حمایت پیشکسوتان استقلال از دعوت ستاره پرسپولیس

حمایت پیشکسوتان استقلال از دعوت ستاره پرسپولیس

فریبا در خصوص انتخاب کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بر سر دراگان اسکوچیچ و مخالفت او با جدایی اسکوچیچ گفت: توافقی نبود. من تعیین کننده نیستم تصور من این بود که با آقای اسکوچیچ بد رفتار شده است. بدترین وضعیت این بود که به اسکوچیچ گفتند سرمربی تیم ملی امید شود. باید با عزت و احترام با او خداحافظی می کردند. او نتایج خوبی هم کسب کرد و تنها دو باخت و یک تساوی داشت. من کاری ندارم که در اردوی تیم ملی چه مشکلاتی به وجود آمده است. من هم می گویم که آقای کی روش و اسکوچیچ از نظر فنی و تجربی بسیار متفاوت هستند.

وی با اشاره به توانایی کی روش نسبت به اسکوچیچ گفت: کی روش چندین بار در جام جهانی مربیگری کرده و دو بار با تیم ملی ایران کار کرده است. او به راحتی می تواند اردوی تیم ملی را اداره کند. او علاوه بر تیم ملی، فدراسیون فوتبال را هم مدیریت می کند و هیچکس نمی تواند در کارش دخالت کند.

این ملی پوش سابق فوتبال ایران با انتقاد از ضعف فدراسیون مقابل کی روش گفت: اینکه کی روش فدراسیون را اداره می کند اصلا خوب نیست. همه ما داستان او را می دانیم. اتفاقاً کی روش در زمان آقای تاج از او مراقبت می کرد. به طور کلی برایم مهم نیست که سرمربی کیست. بلکه احترام به مسابقات جهانی مهم است. هرکسی سرمربی تیم ملی شود به خاطر فوتبال بومی از او حمایت می کنیم.

فریبا با بیان اینکه کیروش از اسکوچیچ محبوبتر است، گفت: جایگاه کیروش در بین مردم ما بالاتر است. همه ما می دانیم که او گزینه های بیشتری دارد. ما در این موارد شک نداریم. انتقاد من این است که با اسکوچیچ رفتاری انسانی صورت نگرفت. ما از این موضوع ناراحت شدیم و پیشنهاد می‌کنم به آن امتیاز خوبی بدهند. او برای تیم ملی ما زحمت زیادی کشیده است. ما فراموش نمی کنیم که اسکوچیچ در چه شرایطی تیم ملی را برعهده گرفت و آن را به جام جهانی رساند.

این مربی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا کی روش در فرصت باقی مانده می تواند تیم ملی را به شرایط فنی ایده آل برساند، گفت: هر مربی برای مسابقات تاکتیک های خودش را دارد. تیم ملی انگلیس معروف است. آمریکا کاملا تغییر کرده و بازیکنان جوان و سریعی دارد. همه در گوشه ذهن خود معتقدند که ما آمریکا را پیروز خواهیم کرد. اگر مجبور باشیم مثل بحرین مقابل انگلیس باشیم، پنج گل می زنیم. اتخاذ تاکتیک های مناسب برای این مسابقه مهم است.

وی درباره تاکتیک های دفاعی کی روش در جام های جهانی گفت: این تاکتیک ویژه آقای کی روش است که فضا را می بندد و توپ را به حریف می دهد. بنیانگذار این سبک مورینیو است که افتخارات زیادی را در این راه کسب کرده است.

فریبا درباره شرایط تیم ملی ایران نیز گفت: با این نفراتی که داریم می توانیم موفقیت های بیشتری کسب کنیم. تفاوت ما با چهار سال قبل این است که بازیکنان ما نسبت به چهار سال پیش باتجربه تر هستند. 90 درصد از بازیکنان اصلی ما لژیونر هستند. آنها کاملاً از بازیکنان بزرگ آگاه هستند و استرس آنها توسط بزرگان فوتبال احساس می شود. وقتی طارمی به چلسی گل می زند یعنی چیزی برای ترسیدن ندارد. این بزرگترین امتیاز تیم ملی ایران است. همه نسبت به چهار سال پیش باتجربه تر شده اند و ترس این بازیکنان از تیم های بزرگتر از بین رفته است. این نقطه قوت تیم ماست و انشاالله موفق خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال انحلال تیم ملی شیراز با شکست مقابل انگلیس در بازی اول و یا دریافت گل به ژاپن و انجام بازی احساسی وجود دارد، گفت: فکر نمی کنم مقابل ژاپن چنین اتفاقی بیفتد. بازیکنان ما مسن تر و با تجربه تر هستند. احتمالاً دیگر این اتفاق نمی افتد. ممکن است بازی را ببازیم، اما اینطوری نمی‌بازیم.

فریبا درباره دعوت مجدد رامین رضایان به تیم ملی گفت: هر مربی بر اساس تاکتیک بازیکنانش را انتخاب می کند. در برخی موارد می خواهید بازی طولانی را انجام دهید. در مقطعی می خواهید در زمین بازی کنید که در این صورت قیدی و محیبی مناسب هستند. رضایان بر اساس تاکتیک های کی روش برای تیم ملی مفید است. او سال گذشته در پرسپولیس و امسال هم در سپاهان عملکرد خوبی داشت و سانترها و سانترهای خوبی انجام می دهد.

این سرمربی سابق استقلال در پاسخ به اینکه آیا امیدش به موفقیت در تیم ملی با کی روش بیشتر است، گفت: البته بیشتر است. دو سه دلیل دارد. منظورم این است که انسجام و همدلی در هر تیمی مهم است. کی روش می تواند همدلی ایجاد کند. کی روش توانایی هدایت تیم را به تنهایی دارد. او روی نیمکت تیم های بزرگ رئال مادرید و منچستریونایتد می نشیند.

دیدگاهتان را بنویسید