حمایت از گندمکاران در برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834843

رئیس هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

اشرفی گفت: حمایت از گندم کاران از برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش حاورستان جواد اشرفی رئیس ستاد هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در اولین گردهمایی کارگران تضمینی گندم استان در برداشت 1401 تا 1400، وی ضمن بررسی و ارزیابی دستورالعمل خرید گندم 1401 گفت: حمایت از کشاورزان برای تاکید بر خودکفایی در تولید گندم در دولت سیزدهم.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای خرید گندم تولیدی استان، بر رفع مشکل تامین سوخت کمباین ها توسط روسای دستگاه های متولی در زمان برداشت فعلی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: مشکلات سال های گذشته نباید برطرف شود. برای کشاورزان تکرار می شود.

رئیس ستاد هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: بازدید و نظارت مستمر از مراکز خرید و سیلوهای گندم توسط ناظران جهاد و بازرسان کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر انجام شود.

همچنین اشرفی دستور داد تا دستگاه اجرایی برای تسهیل خرید تضمینی گندم با شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همکاری کند.

به گفته وی؛ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باید هر چه سریعتر هزینه حمل گندم از مراکز خرید به سیلوها را تعیین کند.

وی بر تلاش دستگاه های اجرایی ذیربط برای تسهیل و تشویق غله کاران برای تحویل گندم به مراکز خرید تاکید کرد.

در این جلسه پس از بررسی موقعیت جغرافیایی و آمار مراکز خرید گندم در شهرستان ها، با توجه به دور بودن مراکز تولید و خرید گندم، با دستور ویژه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مراکز خرید گندم در شهرستان ها افزایش یافت. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید