حزب ائتلاف پیشنهاد برگزاری همه پرسی در اوکراین را دارد

حزب ائتلاف پیشنهاد برگزاری همه پرسی در اوکراین را دارد

روز جدید وی گفت: پیشنهاد اصلی ما برگزاری همه پرسی در اوکراین است تا مردم اوکراین تکلیف خود را در همه پرسی مشخص کنند و همه احزاب بتوانند رای دهند. به مردم اوکراین احترام بگذارید.

اسداله بادامچیان در مواضع هفتگی این حزب با یادآوری نقش غرب در اسراف و جنگ افروزی گفت: دلیل اصلی جنگ در اوکراین اصرار غرب بر حضور ناتو در این کشور بود.

وی ادامه داد: هژمونی نظام غربی در آمریکا، اتحادیه اروپا و اعضای ناتو فرو ریخته است و نمی توانند معادلات بین المللی و منطقه ای را به نفع خود تغییر دهند. بایدن و ضعف روزافزون سازمان های بین المللی تحت سلطه غرب، حتی شورای امنیت و شکست متحدان آمریکا در اروپا بود و معلوم شد که هر کشوری به جای حفظ استقلال خود، اگر وابسته شود، چیزی جز تحقیر نخواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه نگرش اسلامی ما دعوت به صلح و دوری از جنگ و ناامنی است، تاکید کرد: پیشنهاد اصلی ما برگزاری همه پرسی در اوکراین است تا مردم اوکراین پایبندی خود را به رفراندوم مشخص کنند. همه احزاب باید به رای مردم اوکراین احترام بگذارند.

بادامچیان در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به بررسی لایحه بودجه 1401 در جلسه علنی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در بحث های مربوط به منافع ملی و جان مردم از راه های کوبنده ای برای تقویت دولت و ملت استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه مسائل بودجه باید توسط کارشناسان بررسی و پیگیری شود، افزود: پیشنهادهایی را برای کاهش یا رفع کسری بودجه و مشکلات تورمی به رئیس جمهور ارسال کرده ایم و امیدواریم بودجه امسال با سال های گذشته متفاوت باشد زیرا این دولت با دولت متفاوت است. دولت قبلی

وی با اشاره به نظر کارگروه های تخصصی حزب موتلفه اسلامی گفت: باید تحول پایداری در بودجه ریزی صورت گیرد و از وابستگی ارزش پول ملی به ارز و تمرکز بر بودجه پرهیز شود. مطابق با سازمان سرزمینی و استقلال اقتصادی و پولی.»

وی با بیان نظر کارگروه تخصصی حزب موتلفه اسلامی افزود: این حزب معتقد به ارز تک نرخی برای تثبیت قیمت ها، تنظیم بازار صادرات و تولید فرم ثابت است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: تک نرخی شدن ارز باید با پرداخت یارانه به تولیدکنندگان و البته با توجه به سیاست های جلوگیری از سوء استفاده ها و ایجاد مشوق برای صادرات به صادرکنندگان همراه باشد.

وی افزود: این مشوق های صادراتی باید با توجه به سهولت یا سختی کشورهای مختلف تعیین شود تا بر رونق اقتصادی تاثیر بگذارد که در این صورت نیازی به راهکار غیرطبیعی برای ارزهای ترجیحی نخواهد بود.
بادامچیان همچنین گفت: نمایندگان محترم در لایحه بودجه 1401 انتظارات غیرواقعی ایجاد نمی کنند و با پیش بینی صحیح درآمدها و منابع و همچنین برآورد دقیق هزینه ها و هزینه ها از انحرافات بودجه و کسری های عملیاتی جلوگیری می کنند، لذا مصوبات این لایحه مغایر است. تورم و گره گشایی از تنگه های کشور.

وی افزود: در تبصره یک بودجه روابط شرکت ملی نفت با دولت شفاف نیست. انتقال درآمد به شرکت های دولتی

وی ادامه داد: شرکت های دولتی باید بال دولت باشند نه اینکه برای دولت مشکل ایجاد کنند و بی انضباطی مالی و بودجه ای در این شرکت ها وجود نداشته باشد.

بادامچیان با اشاره به لزوم نظارت بر اجرای اقلام بودجه خاطرنشان کرد: تمرکز اعتبارات دستگاه های اجرایی در خزانه داری کل کشور یک ضرورت جدی است که بر اساس گزارش های رسمی دیوان محاسبات کشور تخلفات آشکاری در این زمینه وجود دارد. که باید قانونگذاری و نظارت شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخشی دیگر از این گفت و گو گفت: اعتماد مردم و اتکای دولت مهم ترین جنبه حکومت مردم سالار دینی است و در مقابل دولت وظیفه دارد از مردم حمایت کند. این حفاظت در عرصه مادی و معنوی از اهمیت بالایی برخوردار است.»

وی با تاکید بر اهمیت توجه به افزایش اعتماد عمومی گفت: باید سیاست تبیینی به درستی انجام شود تا افکار عمومی با اقناع و همکاری هجمه های مخرب را شکست دهد.

بادامچیان تاکید کرد: امروز باید برای شناسایی جریان های مغرضانه و مخالف و همچنین در جنگ شناختی و جنگ روانی توجه و مراقبت هوشمندانه داشته باشیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بررسی هر طرح و لایحه ای نیازمند حمایت مردم و آماده سازی افکار عمومی برای کمک به دولت در جهت هم افزایی است.

وی افزود: در صورت اجرای دقیق طرح پدافند با در نظر گرفتن دغدغه های مردم و اطلاع رسانی و همراهی مردم از تمامی دستگاه های اجرایی، موفقیت اساسی در شکست توطئه های دشمن خواهد داشت که طبیعتا خشم و ناآرامی در شبکه های استکبار و استعمار را به دنبال خواهد داشت. و عوامل آنها این کار را انجام خواهند داد.

بادامچیان در پایان از اقدامات دولت در تامین کالاهای مصرفی مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تشکر کرد و گفت: خوب پیش بروید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پیامی عید سعید فطر را به ولی امر مسلمین و همه مسلمین تبریک و برای همه آرزوی سعادت و سربلندی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید