حملات عربستان به مراکز درمانی در صنعا جنایت جنگی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مقامات دولتی یمن حملات صبح امروز ائتلاف سعودی به مراکز آموزشی و چندین بیمارستان و مرکز درمانی در صنعا را محکوم کردند.

به گزارش المسیره، طلعت الشرجبی، سخنگوی شورای عالی بشردوستانه یمن، گفت: حمله عمدی ائتلاف سعودی به یک مکان شلوغ که چندین مجتمع پزشکی و پزشکی در آن قرار دارند جنایت جنگی تمام عیار است که بر یمنی ها تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. مردم ..

وی افزود: با تشدید حملات ائتلاف سعودی به صنعا، ما از این نهادها به دلیل کاهش برنامه های بشردوستانه آنها برای خدمات رسانی به فقرا و بیمارستان های یمنی شکایت کرده ایم.

به گفته منابع یمنی، حملات ائتلاف سعودی بامداد امروز به نزدیکی بیمارستان «العلیه» در صنعا باعث وحشت بیماران و کادر درمانی شد و آسیب شدید به بیمارستان منجر به توقف مراقبت از بیماران شد.

ائتلاف سعودی بر یک منطقه پزشکی کامل در مرکز صنعا متمرکز شده است که سه بیمارستان خصوصی و دولتی و ده ها مرکز تشخیصی و درمانی را در خود جای داده است.

حداقل 20 نفر در این حملات مجروح شدند و بیماران از بیمارستان های آسیب دیده از این حملات تخلیه شدند.

مطهر المروانی، رئیس دفتر بهداشت صنعا نیز تاکید کرد که حملات هوایی ائتلاف سعودی به بیمارستان‌ها تلاشی عمدی برای فشار بر بخش بهداشت یمن است که اساساً از تجاوز و محاصره رنج می‌برد.

وی با اشاره به خسارات شدید به بیمارستان های پایتخت، گفت که مراکز تشخیص پزشکی به طور کامل بسته شده و هزاران بیمار در صنعا و استان های دیگر که برای مداوا به پایتخت آمده بودند مجروح شدند.

وزارت آموزش و پرورش دولت یمن نیز حمله ائتلاف سعودی به مراکز آموزشی در صنعا را محکوم کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: حملات هوایی امروز به صنعا به صندوق حمایت از معلمان و آموزشی و همچنین مرکز آموزشی و مدرسه در بغداد در خیابان بغداد در صنعا آسیب جدی وارد کرده است.

وزارت آموزش و پرورش یمن سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن را برخلاف منشور و قوانین بین المللی محکوم کرد و گفت: جنایات علیه یمنی ها نشان دهنده هیستری، شکست روانی و انحطاط اخلاقی متجاوزان است.

در این بیانیه آمده است: «ما از نهادهای حقوقی و بشردوستانه می‌خواهیم تا جنایات دشمن را محکوم کرده و شورای امنیت را برای اجرای تعهدات قانونی خود در حفاظت از اماکن غیرنظامی و غیرنظامی تحت فشار قرار دهند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید