حاکمانی که قانون جوانان را اجرا نکنند وارد سیستم دادگاه خواهند شد


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891954

ولی پور با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی تربیت و تربیت نسل آینده انقلاب است، گفت: مدیرانی که در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان مردم کوتاهی کنند، محاکمه می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریبا ولی پور در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: با وجود گذشت 9 ماه از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانان به دستگاه های اجرایی، متأسفانه دستگاه های مرتبط نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و باید با جدیت بیشتری این طرح را اجرا کنند. در دستور کار قرار گیرد.

وی یکی از وظایف اصلی را تربیت و تربیت نسل آینده انقلاب عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه شاهد آمار جمعیت جوان در استان هستیم، این بهترین فرصت برای افزایش زاد و ولد و شرایط است. برای ازدواج و زایمان باید تسهیل شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: در این راستا مدیرانی که قانون حمایت از خانواده و جوانان را اجرا نکنند مورد توجه قرار می گیرد و بر این اساس دفتر امور بانوان استانداری منصوب می شود. تیم نظارت و ارزیابی دستگاه ها در راستای اجرای دقیق این طرح، در نظر گرفته شده است، زیرا در ماده 73 این قانون آمده است که سازمان بازرسی با نهادهایی که قانون حمایت از سازمان را رعایت نکنند، برخورد خواهد کرد. خانواده و جوانان جمعیت و وارد سیستم قضایی خواهند شد.

ولی پور بیان کرد: راه و شهرسازی موظف شد نسبت به بررسی و واگذاری آپارتمان یا زمین برای خانواده های دارای فرزند سوم اقدام و گزارش ارائه کند و مرکز جهاد ناباروری دانشگاه نیز گزارشی از تعداد مراجعه کنندگان و مراجعه کنندگان ارائه کرد. افرادی که مراحل درمانی را طی کردند با موفقیت پشت سر گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه جمعیت در همه شهرستان ها برگزار می شود و همه دستگاه ها موظفند اجرای این قانون را در برنامه قرار دهند در غیر این صورت با آنها برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید