حملات تند روزنامه اصول به آیت الله هاشمی

به گزارش اختازنا نیوز، روزنامه جوان نوشت:

این روزها و به موازات سالگرد درگذشت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی، گروهی مدعی می‌شوند که فرد مذکور در شرایط طغیان یا اختلاف تلاش می‌کرد تا فضای کشور را آرام کند یا التهاب را خاموش کند.

در حوادث پس از انتخابات 88 و میزان تلاش وی برای کاهش تفرقه و درگیری. اگرچه ظاهرا این ماجرا با مناظره محمود احمدی نژاد با میرحسین موسوی آغاز شد، اما قبل از مناظره، هاشمی رهبری کلی ستادهای انتخاباتی موسوی را پذیرفته بود. این به ما اجازه می دهد فرض کنیم حتی اگر احمدی نژاد برخلاف توصیه رهبری از هاشمی و فرزندانش نامی نبرد، باز هم طرف دعوای انتخاباتی خواهد بود.

واکنش ها به نامه ای که حاوی اولتیماتوم آشوب بود

اولین نشانه رفتار مماشات جویانه هاشمی در انتخابات 88، ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب بود که حاوی «اولتیماتوم آشوب» بود! مضمون این نامه که بعدها به «بی سلام» معروف شد این بود که یا نظام باید به هر قیمتی ریاست موسوی را بپذیرد یا هرج و مرج که دود آن در هوا نمایان است! این پروژه زمانی به پایان رسید که همسرش عفت مرعشی در صبح انتخابات دستور آشوب های خیابانی را داد و نشانه ای واضح از برنامه ریزی این آشوب به جا گذاشت.

به خاطر فرزندانتان، با خودتان اینطور رفتار نکنید

اگرچه هاشمی رفسنجانی قبل از انتخابات 2018 مصمم بود به هر قیمتی دولت فعلی را سرنگون کند و نامزد مورد علاقه خود را به پیروزی برساند، اما خانواده وی نیز نقش مهمی در این پروژه داشتند. پیش از این در این زمینه به سخنان عفت مرعشی اشاره شد، اکنون تحلیل حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان را همراه با سخنرانی ایشان در حرم امام خمینی (ره) می خوانیم:

آقای هاشمی، شما بارها آمدید، بعد از قیام اخیر به رهبری خیانت کردید. در جلسات داخلی خود را مرید رهبری خطاب کردید اما در مشهد نفرت خود را نشان دادید! گفتی اگر مردم ما را نخواهند باید برویم. مردم شما را نمی خواهند و بارها با شعارهای خود نشان داده اند که دیگر جایی در دل مردم ندارید. با پیروی از ارشاد شما را به بازگشت به اسلام و نظام دعوت می کنیم. ما می خواهیم شما همان هاشمی پیرو ولایت و رهبری باشید. به خاطر بچه هات اینجوری رفتار نکن!…»

مرحوم حسینیان در مناسبت های دیگری نیز به نقش هاشمی رفسنجانی در ایجاد انحراف در انتخابات و ایجاد التهاب در فضای جامعه اشاره کرد:

«در جریان فتنه 88 هماهنگی و ارتباط تلفنی بین بیرون و داخل مشخص کرد که مشکل جدی در کار وجود دارد. به همین دلیل رهبری مدام هشدار می دادند که آمریکایی ها و خارجی ها می خواهند سوء استفاده کنند. متأسفانه افرادی مانند آقای هاشمی رفسنجانی در این موضوع پیشقدم شدند و با شعار انتخابات آزاد به میدان آمدند چرا که انتخابات باید آزاد باشد و کلید و جرقه این کار عاصی زده شد. اگر یادتان باشد بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان در همین قیطریه استودیویی ساخته بودند که ماموران جریان شورش‌ها را از اینجا مدیریت می‌کردند و افرادی را می‌آوردند که مستقیماً شورش را از داخل پخش کنند و از بیرون آن را حفظ و پخش کنند…»

گفتار تو فقط دشمنان خدا و رسول را خشنود کرد

سخنان هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه بعد از نگارش بسلام نامه، مرحله دوم برافروختن کوره ناآرامی تلقی می شود. وی در این خطبه تلویحاً تقلب در انتخابات را پذیرفت و خواستار باز شدن فضا برای شورشیان و بازگشت آنان به عرصه های سیاسی و مطبوعاتی شد. علاوه بر این، نفس حضور هاشمی در نماز جمعه باعث ناآرامی هایی در اطراف دانشگاه تهران شد که ساعت ها به طول انجامید. در ادامه این مراسم آیت الله سید علی اکبر قرشی نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در نامه ای سرگشاده خطاب به خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد:

«متاسفانه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، زمانی که موجی از مخالفت با برگزاری انتخابات مناسب به راه افتاد و شورش های خیابانی آغاز شد، آن موج شما را فرا گرفت و دامنه آن پیوسته در حال افزایش بود. می توانستی عقب نشینی کنی، اما نکردی و این منشأ غم ما شد. زمانی که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز از شما این دفاع پرشور را انجام دادند، من نامه ای به جنابعالی نوشتم و در آن نامه عرض کردم: اول استخاره را خواندم و این آیه آمد: یست الله الذین امینوا فی الحیة الحیا. دنیا… همون استخاره رو برات نوشتم. و من گفتم آقای هاشمی، حفظ مقام معظم رهبری همه مشکلات را حل کرد، کافی است اول از ایشان تشکر کنم و ثانیاً به مردم بگویم که حساب من از فرزند یا فرزندانم جدا شده است، همانطور که آیت الله هزالی این کار را کرد، متاسفانه نامه من این کار را کرد. برآورده نشد از سوی دیگر صدا و سیما گزارش داد که آقای هاشمی نماز جمعه این هفته را امامت خواهد کرد. من فکر می کردم کار تمام شده و آقای هاشمی گذشته را اصلاح می کند و جبران می کند، اما متاسفانه برعکس شد، گذشته اصلاح نشد، حتی چیزی به آن اضافه نشد! شما استناد به قانون را راه حل مشکلات معرفی کردید و بلافاصله خواستار آزادی زندانیان شدید. منظور شما از کسانی بود که مسجد را آتش زدند، بنزین زدند و ماشین ها را آتش زدند، آنهایی که بمب حمل کردند و می خواستند بین مردم منفجر کنند و به گفته شهردار تهران 40 میلیارد تومان خسارت وارد کردند و … آزاد شوند و قانون در مورد آنها اجرا نشود؟ محافظت شما از این افراد واقعا شگفت انگیز است! گفتید: در کشور بحران است، بحران کجا بود؟ آیت الله یزدی در پاسخ به نامه سرگشاده شما فرمودند: من بحرانی در کشور نمی بینم. جناب آقای هاشمی، سخنان شما فقط باعث خوشحالی دشمنان خدا و رسول شد و همه جا را فرا گرفت که برای اولین بار یک مقام عالی از وجود بحران خبر داده است. شما گفتید: احساسات برخی از افراد آسیب دیده نیاز به ترمیم دارد، این گفته نیز موجه نیست. مطمئناً نمی توانید و اگر منظورتان احساسات کسانی است که بر طبل کناره گیری می کوبند یا کسانی که با خدا و رسول و عیسی مفسد فی الارض در جنگ هستند، هزاران بار احساساتشان جریحه دار شود. در خاتمه از خداوند متعال می خواهم که این توفیق را نصیب شما کند، این همه رکورد درخشان را به قیمت ارزان نفروشید…»

دیدگاهتان را بنویسید