حق اوقاف دلیل کم پذیرشی متقاضیان اراکی برای ودیعه پروژه ۸۱۰۰ را اعلام کرد / فهرست اسامی جایگزین راه و شهرسازی


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823627

اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی فهرست اسامی جایگزین طرح ملی مسکن اراک را (8100 کمک) اعلام کرد که به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی عدم واریز مبلغ اولیه تعداد قابل توجهی از متقاضیان باشد. از 26. برای این پروژه بیش از سایر پروژه های ملی مسکن پرداخت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; اسامی جایگزین طرح نهضت ملی مسکن برای طرح 8 هزار و 100 اهدایی شهر اراک اعلام شد و به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، داوطلبان منتخب اراک باید مبلغ 40 میلیون تن را در مدت زمان تعیین شده بپردازند. دو هفته پس از دریافت پیامک با مراجعه به سامانه اوقاف و امور خیریه برای دریافت پیام به بانک مسکن و مبلغ 26 میلیون تومان به عنوان هدایای نذورات اقدام کنید. عدم واریز وجه به موقع به منزله انصراف و در نتیجه حذف متقاضی خواهد بود. (لیست اسامی جایگزین را ببینید)

پروژه 8 هزار و 100 واحدی نهضت ملی مسکن در 70 هکتار زمین اهدایی بین دانشگاه پیام نور اراک به حوزه علمیه خاتم الانبیاء (ص) با زیربنای یک میلیون و 267 هزار متر مربع، بزرگترین پروژه مسکن مهر کشور است. کشور. توسعه شهری آغاز شده است و مقامات می گویند که تکمیل آن حداقل سه سال طول خواهد کشید.

اما استفاده از زمین اهدایی در این پروژه و تقاضای 26 میلیون تومانی در ابتدای کار توسط متقاضیان از سازمان وقف به عنوان حق قبولی به دلیل اهدای زمین باعث شد تا بسیاری از شهروندان از ابتدا برای تکمیل آن مردد باشند. بودجه آنها برای این پروژه است.

علیرغم اینکه تعداد زیادی برای میزبانی در این مرحله ثبت نام کرده اند، از 8100 واحد در نظر گرفته شده در این طرح، بر اساس مصوبه شورای مسکن استان، 3300 واحد از ثبت نام قبلی بین متقاضیان واجد شرایط توزیع شد. و همچنین 2300 قطعه. همچنین در اختیار دستگاه‌های وزارت تفاهم قرار گرفت، اما در مجموع ۲۵۰۰ قطعه باقی‌مانده به قید قرعه بین ۱۲۵۰۰ داوطلب انجام شد و پیامک واریزی ارسال شد (فهرست قرعه‌کشی‌های منتخب)

از مجموع 8100 واحد اختصاص داده شده به متقاضیان، اما بخش قابل توجهی از متقاضیان برای دریافت ودیعه اقدام نکردند، اداره کل شهرسازی بر اساس لیست اولویت 3600 نفری (اینجا) جایگزینی را اعلام کرد که اکنون به نظر می رسد نام های جایگزین جدید را اعلام کنید که حدود 1700 نفر را شامل می شود، تنها کمتر از 2000 نفر از 3600 جایگزین اعلام شده در مرحله قبل سپرده گذاری کرده اند.

اما به نظر می رسد یکی از دلایل مهم عدم ارائه مبلغ اولیه تعداد قابل توجهی از متقاضیان، مبلغ 26 میلیون تنی باشد که باید بیش از سایر پروژه های ملی مسکن برای این پروژه پرداخت شود. نوع مهم دیگر از ارتباط ساکنان سرزمین های وکین با مجموعه وقف است.

از آنجایی که اموال وقف قابل خرید و فروش نمی باشد، مساحت تعریف شده در طرح مذکور هیچ گاه از هبه خارج نمی شود و کلیه ساکنان اراضی به نسبت با کمک های شهر اراک رابطه اجاره ای خواهند داشت. هزینه آپارتمان قوه قضائیه تعیین و به کلیه مستاجرین اعلام می گردد.

اما به گفته مسئولان گرنت، با توجه به اینکه متقاضیان این طرح عموماً از توان مالی قابل توجهی برخوردار نبودند، به جای پذیرش 100 درصدی از هر متقاضی، پذیرش اولیه حدود 40 درصد بوده که بر اساس نظریه کارشناسی موجود، این میزان با رقم 260 می باشد. میلیون ریال به کلیه متقاضیان ابلاغ شد، البته شواهد نشان می دهد که بسیاری از متقاضیان علیرغم تقسیم امتیاز در این طرح، حاضر به پرداخت 26 میلیون تن بابت کمک ها نبوده و عمدتاً میزبان 8100 واحد ملی کمک های مسکن مهر بوده اند.

بیشتر بخوانید:

پاسخگویی به ابهامات پروژه 8100 واحدی مسکن ملی اراک از حق دریافت کمک به هزینه تمام شده

دلیل استفاده از کمک های مردمی برای طرح ملی مسکن اراک چیست؟

شرح کمک های استان مرکزی در خصوص اراضی اهدایی پروژه بلوک 8100 اراک

وزیر راه باید از دریافت پول مسکن ملی از اراکیان منصرف شود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید