حضور رژیم صهیونیستی در منطقه نتیجه دیگری جز عدم قطعیت ندارد


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884183

وزیر دفاع و پشتیبانی گفت: گشایش رژیم صهیونیستی به روی منطقه چیزی جز ناامنی در پی نخواهد داشت و این رژیم با ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی سعی در مشروعیت بخشیدن به خود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دریاسالار سیف بن ناصر هاربیفرمانده نیروی دریایی ارتش عمان با سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این نشست با اشاره به جایگاه عمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: سلطان نشین عمان دوست ما در منطقه محسوب می شود و در بین همسایگان ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است. آه تو در سیاست خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران.

وی روابط دو کشور و دو ملت برادر بین کشورهای منطقه را به دلیل وجود مجامع مذهبی، تاریخی، فرهنگی و اراده سیاسی مقامات دو کشور در همه سطوح مستحکم دانست و افزود: سفر اخیری که انجام شده است. رئیس جمهور ایران به عمان، شاهد امضای سیزده سند همکاری بین دو کشور بود صبح و امیدواریم تا زمانی که سلطان عمان در آینده به تهران سفر کند، به بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده دست یافته باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روابط دو کشور را بسیار خوب و رو به توسعه توصیف کرد و تصریح کرد: امیدواریم این صمیمیت و دوستی منجر به اوج روابط و همکاری های چند بعدی دو کشور شود.

امیر آشتیانی در بخشی دیگر از سخنان خود به تحولات منطقه ای و بین المللی اشاره کرد بین المللی وی خاطرنشان کرد: ایران و عمان در منطقه ای استراتژیک قرار دارند و روابط تاریخی و دوستانه دو کشور همواره بر امنیت و ثبات منطقه و تنگه راهبردی هرمز تأثیر مثبت داشته است.

وی با بیان اینکه حضور گسترده نظامی کشورهای مختلف در منطقه شرایط امنیتی منطقه را پیچیده تر کرده است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است حضور نیروهای خارجی کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد و معتقدیم و بارها تاکید کرده اند که امنیت منطقه در گرو همکاری همه کشورهای منطقه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه گفت: معتقدیم باز شدن جای پای این رژیم در منطقه چیزی جز ناامنی در پی نخواهد داشت و این رژیم در تلاش است تا با ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی مشروعیت یافت.

امیر آشتیانی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا و حضور وی در منطقه گفت: این سفر نمی تواند منطبق بر برقراری ثبات و امنیت در منطقه باشد و حضور وی را تحریک آمیز می دانیم.

وی در همین زمینه افزود: غربی ها با تکیه بر پروژه ایران هراسی و به بهانه ایجاد امنیت به دنبال فروش محصولات و تجهیزات نظامی به کشورهای منطقه هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود به همکاری های دفاعی و نظامی اشاره کرد و تصریح کرد: از آنجایی که دو کشور در فضای مشترک امنیتی، راهبردی و اقتصادی زندگی می کنند، لازم است همواره مسائل دفاعی، نظامی و امنیتی تبادل نظر شود. و مشورت کنید

امیر آشتیانی با بیان اینکه کمیسیون مشترک دوستی نظامی ایران و سلطان نشین عمان نشان دهنده عمق دوستی دو کشور است، گفت: نشست مقامات و فرماندهان دفاعی و نظامی می تواند به تفاهم بهتر دو کشور در زمینه توسعه منطقه کمک کند. و همچنین توسعه روابط.

وی با بیان اینکه همکاری نیروهای مسلح دو کشور در حوزه دریایی همواره پیشرو و پیشرو روابط دفاعی بوده است، تصریح کرد: برگزاری رزمایش امداد و نجات دریایی و رزمایش مشترک در زمینه مبارزه با ناامنی، مردم و مواد مخدر قاچاق، تروریسم و ​​دزدی دریایی را می توان گسترش داد تا عمق و تنوع بیشتری داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تجهیز نیروهای مسلح به جدیدترین تجهیزات و امکانات نظامی، ارتباطی و تسلیحاتی را نقش موثری در تقویت امنیت ملی دانست و گفت: وزارت دفاع تقریباً 90 درصد از نیازهای خود را طراحی و تولید می کند. تجهیزات و تسلیحات در مناطق مورد نیاز و ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که نقطه قوت صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بومی سازی و درون زا بودن آن است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توانایی ساخت، تعمیر و نگهداری انواع شناورهای سطحی و زیر آبی با فناوری روز را دارد، یادآور شد: در حال حاضر شناورها و واحدهای زیرآبی تولیدی این وزارتخانه در سرزمینی و بین المللی بین المللی آنها بدون کمک فنی بیرونی مسئول این مأموریت هستند.

وی در این نشست اعلام آمادگی کرد: وزارت دفاع می تواند در صورت نیاز عمان، دانش فنی به ویژه در حوزه دریایی را از طریق تبادل هیئت ها و برگزاری دوره های آموزشی به برادران عمانی منتقل کند.

دریاسالار سیف بن ناصر هاربی فرمانده نیروی دریایی سلطان نشین عمان در این دیدار با تاکید بر اینکه بیگانگان با حضور در منطقه تنها به دنبال منافع خود هستند، تاکید کرد: امنیت منطقه عمدتا توسط کشورهای منطقه تامین می شود.

وی با اشاره به ثروت های منطقه غرب آسیا بیان کرد: بسیاری از کشورها به این منطقه طمع دارند و بدون شک افزایش سطح همکاری ها برای تقویت امنیت و ثبات منطقه طمع بیگانگان را مهار می کند.

فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان افزود: آمادگی داریم در سایر حوزه های امنیت دریایی از جمله انتقال تجربیات مشترک و رزمایش های دریایی با ایران همکاری کنیم.

ناصر هاربی وی با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی و به ویژه در حوزه دریایی گفت: آنچه ایران در عرصه دستاوردهای دفاعی به دست آورده مایه مباهات و افتخار دو کشور است و امیدواریم بتوانیم استفاده از دستاوردهای بومی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید