حضور 2800 ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران


ساعت: 19:22
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837888

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در افتتاحیه این رویداد گفت: این دوره از نمایشگاه کتاب با حضور 2800 ناشر برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس آیین افتتاحیه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، امشب سه شنبه 20 اردیبهشت ماه در مصلای تهران برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی و ارشاد اسلامی و مسئول نمایشگاه، علی رمضانی معاون سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران و تعدادی از نمایندگان داخلی و خارجی حضور داشتند.

یاسر احمدوند رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب در ابتدای این مراسم گفت: سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران با حضور 2800 ناشر برگزار می شود. 1700 ناشر در مصلی امام خمینی (ره) فردا پذیرای علاقه مندان به کتاب هستند. علاوه بر این، 1700 ناشر کتاب های خود را به صورت آنلاین به نمایش می گذارند و افراد را از سراسر کشور انتخاب می کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه 170 ناشر خارجی از بیش از 30 کشور جهان حضور دارند. 50 مهمان نیز از این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید خواهند کرد.

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: در راستای تحقق شعار عدالت فرهنگی، برای اولین بار بزرگ ترین رویداد فرهنگی به دو صورت فیزیکی و مجازی برگزار می شود.

احمدوند با اشاره به همکاری شرکت ملی پست با این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، گفت: با همکاری شرکت ملی پست، کتاب ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد. ناشران همچنین برای کتاب‌های بیش از 75000 جلد هزینه می‌پردازند.» همچنین برای ناشران رایگان است.

وی افزود: یارانه این دوره از نمایشگاه نیز با مساعدت بانک صادرات به دست مردم می رسد چرا که یارانه دانش آموزان و معلمان نسبت به دوره سیزدهم افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امیدواریم مخاطبان بازدید دلپذیر و لذت بخشی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ناشران با انتشار 112 هزار عنوان کتاب در سال گذشته نور فرهنگ را حفظ کرده اند، افزود: امیدواریم با انتشار کتاب های جدید و دادن فرصت خرید به مردم، ما را نیز در این راه همراهی کرده و از دولت حمایت کنند. اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای برنامه ما برای همکاری، توسعه و رونق صنعت نشر تضمین شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: صنعت نشر مشکلات متعددی دارد که امیدواریم با همکاری اهالی فرهنگ این مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید