حجاب محدودیتی نیست که حافظ کل جامعه باشد / پناهندگی راه برون رفت از مشکلات نیست


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843036

دختران بخش بزرگی از جامعه ایران را تشکیل می‌دهند و وقتی صحبت از چالش‌های پیش روی دختران در جامعه می‌شود، بحث حمایت و … بیشتر و بیشتر قابل توجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در ایران، بهانه ای است تا با بهره گیری از فرهنگ ایرانی و اسلامی، مقام دختر را گرامی بداریم و آنان را با سبک زندگی صحیح آشنا کنیم. آژانس مرآت به مناسبت روز دختر میزبان دو دختر موفق و ورزشکار استان سمنان بود.

غزاله احمدیان و النا صفاجو در میزگردی که به همین مناسبت برگزار شد، با تاکید بر لزوم هموارسازی دختران با اعتماد به نفس و تلاش برای رسیدن به اهداف خود، بر لزوم توجه متولیان ورزش استان به ورزش قهرمانی تاکید کردند.


نگرش مثبت عمومی نسبت به مشارکت زنان و دختران در هنرهای رزمی

النا سافاجو 16 ساله که در رشته کاراته فعالیت می کند و رتبه سوم کشوری در رده سنی جوانان استان سمنان را کسب کرده است، گفت: از 5 سالگی کاراته را دنبال می کنم و 10 سال کاراته را به صورت تخصصی کار کرده ام. من در این ورزش تمرین می کنم و کار می کنم.

این ورزشکار افزود: از کودکی به عنوان یک سرگرمی وارد رشته کاراته شدم اما پس از مدتی به این ورزش علاقه مند شدم و در ورزش قهرمانی کاراته تخصص پیدا کردم. در مسابقات کاراته یک طلا را کسب کردم، نفر دوم تیم ملی شدم و اکنون مقام سوم کشوری کاراته 1 در جوانان هستم.

وی با اشاره به نگرش مثبت نسبت به حضور دختران در ورزش های رزمی گفت: در حال حاضر حضور بانوان و دختران در رشته های ورزشی مانند کاراته و تکواندو در کشور و جامعه ما با استقبال خوبی مواجه شده است.


2339e04e 6fff 45b5 9e75 8df93de98a4e خبر خاکستری


دختران نباید فرصت نشان دادن استعدادهای خود را از دست بدهند

صفاجو با اشاره به تاثیرات مثبت ورزش بر روح و جسم مردم بیان کرد: حضور و فعالیت من در رشته کاراته باعث شده روحیه ای مقاوم و مستقل نسبت به گذشته داشته باشم.

این ورزشکار سمنانی با اشاره به لزوم اعتماد به نفس در دختران توصیه می کند: ضمن هدف گذاری در زندگی برای رسیدن به این هدف در زندگی تلاش کنید و از فرصت مورد توجه قرار نگیرید. از طرفی جامعه باید به دخترها اعتقاد داشته باشد و آنها را به صرف دختر بودن ضعیف نداند. جامعه باید فرصت هایی را برای دختران فراهم کند تا استعدادهای خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: فضای مجازی همیشه وجود دارد و هر زمان که بخواهیم می توانیم وارد آن شویم. بهتر است وقت خود را صرف چیزهای با ارزش کنیم و از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.


1985c563 d9a6 4681 915f 0bfcf3235a1c خبر خاکستری


نبود زیرساخت های مناسب کاراته در استان سمنان

صفاجو با انتقاد از نبود زیرساخت های لازم برای ورزش قهرمانی در سمنان گفت: نبود سالن بدنسازی و مکان دائمی برای تمرین در سمنان یکی از مشکلات ما در کاراته در سمنان است.

این ورزشکار با اشاره به چالش های ایجاد تعادل بین ورزش قهرمانی و آموزش گفت: ایجاد هماهنگی و تعادل بین ورزش قهرمانی و آموزش و پرورش سخت است اما همیشه سعی کرده ام ورزش کنم و در اردوهای تیم های ملی شرکت کنم. وارد نشو و من در موقعیت خوبی برای یادگیری دروس مدرسه هستم.

وی با ابراز حمایت و تشویق خانواده برای پیشرفت در کاراته گفت: پدر و مادرم همیشه در کاراته از من حمایت کردند.


سمنان; استانی با رویکرد فرهنگی و هنری

صفاجو با انتقاد از کمبود ورزش در استان سمنان گفت: علیرغم وجود چندین قهرمان در استان و ظرفیت خوب برای قهرمانی، سمنان بیشتر به مسائل فرهنگی و هنری و موضوع ورزش به ویژه ورزش قهرمانی توجه دارد. ، درست تلقی نمی شود. .

این ورزشکار جوان سمنانی ضمن درخواست حمایت متولیان ورزش استان از ورزش قهرمانی گفت: این ورزش باید هزینه های زیادی را متحمل شود و در صورت حمایت های مالی؛ این ورزش نیز باید در این زمینه کمک کند. دغدغه و انگیزه ورزشکار فقط معطوف به تمرین و مسابقه خواهد بود نه بودجه.

وی همچنین به لزوم ایجاد زیرساخت های لازم و مناسب برای بانوان و دختران در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد فضاها و فضاهای تفریحی برای بانوان و دختران یکی از مواردی است که جای خالی زیادی در سمنان وجود دارد. وجود چنین فضاهایی برای ایجاد روحیه و شادابی زنان و دختران بسیار مناسب است.


پناهندگی برای ورزشکاران راه حلی برای غلبه بر مشکلات موجود نیست

غزاله احمدیان چشمی 19 ساله وزنه بردار دعوت شده به تیم ملی وزنه برداری دختران استان سمنان در معرفی خود گفت: حدود 4 سال است که وزنه برداری حرفه ای را دنبال می کنم. رتبه اول روستا و همچنین رتبه سوم کشور را دارم. اخیرا به اردوی تیم ملی وزنه برداری دعوت شدم.

این وزنه بردار جوان با ابراز تاسف از پناهندگی اخیر دو وزنه بردار زن، گفت: شرایط نسبتاً سختی برای زنان و دخترانی که در ایران وزنه می زنند وجود دارد، اما خروج از کشور و پناهندگی در کشوری دیگر کار درستی است. بدون مشکل و اینکه یک ورزشکار با استفاده از ظرفیت تیم ملی برای شرکت در مسابقات بین المللی وارد کشور دیگری می شود و ناگهان خبر پناهندگی یک فرد در دنیا پخش می شود؛ این اقدام ناجوانمردانه است.

وی افزود: اگر جمالی و جهانفکریان می‌ماندند و کمی سختی بیشتری تحمل می‌کردند. آنها می توانند چندین وزنه بردار موفق تربیت کنند و برای کشور مفید باشند.


1d3c3335 42d1 4c87 9ee6 0987f5de446f خبر خاکستری


وزنه برداری برای خانم ها الان مناسب نیست

احمدیان چشمی با اشاره به عدم برگزاری مسابقات وزنه برداری در سه سال اخیر گفت: زمان در حال گذر است و دوران طلایی ورزش ما می گذرد. همه ما نگران وضعیت و سرنوشت خود هستیم و مسئولان دست اندرکار این حوزه و فدراسیون وزنه برداری باید اقدامات مناسبی را برای بهبود روال موجود انجام دهند.

این وزنه بردار با تشریح روند علاقه خود به وزنه برداری، تماشای مسابقات وزنه برداری سال 1395 و مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران، خاطرنشان کرد: چند ماه بعد در مدرسه با قبولی در آزمون استعدادیابی موفق به وزنه برداری شدم.

وی با اشاره به حمایت خوب خانواده ام برای پیشرفت در وزنه برداری اذعان داشت: خانواده ام در وهله اول در شناخت بهتر من از ورزش و شناخت روش تمرین تاثیر زیادی داشته اند.


f4575f39 64ad 4ead 9f5e 17b49ec6f970 خبر خاکستری


نگاه جامعه به وزنه برداری بانوان باید تغییر کند

احمدیان چاشمی با انتقاد از نگاه جامعه به وزنه برداری بانوان و دختران گفت: در ابتدا تنها مشوق من پدر، مادرم و خواهرم بودند که علیرغم اینکه اکثر دختران و بانوان وزنه بردار مورد تایید، مشاوره و نظارت پزشکان بودند. ” اما گاهی حجم نگاه های منفی و نگاه های انتقادی به جامعه، فشار روانی بر بانوان وزنه بردار ایجاد می کند که ما ناراحت هستیم و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.


مرزهای شیرین

این ورزشکار با اشاره به اینکه محدودیت هایی در جامعه برای دختر وجود دارد ادامه داد: البته گاهی یکسری محدودیت ها هم مصونیت و امنیت دارد و وجود همین مصونیت است که وجود محدودیت ها را قابل قبول و شیرین می کند. «؛ به عنوان حجاب.

وی ضمن توصیه به دختران علاقه مند به وزنه برداری تاکید کرد: ورود به دنیای وزنه برداری مستلزم انتخاب آگاهانه و تصمیم قاطع است و اگر نه; در همان ابتدا اطرافیان از ورود به این عرصه پشیمان خواهند شد.

احمدیان چشمی با اشاره به لزوم اعتماد به نفس در دختران گفت: دختران برای موفقیت در کنار تلاش و پشتکار باید خود را باور داشته باشند در غیر این صورت سختی ها و محدودیت ها او را از رسیدن به هدف باز می دارد.


ورزش زندگی را هدفمند می کند

این وزنه بردار با تاکید بر تاثیر مثبت ورزش در زندگی، گفت: ورزش تاثیر بسیار مثبتی بر سلامت جسمی و روحی دارد و باعث می شود انسان با ورزش به ویژه ورزش قهرمانی، ناخودآگاه سایر مسائل زندگی را با انگیزه بیشتری برای زندگی کند. همچنین ادامه زندگی با هدف خاصی برنامه ریزی شده و امکان پذیر است.

وی با اشاره به چالش های ایجاد تعادل در ورزش قهرمانی و آموزش گفت: تربیت بدنی ضمن تسهیل تعادل بین این دو، از برنامه درسی تربیت بدنی در تمرینات وزنه برداری و سبک زندگی خود در ورزش قهرمانی را دنبال می کنم. من استفاده می کنم.


be33aa47 3b99 4678 b74b c6d55f4586fa خبر خاکستری


هزینه بالای ورزش قهرمانی

احمدیان چاشمی با انتقاد از گرانی وزنه برداری و نبود اسپانسر برای ورزشکاران استانی گفت: هزینه مکمل ها و وسایل ورزشی مورد نیاز برای تمرین در این حوزه بالاست.

این ورزشکار با بیان لزوم فرهنگ سازی و حمایت بیشتر مسئولان ورزشی از وزنه برداری بانوان کشور به ویژه استان سمنان، گفت: متاسفانه در حال حاضر با کمبودهای زیادی در این رشته ورزشی در استان مواجه هستیم و برای مقابله با این کمبودها نیاز است. ما نگاه و همدلی اکثر مسئولین هستیم.


من دوست دارم از وزنه برداران دختر بعد از حرفه ای شدن حمایت کنم

وی همچنین گفت: ضرورت حمایت از ورزش قهرمانی در استان سمنان در صورت ایجاد حمایت و ظرفیت لازم در استان کاملاً احساس می شود; دوست دارم بعد از حرفه ای شدن و حضور در تیم ملی به دختران روستایی در وزنه برداری تمرین کنم و از آنها حمایت کنم.


نیاز به فضاهایی برای دختران و بانوان در سمنان

احمدیان چاشمی با اشاره به نبود فضاهای ویژه مورد نیاز برای دختران و بانوان جوان، گفت: در استان سمنان فضاهایی مانند قهوه خانه دخترانه و فضاهای تفریحی برای بانوان و دختران وجود ندارد.

پایان / پیام

دیدگاهتان را بنویسید