حفظ نظام و انقلاب تنها با تفکر بسیجی امکان پذیر است/دانشجویان و دانشگاه ها ظرفیت عظیمی برای علم آفرینی و توسعه دارند.


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913055

نماینده مردم بیرجند، مادیم و خوسف در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان:

خسروی گفت: دفاع از اسلام و انقلاب جز با تفکر بسیجی محقق نمی شود و اولین مصداق تفکر بسیجی داشتن بصیرت است و قدم بعدی شناخت دشمن است و باید با نوع آن آشنا باشیم. نقشه دشمن، منظورش چه نقشه ای است، نظامی، بیولوژیکی، رسانه ای و… کدام است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حسین خسروی نماینده مردم شریف شهرستان های بیرجند مدهیم و خوسف در شورای اسلامی شامگاه سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه مردمی که می خواهند نسل های آینده را بسازند شما هستید، گفت: معلمان، به چند نکته اشاره کرد و گفت: در سفر شیخ زکزاکی به ایران در سالگرد انقلاب، امام یک قرآن به او دادند و فرمودند: سلام مرا به مردم نیجریه برسانید و به آنها بگویید هر چه خمینی گفته همان است. قرآن. ما آمده ایم قرآن را به کشور خود بیاوریم و به دیگران کمک کنیم تا قرآن را در کشورشان پیاده کنند، به آنها بگوییم که خمینی جز قرآن چیزی ندارد.

به گفته وی، نکته بعدی این است که امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند که زنان در امور انقلاب از مردان جلوتر هستند و در واقع همین طور است و نقش زنان در امور بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: دانشگاه از نظر دنیوی و اخروی در جامعه یک محور است به این معنا که اگر بخواهیم بحث های سیاسی توسعه و قدرت را مطرح کنیم، قطعا اگر اقتصاد محور توسعه باشد، یکی از محورهای توسعه است. محورهای توسعه در قدرت کلان انسانی است که دانشگاهی است که نیروی انسانی را به عنوان محور توسعه و پیشرفت تربیت می کند و این مکان جای کمی نیست.

خسروی به حدیث امام علی (ع) اشاره می کند که علم قدرت می آورد و می افزاید: «هر انسانی نان زحمات خود را می خورد، این که کشورهای اروپایی در برخی از مسائل علمی جایگاه دارند به خاطر کار است که می کنند. در و فرصت هایی که داشتند، از آن نهایت استفاده را کردند.

نماینده مردم بیرجند، مدهیم و یوسف در شورای اسلامی در ادامه دانشگاه و دانشجویان را ظرفیتی عظیم توصیف کرد و گفت: قدرت بازدارندگی موشکی ایران نیز حاصل تلاش جوانان و دانشجویان نخبه ایران است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. بتواند از ظرفیت خود به درستی استفاده کند و پیوندی بین علم و صنعت ایجاد کند که بسیاری از سازمان ها از آن غفلت کرده اند.

به گفته وی، فرمانده نیروی هوایی آمریکا امروز در مصاحبه ای گفت که جمهوری اسلامی بر ما برتری هوایی دارد اما ایران مانند آنها عمل نمی کند و از این برتری برای کشتن میلیون ها انسان بی گناه استفاده نمی کند.

خسروی ادامه داد: اکنون نیز بیش از 60 روز ناآرامی در کشور وجود دارد که ایران را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده و بیش از 800 سلاح جنگی گرفته شده و عوامل آن نیز غرب کشور را هدف قرار می دهند. به ویژه در کردستان عراق و اربیل بازخواهد گشت وقتی می خواهیم انتقام بگیریم از مردم منطقه می خواهند که محل را تخلیه کنند تا به مردم بی گناه آسیبی نرسد و این یعنی استفاده از علم نه سوء استفاده از آن.

نماینده مردم بیرجند، مذیم و خوسف در شورای اسلامی افزود: اگر برای علم خود عمق علمی و مانع راهبردی ایجاد نکنید دیگران بر شما مسلط خواهند شد، نه تنها در سال گذشته از مرگ 700 نفر جلوگیری شد. روزهای دولت قبل، اما حتی ما به کشورهای آمریکای لاتین و ونزوئلا واکسن صادر می کنیم.

خسروی با اشاره به اهمیت بسیج، ادامه داد: با توجه به شئون کشور، هر فردی به اقتضای جایگاه خود مسئولیت دارد و امروز یکی از وظایف ما حفظ نظام اسلامی و انقلاب اسلامی است و این امر تا حدودی دارد. دلایل .. می گویند: «بسیج را از کجا آوردی؟ به صراحت عرض می کنم که فلسفه تشکیل بسیج از قرآن است، طبق آیه 250 سوره بقره، اگر در مقابل برخی متجاوزان مدافع نباشد، فساد زمین را فرا می گیرد و اگر مدافعی نبود، داعش. که با دو در سوریه هستند دلار ناموسش را می خرید و می فروخت امروز مرزهای ایران را اشغال کردند.

به گفته وی، در سوره بیست و دوم قرآن، در سوره حج، آیه 41، آمده است که در صورت عدم حفاظ، تمامی مراکز عبادت خداوند اعم از مساجد، کلیساها، معابد و …. نابود شود و داعش هم به سوریه برود، نه به هیچ فردی رحم کرد، نه به مسجد، نه به حسینی، نه به شیعه و نه به سنی، همه را ویران کرد.

خسروی با تاکید بر فلسفه تشکیل بسیج، مشارکت حداکثری مردم در دفاع از انقلاب، ادامه داد: اینکه رهبر کبیر انقلاب فرمودند خدایا مرا با بسیج در جهان دیگر جمع کن، بیانگر والایی بود. جایگاه بسیج

نماینده مردم بیرجند، مذیم و یوسف در شورای اسلامی گفت: دفاع از اسلام و انقلاب جز با تفکر بسیجی محقق نمی شود و اولین مصداق تفکر بسیجی داشتن بصیرت است و قدم بعدی این است که دشمن را بشناسیم و باید از نقشه دشمن آگاه باشیم.» او چه برنامه ای دارد، نظامی، بیولوژیکی، رسانه ای و… کدام یک از اینها؟

وی ادامه داد: در جنگ با عراق جنگ نظامی بود اما جنگ اخلاقی هم داریم و امروز بنا به فرمایش مقام معظم رهبری جنگ تلفیقی از اقتصاد، سیاست و رسانه است و بسیج ما باید این مسائل را درک کنید

به گفته وی، در 60 روز گذشته شبکه بین المللی صعود از طریق فردی به نام مسیح علینژاد و سایر همکارانش 48 هزار دروغ گفته است و در ابتدای این شورش گفته اند 54 استان ایران درگیر هستند در حالی که ایران فقط 31 استان دارد.

نماینده مردم بیرجند، مذیم و خوسف در شورای اسلامی تصریح کرد: برای رهایی از مشکلات فقط باید به قرآن پناه برد، همان کتابی که اکثر ما فکر می کنیم فقط برای مراسم مذهبی باید از آن استفاده کرد. اگر قرآن کتاب زندگی است. و برای مشکلات فعلی راه حلی ارائه کرده است و بنا به دستور خداوند هر مطلبی را که با تحقیق بیان می شود بپذیرید و به موضوعی که مطمئن نیستید عمل نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید