حضور وزیر علوم در فضای داغ دانشگاه شریف

حضور وزیر علوم در فضای داغ دانشگاه شریف

روز جدید : روز گذشته دانشگاه های شریف، شهید بهشتی، یزد، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دانشگاه شیراز، دانشگاه هنر تهران و… بار دیگر شاهد تجمعات اعتراضی دانشجویان بود.

اما فضای دانشگاه شریف نسبت به دانشگاه های دیگر ملتهب تر گزارش شد، بنابراین وزیر علوم با حضور در آن دانشگاه وارد میدان اعتراضات دانشجویی شد و سعی کرد اوضاع را آرام کند.

فرهیختگان با تایید این مطلب در کانال تلگرامی خود نوشت که پس از تجمع یکشنبه شب در دانشگاه شریف و برخی گزارش ها از درگیری در آن دانشگاه، فیلمی منتشر شد که نشان می دهد وزیر علوم برای رصد اوضاع به دانشگاه رفته است.

همچنین دیروز توییتر دانشگاه شریف وضعیت این دانشگاه را به شرح زیر گزارش کرد:

«ساعت 15:00 تظاهرات در دانشگاه و تجمع در مقابل درب دانشگاه بود. – ساعت 17:00 انرژیا طغیان شده بود و خیابان قاسمی مملو از نیروهای امنیتی بدون لباس فرم و چندین وانت بود. گلوله های رنگ آمیزی به داخل دانشگاه بین میله های ضلع شمالی دانشگاه شلیک شد.

دانشگاه دروازه انرژی را بست تا دوچرخه سواران را متفرق کند.

– جمع کثیری از دانشجویان به دانشکده مدیریت و اقتصاد رفتند اما موتورسواران در پارکینگ دانشگاه حاضر شدند و آنها را هدف تیرهای پینت بال قرار دادند.

گزارش خبرگزاری فارس همچنین به تجمعات اعتراضی روز گذشته در دانشگاه‌های تهران و برخی شهرستان‌ها اشاره می‌کند:

روز یکشنبه برخی از دانشگاه های تهران شاهد اعتراضات دانشجویان بود.

* در تجمع دانشگاه تهران که از حوالی ظهر آغاز شد، دانشجویان گاهی شعارهای سیاسی و فرهنگی سر می دادند.

* دانشگاه علامه نیز بعدازظهر یکشنبه شاهد تجمع گسترده دانشجویان معترض بود. در این تجمع که حدود یک ساعت به طول انجامید، برخی از دانشجویان با سر دادن شعارهای بلند سیاسی اعتراض خود را اعلام کردند.

* شرایط در دانشگاه شریف و الزهرا تا حدودی مشابه بود.

* روز یکشنبه ۲ تجمع در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که در سکوی باز با حضور مسئولین دانشگاه به پایان رسید. حوالی ساعت 10 صبح جمعی از دانشجویان در میدان علم دانشگاه فردوسی تجمع اعتراضی برگزار کردند. این دانشجویان شعارهایی برای زنان، زندگی و آزادی سر دادند.

* صبح روز یکشنبه دانشگاه شیراز شاهد تجمع دانشجویان در محوطه ورودی پردیس ارم بود.

*در این تجمع دانشجویان با سردادن شعارهای «مرد، وطن، آبادی»، «زن، زندگی، آزادی»، سرود ملی را با هم خواندند.

دیدگاهتان را بنویسید