حراست مقدس مظهر حماسه ها و تلاش ملت در راه خودکفایی و خوداتکایی است.


ساعت: 16:36
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894389

کریمی گفت: در سالروز تجلیل از 30 هزار رزمنده مدافع حرم استان مرکزی در دستور کار قرار دارد که باید با مشارکت همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی اجرایی شود و لازم است همه ظرفیت های استان کار را در این زمینه آغاز کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز (پنجشنبه) در اجلاس کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در پاسداشت و 6200 شهید استان مرکزی گفت: حراست مقدس آیینه است. حضور ملت برای تحقق بخشیدن به آنچه می توانیم و گنجینه است و یکی از افتخارات و حماسه های بزرگ در آن نهفته است که جلوه هایی از مقاومت و عشق و ایثار را در خود دارد.

وی افزود: برنامه ریزی صحیح و برنامه ریزی دقیق در کنار روحیه ایثارگری همواره در دوران دفاع مقدس برجسته است و اخلاق، معنویت و جوانمردی در دوران دفاع مقدس حاکم است.

سردار کریمی تولید علم و به کارگیری دانش و فناوری در دفاع مقدس را نیز از دیگر شاخص ها عنوان کرد و گفت: نمونه هایی از این مشکل در ساخت پل ها و تجهیزات دفاعی وجود دارد که نمادی از عظمت ملت است. تلاش ها و توانمندی ها و در واقع حراست مقدس مظهر خوبی ها، حماسه ها و تلاش های ملت برای خودکفایی و خودباوری است که اجرای این فرهنگ در همه بخش ها در شرایط امروز باعث ثمربخشی فرهنگ و غرور ملی خواهد شد. و پیشرفت همه جانبه کشور.

وی تاکید کرد: آنچه می تواند باعث پیشرفت و شکوفایی ملت ایران برای ایرانی شدن مقتدر شود اجرای فرهنگ دفاع مقدس و لازمه آن جهاد تبیین است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: ستاد کنگره شهدای استان مرکزی با روحیه جهادی و انقلابی در راستای تبیین، ترویج و ترویج فرهنگ و ارزش های انقلاب گام برداشته است. و پاسداری از 7 سال گذشته و افزود: خوشبختانه موفقیت ها و دستاوردهای زیادی وجود دارد. این امر به برکت شهدا و نیت خالصانه همه خادمان شهدا که در این راه ما را یاری کردند، اتفاق افتاد و قطعاً یاری خداوند با نیت و عمل صالح همراه است.

وی با تاکید بر اینکه بقاع مقدس متعلق به همه مردم است و در این راستا ستاد کنگره از ظرفیت مردم و به ویژه جوانان استفاده درست می کند، گفت: مردمی بودن و جوان محور بودن مهمترین رویکرد فعالیت ها و برنامه هاست و در این راه از ابتکارات، خلاقیت و توانایی های نورانی به خوبی استفاده شد.

سردار کریمی ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بررسی و تبیین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی در بخش های مختلف است که باید به عنوان کنگره شهدای استان در حوزه های محرومیت زدایی، فرهنگی و تبیینی، هنری و تبلیغی از آن بهره مند شویم. اقدامات خدماتی و اجتماعی، علمی، تحقیقاتی، زیربنایی و عمرانی و امدادی انجام می شود که باید به خوبی تبیین و روایت شود.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی یک حرکت فرهنگی و کاملا مردمی است که از فرصت های موجود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می کند، تصریح کرد: به ویژه تداوم کنگره شهدای استان چیزی است که در این جلسه تاکید کرد. با اعضای ستاد کنگره، و بنابراین ما به سرعت در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: یکی از مهمترین برنامه های کنگره شهدا در استان بهره گیری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس بود که به عنوان راهبرد و همچنین تجلیل در دستور کار قرار گرفت. خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران این راهبرد دیگری بود که ادامه پیدا می کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سالروز تجلیل از 30 هزار رزمنده مدافع حرم استان مرکزی در دستور کار قرار دارد که باید با مشارکت همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی اجرایی شود و لازم است از همه ظرفیت ها استفاده شود. استان در این زمینه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید