حضور پرشور ملت ایران نشان از نشاط و پویایی انقلاب دارد

ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1805669

حجت الاسلام قائدی گفت: حضور پرشور ملت ایران اعم از مرد، زن، پیر و جوان در هر شرایطی و در جشن پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده نشاط و پویایی انقلاب و علاقه مردم شریف به نظام مقدس و انقلاب اسلامی.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین یونس گائدی امام جمعه شهرستان بستک در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار داشت: این ثمره انقلاب اسلامی ایران است. همچنین 22 بخمن مظهر غیرت ملت ایران اسلامی است.

وی افزود: حضور پرشور ملت ایران اعم از زن، مرد، پیر و جوان در هر شرایطی و در جشن پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده نشاط و پویایی انقلاب و علاقه مردم شریف به مقدسات است. نظام و انقلاب اسلامی 22 بخمن یک اصل کلی ملت برای خنثی کردن توطئه ها و خباثت های دشمن علیه نظام و ملت شریف ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین قائدی به بررسی فقهی امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: از دیدگاه امام (ره) اسلام دین سیاست است و سیاست به معنای اداره امور مسلمین یا اداره جامعه اسلامی بر اساس آن است. احکام شرعی و دین اسلام. لذا حضرت امام(ره) می فرمایند هرکس دین را از سیاست جدا می داند، نه دین را می شناسد و نه سیاست را از نظر خود، حکومت و سیاست دو جهت مساعد و نامطلوب دارد و امام (ره) یعنی حکومت از مدیریت خود. . حکومت آرمانی همان الگو و نظام حکومتی پیامبر گرامی اسلام و سپس حکومت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: معنا و مفهوم حکومت اسلامی پیمودن مسیر و راهی است که شارع مقدس و پیامبر گرامی اسلام طی کرده اند و بدون هیچ نقصی این راه را ادامه داده و پس از چهارده قرن در ایران این راهبردی و مهم است. منطقه جهان، امام خمینی (ره) با کمک مؤمنان و مردم متدین و متدین و با کمک بسیاری از عرفا و متفکران دینی، چنین حرکتی را علیه رژیمی آغاز کردند که تا آخرین لحظات بقای خود مسلح بود. در برابر مردم ایستاد و آنان را با دست خالی، اما پر از ایمان و تقوا، با دستی پر از امید به آینده کشت تا حکومتی مبتنی بر حکومت ائمه (ع) در این کشور برپا شود.

امام جمعه بستک ادامه داد: امام خمینی (ره) بدون هیچ سلاحی با این رژیم که یکی از قدرت های بزرگ منطقه بود با حمایت دنیای استکبار آمریکا و انگلیس مقابله کرد و این همه نیروهای پوچ را سرنگون کرد و نابود کرد. نظامی نظام اسلامی برگرفته از نظام نبی مکرم اسلام (ص) بنا نهاده شد و امروز به فضل الهی بیش از چهار دهه از عمر پربرکت این نظام و انقلاب می گذرد و همچنان شاهد خیر و برکت هستیم. مردم این منطقه برای حفظ این سیستم. برای دفاع از دین و انقلاب که انقلاب اسلامی این کشور محسوب می شود شهدای عزیز را می جویند و تقدیم می کنند.

قائدی تصریح کرد: از دیدگاه امام احکام الهی تابع شرایط زمان و مکان نیست، یعنی زمان و مکان نمی تواند تغییر کند و احکام و اصول دین را تغییر دهد. احکام و اصول اسلام معتبر است و مبانی فقهی اسلام پابرجاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید