قیام خونین 15 خرداد، گفت: دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به پایان می رسد. ولادت امام رضا (ع) که در این دهه مبارک هستیم.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان ما با استقرار امام راحل و توکل بر خدا در میدان حضور یافتند و دیدیم که امام خمینی (ره) انسانی متدین، متقی و توکل بر خدا بود. در اعمالش؛ لذا این انقلاب و نظام تمام شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران گفت: امام راحیل مردی ساده زیست و زاهد بود و هر چه مردم آن گونه زندگی می کردند، مانند آنها زندگی و زندگی می کرد.

وزیر ادامه داد: شهدا در دوران دفاع مقدس شعارشان «یا شهادت یا عبادت» بود و آنچه می خواستند رسیدن به امام حسین (ع) بود.

موسوی بیان کرد: همزمان با دفاع مقدس، اصناف نیز حضور پر رنگی داشتند یا خودشان حضور فیزیکی در جبهه ها داشتند و پشت خط ها از خانواده صنفی در حال آماده سازی و آماده سازی بودند؛ اصناف هم حضور پر رنگی داشتند. لذا این دوران حفاظت مقدس ادامه یافت.

وی بیان کرد: راز ماندگاری دفاع مقدس و شهدا این است که اهدافشان اهداف مقدسی بود، اهداف مهمی بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران گفت: شهدای حادثه 15 خرداد از مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی ما هستند، هزاران نفر به نام ولایت به خیابان ها آمدند و اگر شعار استاندار بود. امروز در سال 1342 مطرح شد. به خیابان ها ریختند.

وزیر امور خارجه گفت: افرادی که در آن روزها به میدان آمدند در واقع ائتلافی با روحانیت، مراجع و ولایت بودند که مردم غریبه به شهادت رسیده بودند. هیچ کس اجساد مطهر این شهدا را تشییع نکرد. رژیم منحوس پهلوی این اجساد تکه تکه شده را دور از خانواده دفن کرد.

موسوی تاکید کرد: بنابراین حادثه 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ماست، شهدای 15 خرداد نقطه عطف همه شهدای انقلاب اسلامی در ایران هستند. زن و مرد به میدان آمدند.

وی همچنین به نقش مهم اصناف در حادثه 15 خرداد اشاره کرد و تصریح کرد: راهپیمایی انقلاب اسلامی ایران در سال 1342 توسط اصناف و بازاریان شکل گرفت و هیچ گاه فراموش نمی شوند; تعداد زیادی از 15 شهید هورداد شهید اصناف و بازار هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران گفت: اصناف در این مدت، بارها تعطیلی بازار، دفاع از خود در برابر گلوله های رژیم پهلوی و تقدیم شهدای زیادی در وقت، ولایتمداری و حضور پر رنگ آنها در عرصه های مختلف. عرصه ها و صحنه های انقلاب، نمایش داده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید