1 میلیون اجاره 150 هکتار از عروس رئیس سازمان خیرین؟ / اوقاف: «سکوت» بی دلیل مورد حمله قرار می گیرد; این قرارداد بدون دخالت او به تایید اوقاف رسیده است

1 میلیون اجاره 150 هکتار از عروس رئیس سازمان خیرین؟  / اوقاف: «سکوت» بی دلیل مورد حمله قرار می گیرد;  این قرارداد بدون دخالت او به تایید اوقاف رسیده است

روابط عمومی و امور خیریه اوقاف در خصوص خبر اجاره یک میلیونی 150 هکتاری وقف از سوی عروس رئیس سازمان اوقاف اعلام کرد که وقف مذکور نوعی وقف «غیر تملک» است که دارای مدیریت و مدیریت ویژه است. قرارداد فوق بدون مشارکت رییس سازمان به تایید مدیریت هدایات می رسد.سازمان هدایا و امور خیریه در این گونه کمک ها صرفاً نقش نظارت بر فعالیت معتمدین را ایفا می کند.

روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه پاسخی به خبر اجاره یک میلیونی 150 هکتاری وقف از عروس رئیس سازمان اوقاف منتشر کرد.

سازمان اوقاف در این بیانیه اعلام کرد:

روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور تنویر افکار عمومی در خصوص شایعه پراکنی توسط یکی از فعالان در فضای مجازی به اطلاع عموم می رساند که قرارداد فوق بین شخصی که مالک قانونی مدل است و خریدار قبلاً منعقد شده است. با حضور مسئول فعلی سازمان اوقاف.

هدایای مذکور نوعی هدایای «غیر مالکانه» است که مدیریت مشخصی دارد و قرارداد فوق بدون دخالت رئیس سازمان به تأیید مدیریت وقف می رسد. ساماندهی هدایا و امور خیریه در این گونه کمک ها تنها نقش نظارت بر فعالیت متولیان را ایفا می کند.

اداره کل نذورات و امور خیریه استان قزوین پس از بررسی به این نتیجه رسید که متولی طبق نظر کارشناسی، قبولی کامل حواله (به مبلغ 340 میلیون تومان) و اجاره نامه سه ساله را دریافت کرده است. با نظر رسمی کارشناس دادگستری تایید شد و طبق مقررات پرداخت می شود.

فهیم توجه افکار عمومی را به سند درج شده توسط این فعال فضای مجازی که یک سند رسمی و قابل ارائه در محاکم قضایی است جلب می کند.

حال مشخص نیست چرا این فعال رسانه ای واگذاری حق ازدواج بین دو نفر را که در جامعه مانند حق سرقفلی رایج است به این شکل به خیریه نسبت داده است و کافی است مردم با نگاه کارشناسی به پرونده های منتشر شده وی. با سندی که ارائه کرده است مقایسه کنید تا صحت نحوه کنترل قراردادها توسط سازمان را درک کنید و متوجه شوید که یک کارمند محترم سازمان بدون دلیل مورد حمله قرار گرفته است زیرا یکی از کارمندان سازمان هیچ ارتباط یا دخالتی در این قرارداد نداشته است و تاکنون به یک مورد اشاره کرده است. نذورات انجام نشده و همچنین سایر هدایای غیر دارایی که حق حفظ هدف و افزایش منافع و انجام نیت صرفاً با مدیریت محترم است و نه سازمان اهداکننده. لذا حق شکایت سازمان از این فعال مجازی محفوظ بوده و اقدام خواهد شد.

همچنین به مردم فهیم و شهیدپرور ایران اسلامی این اطمینان را می دهیم که در هر سه پیشنهاد حفظ نذورات و افزایش منفعت ها و تحقق امینانه نیات ولی فقیه کمیته های تخصصی در سازمان فعال هستند تا هیچگونه عملی نباشد. ظلم و سوء استفاده از نذورات و در رابطه با اجرا باید اقدامات لازم انجام شود و در مورد هدایای غیر تملکی که مسئولیت خاصی دارند، واحدهای پژوهشی به تعهدات قانونی خود عمل خواهند کرد.

گفتنی است، وحید اشتری، فعال رسانه ای مدعی شد یکی از بزرگ ترین نذورات چند صد هکتاری استان قزوین به نام حسینیه امینی ها به دختر خجت الاسلام قامیشی رئیس سازمان خیرین کشور تحویل داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید