حق مناطق جنگی را لغو کنید!


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896559

این امر با اقدام تامل برانگیز دیوان عدالت اداری انجام شد.

انتشار خبر لغو حق برخورداری از مناطق نظامی در روزهای اخیر یکی از شگفتی های شگفت انگیزی بود که قابل قبول و دفاع نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، در نظر گرفتن حق برخورداری از مناطق نظامی برای کارکنان و مستمری بگیران استان های جنگ زده یکی از اقدامات تحسین برانگیز برای کاهش بخشی از محرومیت های این مناطق و جبران سختی های زندگی در این مناطق است که متاسفانه توسط دادگستری دیوان لغو شد.

محرومیت مستمری بگیران و مستمری بگیران استان های جنگ زده از حق کار در استان های جنگ زده در حالی که پرداخت این پاداش انگیزه ای برای افزایش انگیزه کارمندان در این استان ها تلقی می شود که متأسفانه نیاز است از نمایندگان مجلس پیگیری شود شاید که نتیجه بدهد.

خبر حذف حق مناطق جنگی در شرایط تکمیل قانون ارزشیابی معلمان یا همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار عجیب بود که البته هنوز به طور کامل اجرایی نشده بود و از در ابتدا، بازنشستگان به عنوان نیروهای واقعی درگیر در جنگ تحمیلی باید طعم این شیرینی را از اقبال خود بچشند.


2a470c75 929e 4c87 8f08 7542e0d69cb7 خبر خاکستری


لغو پرداخت هزینه مناطق جنگی قابل قبول نیست/ تا زمان دریافت نتیجه، بازپرداخت هزینه منطقه جنگ را دنبال کنید

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: متأسفانه خبری به ما رسید که دیوان عدالت اداری حقوق منطقه نظامی نیروهای شاغل در مناطق نظامی را حذف کرده است و این تصمیم دیوان عدالت اداری باعث شده تا برنامه و بودجه در دستور کار قرار گیرد. سازمان عدم پرداخت حقوق منطقه جنگی را به کشور و شش استان مشمول مناطق جنگی اعلام کند.

وی افزود: به نظر من صدور حکم لغو پرداخت عوارض مناطق جنگی یا ناشی از برداشت های نادرست بود یا مسئولان نمی دانستند که عوارض مناطق جنگی برای جبران تاخیرهای دوران جنگ بوده است.

نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی گفت: در استان های مذکور محرومیت زدایی و از نظر عمرانی تاخیر وجود دارد.

رشیدی تصریح کرد: پرداخت حقوق مناطق جنگی به تصویب مجلس رسیده و چندین سال است که پرداخت شده است. در حالی که هنوز حقوق بازنشستگان پرداخت نمی شود، این خبر بد را شنیدیم و با اعلام سازمان برنامه و بودجه پرداخت مناطق جنگی به زحمتکشان حذف می شود.

وی افزود: برای اینجانب به عنوان نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، صدور رای لغو پرداخت عوارض منطقه سربازی از سوی دیوان عدالت اداری و ابلاغ آن از سوی سازمان برنامه و بودجه قابل قبول نیست و خواهیم داشت. قطعا اعتراض و درخواست جدی داریم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درخواست خود را به اطلاع رئیس مجلس می‌رسانیم که خود ایشان تلاش کردند حق مناطق نظامی بازنشستگان و لشکری ​​را پرداخت کنند و اعتبار مورد نظر را برای این امر در بودجه قرار دهند. و همکاری لازم را انجام داد.


bebc48f9 0d8e 43a7 a3bf 02a724e40bed خبر خاکستری

رشیدی خاطرنشان کرد: علاوه بر همراهی رئیس مجلس، با کمک سایر همکاران، صدور رای مذکور مبنی بر حذف عوارض مناطق جنگی را تسهیل کرده و نگرانی ها برطرف می شود.

وی افزود: برای ما چنین برداشتی از پرداختی مناطق جنگی قابل قبول نیست، زیرا استان های درگیر در جنگ عقب نشینی ها و مشکلات فراوانی دارند، این استان ها باید عقب ماندگی ها را جبران می کردند. حذف شده.

نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی گفت: ما قطعا در مقابل صدور مصوبه حذف پرداختی مناطق نظامی موضع جدی داریم و تا به نتیجه نرسیدیم آن را پیگیری می کنیم، مردم نگران نباشند زیرا از آنها محافظت می کنیم. حقوق خوب


e6739897 144e 4c18 902e d5f9ade243c6 خبر خاکستری


لزوم پیگیری لغو حق مناطق جنگی توسط نمایندگان مجلس

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در نهایت با توجه به شرایط سخت استان های جنگ زده و محرومیت های این استان ها برای ارائه خدمات به شاغلین و مستمری بگیران پرداختی حق مناطق نظامی تصویب شد که به مقامات دولتی داده شود.

وی با اشاره به حذف حق مناطق نظامی از سوی دیوان عدالت اداری، افزود: نمایندگان در مجلس نیز باید پیگیری کنند تا حق مقرر حذف نشود و دیوان عدالت اداری در رای تجدیدنظر کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: پرداخت مناطق نظامی در قانون برنامه ششم توسعه گنجانده شده و به تصویب مجلس رسیده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: امیدواریم با توجه به لزوم انجام اصلاحات مربوطه تا پایان سال جاری، پرداخت حقوق مناطق نظامی در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

به گزارش مرصاد نیوز، لزوم بهره مندی کارکنان و به ویژه مستمری بگیران مناطق نظامی از مستمری های بازنشستگی پیوندی بر کسی پوشیده نیست، اما پس از حذف این مصوبه قانونی، نمایندگان مجلس و دست اندرکاران این امر باید با جدیت وارد عمل شوند. در این راستا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید