حرکت سریع قطارهای جزیره ای در مسیرهای پیشرفت / از توسعه گردشگری تا ایجاد بازارهای دریایی

ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799317

وقتی تاکید رهبر انقلاب در دولت کریمه محقق شود;

حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بارها در سخنرانی های مختلف بر توسعه و عنایت اهالی جزایر به ویژه جزیره هرمز تاکید کرده اند. در ماه های اخیر با روی کار آمدن دولت سیزدهم رویکرد مسئولان به این منطقه استراتژیک متفاوت و با دغدغه رفاه و آسایش جزیره نشینان همراه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; هرمز جزیره ای رنگارنگ در آب های نیلگون خلیج فارس است که به خاک های رنگارنگش شهره است و مردمانی صمیمی و نجیب دارد که سنت پذیرایی از گردشگران و مسافران را به جا می آورند.

جزیره هرمز به بهشت ​​زمین شناسی با فلزات و مواد معدنی مختلف معروف است و همین امر زمین شناسان مختلف را به نقطه ای کلیدی در خلیج فارس کشانده است.

اگرچه سفر به جزیره هرمز در طول سال جذابیت های خود را دارد. اما پاییز و زمستان آب و هوای بهاری دارد که لذت سفر را دو چندان می کند.

جزیره هرمز مجموعه ای از زیبایی ها، نقاط دیدنی تاریخی، طبیعت بکر و گردشگری را در خود جای داده است و در سفر به این جزیره باید منتظر گذراندن لحظات هیجان انگیز و خاطره انگیزی بود.

از قلعه پرتغالی ها تا دره مجسمه ها، غار الهه نمک، ساحل سرخ، فرش زمینی هرمز، موزه دکتر نادعلیان تا دره رنگارنگ آن با بیش از 70 رنگ، هر بیننده ای ناپدید می شود.

78e4cefe cbe4 4aee ad3b 328b1b340ca6 خبر خاکستری

جزیره هرمز مانند تصویری زیبا از خداوند بر روی زمین است

جزیره هرمز مانند تصویری زیبا از خدا بر روی زمین است که با ایستادن بر فراز بلندی مانند بالای برج قلعه پرتغالی ها می توان رنگ های جذاب این جزیره را دید که مانند مدادی مسحور کننده است.

نزدیکی خاک های سرخ به دریا جلوه زیبایی به ساحل بخشیده و درخشش زیبایی را در ساحل ایجاد کرده است. این خاک علاوه بر جلب توجه خاک و استفاده از آن در تهیه محصولات بهداشتی و زیبایی، به عنوان نوعی غذای محلی استفاده می شود.

سورگ یک سس خوشمزه در جنوب کشور است که از هرمز برای رنگ آمیزی ماهی، نمک، پرتقال و خاک سرخ استفاده می شود. این سس طرفداران زیادی دارد و داخل نان محلی به نام توموشی با روغن و تخم مرغ ریخته می شود.

a4b3e21f d697 4145 893e 9dd0f28cf4fd خبر خاکستری

جزیره هرمز یک سفر دریایی ساده، ارزان و دلپذیر است!

پس از سفر به این جزیره زیبا، خاطرات او برای ماه ها و سال ها در ذهن باقی می ماند. سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که ماه گذشته به جزیره هرمز سفر کرده بود چندی پیش ویدئویی از جزیره هرمز را در صفحات مجازی خود منتشر کرد و نوشت: اینجا جزیره هرمز است، بخشی از مسافران و گردشگران هرمزگان و بندرعباس. در حال آمدن هستند، سفر دریایی ساده، ارزان و لذت بخش!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: راهبرد من گردشگری خانواده محور است، باید شرایط ارزان، سالم و مطمئن را برای خانواده ها فراهم کنیم.

جزیره هرمز به دلیل موقعیت استراتژیک از قدیم الایام مورد توجه بوده است، از این رو قلعه پرتغالی ها در آن با بیش از 500 سال قدمت موید قدمت این جزیره است.

جزیره هرمز اگرچه از قدیم الایام محل رفت و آمد بسیاری از تجار و بازرگانان بوده است، اما از نظر امکاناتی که شایسته آن است، به مردم این منطقه از خلیج فارس توجهی نشده است.

1d7dffa3 5448 4a09 88fb 6e2deb0047e7 خبر خاکستری

جزایر هرمزگان به ویژه جزیره هرمز از نظر امنیتی، اقتصادی و تاریخی مهم و حائز اهمیت است.

حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بارها در سخنرانی های مختلف بر توسعه و مراقبت مردم جزیره به ویژه جزیره هرمز تاکید کردند و در دیدار با کارکنان کنگره 1500 شهدای هرمزگان فرمودند: جزایر استان هرمزگان به ویژه جزیره هرمز از نظر امنیتی، اقتصادی و این یک داستان مهم و قابل توجه است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: البته می‌دانم که مردم هرمز واقعاً از مشکلات مالی رنج می‌برند، بنابراین هم مسئولان استانی و کشوری و هم جریان‌های انقلابی باید به این منطقه روی بیاورند و برای رفع مشکلات آن اقدام کنند.

f2d7ac10 9cb0 4b57 a06a 87404f143c7b خبر خاکستری

توسعه جزیره هرمز مورد تاکید مقام معظم رهبری است

در ماه های اخیر و با روی کار آمدن دولت سیزدهم، رویکرد مسئولان به این حوزه استراتژیک متفاوت و با دغدغه رفاه و آسایش جزیره نشینان همراه بوده است. سرپرست معاونت اقتصادی هرمزگان گفت: توسعه و پیشرفت هرمز مورد تاکید مقام معظم رهبری است و توسعه آن باید بر اساس هویت فرهنگی و گردشگری این جزیره باشد.

علی فیروزی در جلسه کارگروه ویژه توسعه جزیره هرمز با بیان اینکه برگزاری سلسله جشنواره های مختلف در جزیره هرمز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بر اساس برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده در جزیره هرمز برگزار می شود. پانزدهم اردیبهشت سال آینده در جزیره هرمز.

وی ادامه داد: این جشنواره ها با توجه به اسناد توسعه و شرایط اقلیمی و محلی جزیره هرمز برگزار می شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری هرمزگان به اثربخشی فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و افزود: مردم افتخاری جزیره هرمز شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع از ایران اسلامی کرده اند. این جنبه مهم هرمز به عنوان جزیره ایثار و شهادت باید جشنواره ای باشد.

f710a0cf d511 4c0d ba06 2156409e246c خبر خاکستری

فیروزی با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی در جزیره هرمز گفت: باید برنامه ریزی و امکانات مناسب برای گردشگری دریایی و همچنین ورزش های آبی در جزیره هرمز وجود داشته باشد.

وی گفت: با برگزاری این جشنواره ها جزیره هرمز باید با معرفی روش های جدید و جذب گردشگر به این جزیره در سطح وسیعی معرفی شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان همچنین از تمایل به ثبت جهانی در جزیره هرمز خبر داد و خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی و جاذبه های گردشگری جزیره هرمز باید به بهترین شکل ارائه و در معرض دید عموم قرار گیرد.

آبرسانی برکت شهید سلیمانی در جزیره هرمز به بهره برداری رسید

مدیر عامل شرکت وی کی هرمزگان گفت: پروژه های آب جدید جزیره هرمز با عنوان برکت شهید سلیمانی به ارزش 180 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

امین قاسمی از این پروژه ها به عنوان ظرفیتی ویژه و کارآمد برای تامین آب مورد نیاز جزیره هرمز یاد کرد و افزود: از این میزان 47 میلیارد ریال توسط بنیاد برکت تامین شده است.

وی افزود: دو مخزن به ظرفیت 2400 مترمکعب و یک ایستگاه پمپاژ به ارزش 120 میلیارد ریال که 20 میلیارد ریال آن توسط بنیاد برکت تامین شده است برای پروژه های آبرسانی مشترکان هرمز ساخته شده است.

مدیرعامل آبفای هرمزگان درباره پروژه مشترک دیگری گفت: پروژه توسعه شبکه فاضلاب ساختمان های مسکونی به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال به اتمام رسیده که هفت میلیارد ریال آن توسط بنیاد برکت تامین شده است.

قاسمی ابراز امیدواری کرد: این پروژه ها ضمن تامین آب مورد نیاز مردم جزیره هرمز، زمینه های بیشتری را برای رونق گردشگری این منطقه فراهم کند.

2da31289 6d15 4d1e 8bb0 b003ad84d46f خبر خاکستری

راه اندازی بازارچه دریانوردی در هرمز

مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به ایجاد بازارچه دریانوردی در هرمز گفت: مردم جزیره هرمز شهدای زیادی در راه دفاع از ایران اسلامی تقدیم کرده اند و ما وظیفه داریم از این مردم بزرگوار قدردانی کنیم. “

وی با اشاره به دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه ویژه به مردم هرمز و تلاش برای آبادانی این جزیره، ادامه داد: این وظیفه ماست که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

ما باید با عدالت مورد تاکید ولی فقیه جزیره هرمز پیشرفت کنیم

استاندار هرمزگان از برگزاری جلسات ویژه پایش و بررسی مسائل جزیره هرمز یاد کرد و افزود: قطعاً بر مسائل جزیره هرمز و توسعه تجارت از جمله سیل، ماهیگیری، گردشگری و ایجاد زیرساخت های مناسب شهری نظارت خواهیم کرد. جزیره در دستور کار است.”

وی تاکید کرد: تلفیق گردشگری و تجارت در قالب تجارت و بازارهای گردشگری باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد تا به رونق و توسعه اقتصادی در منطقه منجر شود.
دوستی گفت: پیشرفت در عدالت مورد بررسی و تاکید مقام معظم رهبری باید در جزیره هرمز صورت گیرد و مردم هرمز باید نقش اساسی در توسعه این جزیره داشته باشند.

وی گفت: باید بهترین امکانات در جزیره ایجاد شود، اما مردم باید در این توسعه نقش اساسی داشته باشند و از این پیشرفت و توسعه بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید