حمله آقای گل پرسپولیس به خط حمله کی روش

حمله آقای گل پرسپولیس به خط حمله کی روش

تیم ملی ایران در حالی به مصاف نیکاراگوئه رفت که 77 دقیقه آریا برزگر را در خط حمله خود دید! آریا برزگر، مهاجم 20 ساله ای که با تیم جوانان و سپس پرسپولیس به شهرت رسید، در تیم نفت مسجد سلیمان و نیمکت نشین تیم باشگاهی خود نیز حضور دارد!

فرشاد پیوس، ستاره سابق خط حمله تیم ملی ایران در این باره می گوید: شاید روحیه این کار که چند بازیکن جوان و آینده دار در تیم ملی بزرگسالان وارد زمین شدند، خوب و امیدوارکننده باشد. به روش خود، اما در آستانه جام جهانی 2022 قطر و برای هماهنگی بیشتر تیمی. هیچ بهانه ای وجود ندارد. شاید آریا برزگر بازیکن با استعدادی باشد اما مشخص بود که پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان و شماره 10 باعث استرس این بچه شده است. سایر جوانان نیز می دانستند که شانسی برای سفر به جام جهانی ندارند.

وی ادامه می دهد: قدرت هجومی تیم ملی ایران بسیار پایین بود و حتی نتوانستیم خطر زیادی روی دروازه نیکاراگوئه ایجاد کنیم. آریا برزگر و سپس امیرعلی صادقی در پست مهاجم بازی کردند که دومی انعطاف بیشتری داشت اما این بازیکنان در تیم های باشگاهی خود ثابت بازی نمی کنند و به یکباره در تیم ملی جا افتاده اند. با این حال چند جوان موفق شدند در تیم ملی بزرگسالان بازی کنند و امیدوارم تجربه خوبی از این حضور کسب کنند.

گلزن سابق تیم ملی ایران تاکید می کند: مشخص است که مهاجم اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی قطر مهدی طارمی است که در حال حاضر خوش اندام ترین بازیکن کشورمان و یکی از سرحال ترین ها محسوب می شود. مهاجمان در اروپا سردار آزمون در صورت رسیدن به امید خدا می تواند زوج خطرناکی را با مهدی طارمی رقم بزند و کریم انصاری پشت سر آنها خواهد بود. این سه مهاجم اصلی تیم ملی در جام جهانی هستند که می توانند به تیم کشورمان کمک کنند.

فرشاد پیوس به ضعف و ناتوانی نیکاراگوئه اشاره کرد و یادآور شد: دلیل انتخاب نیکاراگوئه برای بازی دوستانه تیم ملی را متوجه نشدم. شاید به دلیل شباهت با آمریکا چنین حریفی را تدارک دیده اند اما این تیم هیچ وجه اشتراکی با آمریکا، رقیب ایران در گروه جام جهانی ندارد. نیکاراگوئه هم از آمریکای شمالی می آید و فوتبال تیم ملی آمریکا خیلی بهتر از این تیم است در حالی که رقیب تدارکاتی ایران زهر نداشت. شاید اگر لژیونرهای خودمان را داشتیم با یک پیروزی بزرگ زمین را ترک می کردیم در حالی که باید حریفی انتخاب می شد تا تیم ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی همچنین با انتقاد از انتخاب تونس گفت: تونس البته تیم قوی تری از نیکاراگوئه است اما این تیم مانند انگلیس، ولز یا آمریکا نیست و با یک تیم آفریقایی که یک تیم آفریقایی انتخاب کرده هم گروه نیستیم. برای یک بازی دوستانه.” ویرایش. در بازی های قبلی سنگال و اروگوئه را انتخاب کردیم که شرایط مشابهی داشتند اما رقیب یکدیگر بودند. شاید مشکلاتی که داریم پیدا کردن رقیب برای خرید عمومی را سخت کند و در هر صورت وجود دارد. توجیهات

مهاجم سابق تیم ملی کشورمان درباره ترکیب اصلی تیم ایران در جام جهانی نیز اظهار می کند: فکر می کنم از تیمی که مقابل نیکاراگوئه بازی کرد، شاید 4-5 بازیکن در ترکیب اصلی بازی کنند. تیم ملی اما اکثر بازیکنان فیکس ما لژیونر خواهند بود. افرادی که تجربه کافی و خوبی دارند و می توانند در جام جهانی قطر به تیم ملی کمک کنند. افرادی مانند صادق محرمی، سعید عزت اللهی، احمد نورالهی، علیرضا جهانبخش، علی کولی زاده یا همان طور که اشاره کردم مهدی طارمی و سردار آزمون بازیکنان کلیدی ایران در جام جهانی خواهند بود. امیدوارم کارلوس کی روش با وجود نداشتن یک بازی تدارکاتی مناسب، بتواند در مقابل انگلیس، ولز و آمریکا بهترین ترکیب ممکن را انتخاب کند.

از فرشاد پیوس درباره مصدومیت چند بازیکن کلیدی تیم ملی انگلیس مانند ریس جیمز یا بن چیلول که جام جهانی را از دست دادند می پرسیم و او پاسخ می دهد: بله، آن دو بال های بزرگی در چلسی و تیم ملی انگلیس هستند. اما واقعیت این است که دست انگلیس خالی نیست. ببینید، اگر ریس جیمز به جام جهانی نرسد، گرت ساوتگیت فردی مانند آرنولد را دارد که پرانرژی و یک مدافع راست بسیار قوی در لیورپول است. پس نباید خیلی نگران این مسائل باشیم و باید یک تیم قوی و خوب برای جام جهانی بسازیم. ذهنیت بچه ها باید حرفه ای باشد و به دنبال مصدومیت یا غیبت این و آن بازیکن در جام جهانی نباشیم. انگلیس با کمبود بازیکن مشکلی ندارد و فاصله بازیکنانش زیاد نیست. مثلا فاصله رحیم استرلینگ و فیل فودن اصلا مشخص نیست و مارکوس رشفورد هم خیلی کمتر از هری کین نیست. سایر حریفان ایران نیز شرایط مشابهی دارند و ما باید فقط روی تیم خودمان تمرکز کنیم.

ستاره سابق تیم ملی کشور همچنین به ما گفت که چه کسی می تواند ستاره تیم ایران در جام جهانی قطر شود: طبیعی است که همه از مهدی طارمی صحبت می کنند و او را ستاره احتمالی ایران در جام جهانی می خوانند اما هیچ چیز. می تواند در فوتبال پیش بینی کند. شاید علیرضا بیرانوند مانند جام جهانی 2018 روسیه بدرخشد یا علی گلی زاده با تکنیک ناب خود به عنوان یک ستاره ظاهر شود. هیچ چیز قابل پیش بینی نیست اما امیدوارم تیم ملی کشورمان یک تیم ستاره ای باشد و همه بچه ها بهترین عملکرد خود را در جام جهانی نشان دهند.

فرشاد پیوس در خاتمه درباره عملکرد 5 بازیکن تیم ملی پرسپولیس در بازی دوستانه مقابل نیکاراگوئه می گوید: اگرچه نیکاراگوئه نمی تواند معیار خوبی برای سنجش توانایی تیم ملی ایران و تیم ملی پرسپولیس باشد، اما فکر می کنم بازیکنان پرسپولیس این کار را انجام دادند. در این دیدار عملکرد بدی نداشت و تک گل این دیدار را یکی از بازیکنان پرسپولیس به ثمر رساند. بارها و بارها می گویم نیکاراگوئه حریف ضعیفی بود و به خوبی تیم ملی ایران نبود.

دیدگاهتان را بنویسید