حضور شهید حجازی در جبهه مقاومت موجب اقتدار و اوج‌گیری این جبهه شد

به گزارش خبرگزاری موج


، سردار علی فدوی جایگزین فرمانده کل سپاه پاسداران وی امشب در سومین سالگرد شهادت شهید سید محمد حجازی که در شهید محلاتی تهران برگزار شد، گفت: بسیاری از ما از سن شهید حجازی اطلاع کافی نداریم، چرا که شهید حجازی چندین سال بزرگتر بود. قدیمی ما و او ولی امر بود، انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت آغاز کرد.

وی ادامه داد: تمام مراحلی را که باید طی می کرد تا به درجه اعلای شهادت طی می کرد، با موفقیت طی کرد و در همه این مراحل و در تمام سال های طولانی، مراقبت از خود از ویژگی های بزرگ او بود.

معاون فرمانده کل قوا سپاه پاسداران وی با اشاره به نقش شهید حجازی در محور مقاومت بیان کرد: وی از عزیزانی است که تاثیرگذاری او در جبهه مقاومت به حدی بود که نزدیکان مقاومت همواره جلوه ویژه او را تکرار می کردند.

وی با اشاره به حضور سردار حجازی به عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج افزود: زمانی که شهید حجازی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود به رتبه یکی از نیروها رفت و نه در رده ستاد نیرو شروع به کار کرد. اما در مقام قدرت حضور بیش از 7 سال داشت و برکات فراوانی داشت.

سردار فداوی تصریح کرد: شهدا و شهید حجازی در سطوح عالی و بالاتر هستند که ذهن ما به آنجا نمی رسد اما می توانیم از شهید حجازی و سایر شهدا کمک بگیریم تا از وجود آنها بهره مند شویم.

وی افزود: البته باید بررسی کنیم که چه اقداماتی انجام دادند که به چنین رتبه ای رسیدند و با الگوبرداری از آن اقدامات می توان به چنین درجه ای رسید.

سردار فدوی با بیان اینکه باید شهدایی چون حجازی را الگو قرار دهیم، تصریح کرد: شهید حجازی با خونسردی و شجاعت خود در تمام مسئولیت هایی که در دفاع از انقلاب اسلامی بر عهده داشت این ویژگی را نشان داد.

وی ادامه داد: در سال هایی که در جبهه مقاومت حضور داشت اقتدار و قد آن جبهه را ایجاد کرد و نقش بسیار موثری در این زمینه داشت. البته شهدایی مانند سردار زاهدی نیز در این امر نقش زیادی داشتند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در اصل دوم قانون اساسی بر موضوع حمایت از مظلوم و صیانت از ظالم تاکید شد، تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدرت به این وظیفه و این دستور عمل کرد. و بسیاری از پاسداران و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل شهدای حجازی، سلیمانی، زاهدی و بسیاری از شهدا در این مسیر شدند و تمام تلاش خود را انجام دادند.

وی با اشاره به مبارزه امام خمینی (ره) با آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: 60 سال پیش با شروع نهضت اسلامی امام خمینی (ره) مستقیماً به شرارت آمریکا و صهیونیسم حمله کردند و پس از 60 سال بیش از 92 درصد کشورهای اطراف. جهان همان چیزی را تکرار کرد که او در 200 روز گذشته مطرح کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این به خاطر حرکت عظیم انقلاب اسلامی است و پس از نقطه عطف یعنی پیروزی انقلاب اسلامی به یک جریان مستمر تبدیل شده است که تفکر، روند و ویژگی‌های انقلاب اسلامی در اکثر نقاط جهان، البته کسانی که با انقلاب اسلامی نزدیک‌تر بودند، انجام شد.

وی افزود: امروز در کانون شیطان بزرگ در آمریکا شعارهایی علیه نظام استکباری آمریکا و صهیونیست ها سر داده می شود که به ویژه در روزهای اخیر در دانشگاه های آمریکا شاهد آن بوده ایم.

سردار فدوی ادامه داد: این جریان منحصر به مسلمانان، شیعیان و جبهه مقاومت نیست، البته مختص همه مستضعفان جهان نیست که مورد ظلم واقع شده اند، بلکه برای همه کسانی است که در دل مخالفند. شیطان بزرگ آمریکا و عواملش مانند رژیم صهیونیستی ظهور کرده و برائت خود را اعلام می کنند و علیه سران این رژیم شعار می دهند. این حرکت یک حرکت شتابان و مترقی است که پیوسته ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در حمایت از جبهه مقاومت، تصریح کرد: حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به ما دستور دادند که از مظلومین حمایت کنیم. دستورات خداوند متعال

وی ادامه داد: ما همچنان به حمایت از مظلومین در برابر ظالمان یعنی کسانی که می خواهند در مقابل ظلم ظالمان و مستکبرین ایستادگی کنند و آزادی را که در خلقت همه است به منصه ظهور برسانیم و این روند هر روز ادامه دارد. روز.”

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحولات غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: کسانی که 10 سال پیش نبودند چقدر زیبا در این 200 روز خود را نشان دادند. وقتی آمریکایی های خبیث و متحدانشان به یمن حمله کردند، گفتند که یمن فقیرترین کشور جهان است و ما می توانیم در عرض یکی دو هفته به اهداف خود برسیم.

وی افزود: آنها بیش از 8 سال با مردم یمن جنگیدند، سر نیزه جنگ با یمن دو کشور عربی بودند، اما همه اعم از آمریکایی، اروپایی و صهیونیستی در این جنگ حضور داشتند و دیدیم که هواپیماهای آنها هدایت می کردند. عملیات علیه مردم یمن اما نتیجه حملات آنها تقویت یمن است.

سردار فدوی با اشاره به حمایت ملت یمن از مقاومت فلسطین گفت: اما ملت یمن بیش از 8 سال در مقابل آنها ایستاد و ضعیف نشد، بلکه آنقدر قوی شد که در آغاز جنگ غزه رسما اعلام و عمل کردند. که به جنگ صهیونیستی بیایند.

وی ادامه داد: مانند یمن، جبهه مقاومت در عراق و حزب الله لبنان، چون طبق قاعده ای که خداوند به صراحت در قرآن کریم اعلام کرده، عمل کردند، یعنی وظایفی را که خداوند بر عهده آنها گذاشته بود، انجام دهند. البته تکالیفی که خداوند به بندگانش داده است، قبل از تکلیف، به بنده خود توانایی انجام آن را داده است.

سردار فدوی تصریح کرد: خداوند برای بنده خود وظیفه ای مقرر نکرده است که نتواند آن را انجام دهد. ما در 45 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد این قضیه را مشاهده کرده ایم و ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مستکبران جهان فکر نمی کردند روزی چنین توانمندی در منطقه غرب آسیا به وجود بیاید که بنیان خود را زیر سوال ببرند و آن را بردارند.