حدود 45 هزار تن انبه از پیله‌واران سیستان و بلوچستان وارد می‌شود.


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905472

مبین علی میر مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان از واردات حدود 45 هزار تن انبه از پیله و مرزنشینان این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مبین علی میر در گفت و گو با عصرهامون گفت: در فصل انبه حدود 45 هزار تن انبه از طریق بازارچه های مرزی و گمرکات با روش ثبت آماری توسط حفاران و مرزنشینان وارد کشور شد.

وی این اقدام را تحولی چشمگیر در حوزه اقتصادی می داند و می افزاید: درآمد حاصل از واردات این محصول بیش از 6 هزار میلیارد ریال است.

مدیر بازارچه های مرزی استان گفت: بازارچه ها در همه عرصه های واردات و صادرات فرصتی برای کشور است و موجب درآمدزایی شده است. که خود حکایت از توجه ویژه دولت به مرزنشینان دارد.

به گفته این مسئول؛ بیش از 10 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بهره برداری از بازارچه های مرزی در استان شاغل هستند که از دیگر کارکردهای دولت سیزدهم در حوزه اشتغال، اقتصاد و توجه به بازارچه های مرزی است.

وی در خاتمه مطلب فوق گفت: در برخی بازارها با کمبود نیروی کار مواجه هستیم بنابراین به شدت به نزدیک به هزار کارگر در این حوزه نیازمندیم.

میر با اشاره به اینکه میزان واردات منجر به عملکرد موثر سایر نهادها از جمله گمرک، جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، استانداردسازی شده است، گفت: واردات و صادرات کالا تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال در داخل و خارج استان دارد. را دنبال می کند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید