نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سالانه میزبان سه هزار ناشر است


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902218

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالانه میزبان بیش از سه هزار ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هستیم و از 60 کشور جهان مهمان داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسر احمدوند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه قربانعلی پورمرجان رایزن فرهنگی کشورمان با کریم طاهروف رئیس کتابخانه ملی آذربایجان در باکو دیدار و گفتگو کرد.

کریم طاهراف با اشاره به سفر خود به ایران در سال 1388 گفت: در این سفر اولین تفاهم نامه را با کتابخانه ملی ایران منعقد کردیم و دومین تفاهم نامه سال گذشته با کتابخانه ملی ایران منعقد شد. کمک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو.» این نشان دهنده علاقه کشورها به گسترش فعالیت های فرهنگی است که این کتاب اساس این نوع روابط است.

وی با ابراز خرسندی از بازدید معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه ملی آذربایجان، افزود: از برقراری ارتباط و ارتقای تبادل کتاب با ایران استقبال می کنیم و می دانیم که ایران تجربه زیادی دارد. در اين زمينه.” کتابخانه ملی آذربایجان بیش از 5 میلیون جلد کتاب دارد که اکثر آنها دیجیتال هستند. کتاب هایی هم در زمینه ادبیات و زبان فارسی داریم که در اختیار علاقه مندان قرار می دهیم.



کریم طاهراف در خصوص حضور آذربایجان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد: تلاش می کنیم سال آینده در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کنیم. وزیر فرهنگ آذربایجان نیز از این کار بسیار مشتاق است. همچنین بر اساس دو تفاهم نامه ای که با کتابخانه ملی ایران امضا کرده ایم، علاقه مند به تبادل کتاب های ایرانی و آذری هستیم. با این حال، منابع بسیار کمی از دوستان ایرانی دریافت می کنیم، نیاز به این کتاب ها در کتابخانه ملی آذربایجان بسیار زیاد است و مطمئنم می توانید در این زمینه کمک کنید.

یاسر احمدوند نیز در این نشست گفت: کتاب اساس روابط دوجانبه و فرهنگی ایران و آذربایجان است و بیش از 1000 کتابخانه در شهرهای مختلف ایران وجود دارد. علاوه بر این، پنج کتابخانه بزرگ در ایران وجود دارد که هر کدام بیش از یک میلیون جلد کتاب دارند. کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز از نظر تعداد کتاب و کیفیت خدمات یکی از بهترین هاست و بسیار خوشحالم که کتابخانه ملی آذربایجان به کتابخانه ملی ایران وابسته است.

وی افزود: سالانه میزبان بیش از سه هزار ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هستیم و از 60 کشور جهان مهمان داریم. مایلیم شما نیز به عنوان رئیس کتابخانه ملی آذربایجان در این نمایشگاه حضور داشته باشید تا با صنعت نشر در ایران و کتاب های فراوانی که در ایران منتشر می شود آشنا شوید و بین دو کشور تبادل تجربیات کنید.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از پیشنهادات کریم اف، قول مساعدت در ارسال کتاب و اجرای مفاد سند امضا شده با کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و ارسال بیشتر منابع ایرانی به کتابخانه ملی آذربایجان را داد.

در پایان این نشست تعدادی از کتاب های چاپ شده در باکو به یاسر احمدوند اهدا شد و معاون وزیر ارشاد از قسمت های مختلف این کتابخانه بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید